מה עושים עם חצי חדר? המון!

את הפינה המוזנחת והעזובה בבית, זו שנחשבת קטנה מדי בכדי לשמש כחדר שינה של ממש, תוכלו להפוך לחדר עבודה, קליניקה פרטית, חדר כביסה ואפילו חדר ילדים. כך תהפכו חצי חדר לא מנוצל לאזור פרקטי ושימושי

בכניסה לדירה עירונית מודרנית
יח"צ

מה נחשב חצי חדר

הוא קיים בבתים רבים,חצי חדר שנחשב לקטן מדי בכדי לשמש חדר של ממש, אך עדיין יכול לאכלס שלל שימושים, אם תשכילו לתכנן אותו נכון. לפי ההגדרה בתקנות התכנון והבנייה חצי חדר הוא חדר שרוחבו לפחות 2 מטרים, ושטחו לפחות 6 מ"ר. אמנם מדובר בשטח שאינו גדול, אך למעשה מדובר בחלל שטומן בחובו הרבה יותר ממה שנדמה לכם. תוכלו לייעד את החלל החשוב הזה לכמעט כל ייעוד שתחפצו בו, מחדר עבודה ועד חדר ארונות. כך תעשו את זה נכון.

סלון קטן וקומפקטי

מחדר עבודה ועד חדר ארונות. כך תעשו את זה נכון

סלון קטן וקומפקטי

מה יש לקחת בחשבון שמתככנים חצי חדר?

בבואכם לתכנן חצי חדר, כדאי לקחת בחשבון את החלל הסמוך לו. חצי חדר יכול למעשה לתפקד כהרחבה של החדר הצמוד אליו, וכך למשל להפוך את חדר השינה הזוגי ליחידת הורים של ממש, באמצעות חצי חדר שתהפכו לחדר ארונות. במידה וחדר הילדים קטן יחסית, תוכלו לתכנן שלוחה נוספת שלו, ולעצב בחצי החדר הנוסף אזור משחקים, כך שחדר הילדים הראשי יוכל לשמש רק לשינה ולהפוך למרווח יותר.

מעבר רחב למרפסת

כדאי לקחת בחשבון את החלל הסמוך לו

מעבר רחב למרפסת

איך להכניס אור טבעי לחצי חדר?

בהיעדר חלון חשוב לשמור על כניסת אור טבעי ובד בבד על תאורה מלאכותית נכונה. נושא התאורה חשוב בעיצוב כל חלל, אך כאשר מדובר בשטח מצומצם יחסית, מדובר בפרט חשוב שבעתיים. תוכלו להכניס אור טבעי לחדר דרך כל חלל אחר הסמוך אליו, כולל אזור המסדרון, בתנאי והוא לא חשוך במיוחד.

איך עושים את זה? במקום אחד מהקירות, השתמשו במחיצה דקורטיבית אשר מאפשרת פרטיות ובד בבד לא חוסמת את מעבר האור באופן מוחלט. דוגמא נהדרת מגיעה בדמות המשרביות שהפכו לפופולאריות במיוחד במחוזותינו, וכאן תוכלו לאמץ אותן בהצלחה. אפשרות נוספת היא יצירה של קיר זכוכית במקום קיר בטון אטום, אשר תסייע בכניסת האור לחלל דרך שאר אזורי הבית. בנוסף, תוכלו לוותר על הדלת עצמה ובמקומה להשאיר את המפתח כפי שהוא, כך שהאור יכנס במקום בו אמורה הייתה להיות הדלת.

מחיצה דקורטיבית ניידת

במקום אחד מהקירות, השתמשו במחיצה דקורטיבית

מחיצה דקורטיבית ניידת

איך להגדיל את החדר?

שימוש במראה יוצר אשליה של גודל ועומק בחלל כך שהוא נראה גדול מכפי שהוא בפועל. בנוסף תוכלו לייצר אשליה של חלל מואר וגדול באמצעות שימוש בצבעוניות בהירה אשר תחזיר את האור אשר נכנס לחדר וכך תיצור תחושה של מרחב.

מראה בעיצוב חדר שינה

שימוש במראה יוצר אשליה של גודל ועומק בחלל

מראה בעיצוב חדר שינה

ריהוט מודולרי

שימוש ברהיטים מודולריים המותאמים מראש לצרכי החלל הספציפי, יאפשרו לכם לשלב מספר שימושים בחצי חדר בלבד. כך למשל תוכלו לנצל את השטח לחדר עבודה ואחסון, באמצעות ארון המשלב בתוכו ספרייה הכוללת אזור ישיבה. גם הצבת מדפים תלויים במקום יחידות נגרות עומדות יאפשרו לכם לחסוך בשטח רצפה יקר, אותו תוכלו לייעד לשימוש אחר.

בכניסה לדירה עירונית מודרנית

רהיטים מודלרים יאפשרו לכם לשלב מספר שימושים

בכניסה לדירה עירונית מודרני

ועוד שטח שאפשר לחסוך

השימוש בדלת כנף אינו מומלץ בחללים קטנים, כיוון שהיא "מבזבזת" שטח יקר אותו ניתן לייעד לשימושים אחרים כמו הצבה של רהיטים למשל. כאשר מדובר בחדר שאינו גדול מומלץ מאוד לבחור בדלתות הזזה שעדיין מאפשרות פרטיות וחלוקה של החלל מבלי לגרוע משטחו. במידה ותרצו לשמור על מראה אוורירי יותר ולהכניס גם אור טבעי משאר אזורי הבית, תוכלו למקם דלתות הזזה מזכוכית שקופה במראה נקי ואלגנטי.

מבואת כניסה
מבואת כניסה
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...