כל מה שחשוב לדעת: איך לבחור מעצבת פנים?

כמה פעמים יצא לכם להיכנס לתוך בית, חנות או אפילו משרד, להתפעל ולהתרשם מהמקום שבו אתם נמצאים, ולהגיד "וואו, איזה מראה מרהיב!"?

Freepik

אם זה קרה לכם יותר מפעם אחת או שהגעתם לשלב שבו אתם רוצים שגם בבית או בעסק שלכם אנשים יכנסו ויגידו את אותו המשפט בדיוק, הגעתם למקום הנכון! למה? כי במאמר הבא אתם הולכים להבין איך להבטיח את העיצוב הטוב ביותר עבור הנכס שלכם, או במילים אחרות איך לבחור מעצבת פנים.

1

עיצוב פנים, נעים להכיר!

הצורה שבה המטבח מסודר, הצבעים של הרהיטים בבית, העציצים על המדף במשרד, הגודל של השידה בחנות – כל אלו ועוד הם רק חלק קטן מהתוצרים של עיצוב פנים. אבל רגע, מה זה בכלל עיצוב פנים? אם כן, עיצוב פנים זהו תחום אשר מתמחה, כמו שניתן להבין, בתכנון חללים פנימיים במבנים שונים. עכשיו ודאי חלקכם תקפצו ותגידו "אבל יש כבר תחום כזה! קוראים לזה אדריכלות!", אז נכון, תחום עיצוב הפנים אכן נגזר מתוך עולם האדריכלות, אך בשונה ממנו הוא אינו מתעסק בתכנון הכולל של המבנים, אלא יורד לפרטים הקטנים שמעצבים את החללים השונים במבנה לפי טכניקות ושיטות המתייחסות הן לחוקים בתחום והן לייעוד המבנה. בין הפרטים הללו נוכל למצוא את נושא התאורה, הריהוט, הריצוף והשיש ועוד. ומי אחראי לדעת את כל החוקים והטכניקות האלו ולהביא אותם לידי ביטוי אצל הלקוח? מעצבי הפנים!

2

חושבים שאתם יכולים לבד? זה למה חשוב להיעזר במעצבת פנים

אמנם הבנו ממש עכשיו מהו תחום עיצוב הפנים ומהו תחום האחריות של מעצבות הפנים, אך לא הסברנו באופן מפורש מה היתרונות והצורך המהותי בעיצוב פנים בכלל ובמעצבות פנים בפרט. לשם כך (ובשביל שתוכלו לעשות הפסקה עיצובית קטנה) יצרנו עבורכם את הרשימה הבאה:

שיווק- עיצוב פנים נכון שיתבצע על ידי מעצבות פנים מקצועיות, מושך אנשים או לקוחות, ויכול לסייע בשיווק העסק.

תשתיות – עיצוב החלל בו אנו נמצאים אינו מסתכם ברהיטים ובצע, אלא דורש גם הבנה של תשתיות החשמל והמים, היכרות עם חומרים שונים ועוד. מעצבות הפנים, הן בעלות הידע הרלוונטי על מנת להביא את כל אלו לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר.

טאצ' של מעצבת – בסופו של דבר אי אפשר להתעלם מהעובדה שמעצבות פנים, שלמדו את התחום 3 שנים לכל הפחות, יידעו לעצב לכם את החלל בצורה הטובה ביותר.

תחושה בחלל – הסדר והארגון של חפצים שונים בחדר וכן הצבעים שלהם, יכולים לגרום לאדם שנמצא בו לחוות תחושות מסוימות. בדרך כלל, נרצה לעצב את המקום בהתאם לאופי שלו, ובכך להעניק לשוהים בו את החוויות והתחושות שאנחנו רוצים שיחוו. את זה, המעצבות יודעות לעשות בצורה הטובה ביותר.

תיאום לוגיסטי – מעצבי פנים, שמתעסקים בתחום מהבוקר עד הלילה, מכירים את הספקים והמקומות שיותר כדאי לכם לקנות מהם את הריהוט, הריצוף, התאורה וכו'

3

כך תבחרו מעצבת פנים מבלי לחשוש

אז אחרי שהבנו מהו תפקידה של מעצבת הפנים ולמה הוא כל כך חשוב, ולפני שאתם בורחים לנו, בואו נדבר על השאלה שלשמה התכנסנו כאן היום והיא – "איך לבחור מעצבת פנים?". לצורך כך ישנם מספר דברים שתוכלו לעשות:

חוות דעת באינטרנט – היכנסו לאינטרנט, חפשו אחר מעצבות פנים, והסתמכו על חוות דעת שונות אודות מעצבות שונות כדי להחליט איזו מעצבת פנים אתם מעוניינים שתעצב לכם את החלל.

תיק עבודות – כל מעצבת פנים נושאת איתה תיק עבודות או רזומה כזה או אחר שיכול לסייע לכם בבחירה אחר מעצבת הפנים. בנוסף, תיק העבודות יכול לסייע לכם להבין האם סגנון העיצוב וקו המחשבה של מעצבת הפנים תואם את הרצונות והשאיפות שלכם.

המלצות – ישנם לא מעט מקרים בהם הבחירה במעצבת פנים כזו או אחרת מתבססת על המלצות מפה לאוזן, שמישהו שקיבל שירות ממעצבת פנים מסוימת ממליץ לכם עליה. לכן, תוכלו לשאול את הקרובים לכם אם הם ממליצים או מכירים מעצבות פנים טובות.

חברות עיצוב פנים – לפעמים, ישנן מעצבות פנים שעובדות תחת חברה מסוימת ולא באופן עצמאי. בגלל מקרים כאלו, מומלץ לחפש גם אחר חברות עיצוב ולא רק אחר מעצבות פרטיות.

4

מה חשוב שיהיה למעצבת הפנים שלי?

אחרי שהבנו כיצד למצוא ולבחור את מעצבות הפנים, ורגע לפני שאנחנו נותנים לכם את ה OK שלנו לצאת החוצה לעולם ולעצב את העסק או הבית שלכם, חשוב שתדעו עוד דבר אחרון שכדאי שיהיה למעצבת שלכם, על מנת להגיע בסופו של דבר לתוצר המושלם. אם כן, הדבר הזה הוא חיבור אישי ביניכם לבין המעצבת – כמו שהבנתם עד כה, מעצבת הפנים תפקידה לעצב עבורכם את הבית, אי לכך במידה ולא יהיה ביניכם חיבור אישי טוב, היא עלולה לבצע החלטות עיצוביות שלא תואמות את החזון שלכם ובכך לפגוע לכם בעיצוב הבית, המשרד, החנות או כל מקום אחר. חשוב להבין שבסופו של יום תחום העיצוב אמנם כולל בתוכו המון ריאליות וחומריות, אך מתנקז בבסיס למונחים הקשורים לחוויה, רגשות ותחושות שללא חיבור וקו מחשבה אחיד, לא יוכלו לידי ביטוי בצורה מיטבית.

5

מוכנים? צאו לדרך!

לסיכום, אחרי שהבנתם את כל מה שחשוב לדעת כדי לבחור מעצבת פנים, החל ממה זה בכלל אומר ועד לטאץ' של מעצבת שמוסיף המון וכן לקשר האישי שחשוב שיהיה בין המעצבת ללקוח, אתם רשאים מבחינתנו לחפש בעצמכם את מעצבת הפנים שלכם. יש לכם את הכלים והידע הנדרשים, השתמשו בטעם האישי שלכם לצד הניסיון והמקצועיות של אנשי המקצוע ואנחנו מאחלים לכם ליצור את החלל המדהים ביותר, שכל מי שיכנס אליו יכנס ויאמר "וואו, איזה מראה מרהיב!".

6

שאלות נפוצות – FAQ

מה ההבדל בין אדריכל למעצב פנים?

תפקיד האדריכל מתקשר לכל הנוגע לתכנון הכולל של המבנים. מעצבי פנים לעומת זאת, אחראים על תחום התכנון והעיצוב של הפרטים הקטנים יור כגון תאורה, ריהוט, הצבעים שיבואו לידי ביטוי במרחב וכדומה.

כמה זמן לוקח למעצבת פנים לעצב חלל מסוים?

משך הזמן הכולל לעיצוב הפנים תלוי במגוון רחב מאוד של דברים כאשר ביניהם תוכלו למצוא כמובן את גודל החלל, רמת המורכבות של החזון של הלקוח, סוג החומרים והריהוט הכללי שהלקוח רוצה לעצמו ועוד. ככל שאלו יהיו יותר מורכבים לביצוע, כך גם התהליך יימשך זמן רב יותר.

איך מוצאים מעצבת פנים איכותית?

לשם כך ישנן מספר דרכים ושיטות, החל מתיקי עבודות ועד להמלצות מפה לאוזן. באופן כללי, לא משנה איך תמצאו את מעצבת הפנים שלכם, חשוב שיהיה לכם קשר אישי איכותי וקו מחשבה תואם, וכן שהאופי עיצובי של המעצבת שבחרתם יתאים לחזון שלכם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...