להשקיע עכשיו כדי לחייך אחר כך: על מה מוכרחים לחשוב עוד בשלב התכנון?

כדי לתלות גופי תאורה במקום הנכון, לתפעל כראוי את המטבח ולא להחליק בחדר הרחצה חייבים להתחיל מתכנון חכם וקפדני. המקומות בבית שאם תחשבו עליהם הרבה קודם, יעשו לכם חיים קלים בהמשך

וילונות לבנים רכיםלהתחיל כבר מהנייר. עיצוב: נועה גולדמן. צילום: אורית ארנון

 

 

בית או דירה חדשים מלווים בחלומות שרוצים להגשים. לאחד זו המרפסת שתמיד חלם עליה, לאחר – המטבח המרווח והצבעוני, ויש גם מי שלא יוותר על הזכות ללכת יחף על פרקט החלומות. כדי להפוך את כל אלה למציאות ולא לפארסה להצטער עליה, צריך להתחיל הכול מתכנון טוב עוד על הנייר. ריצוף, אריחים, מבנה של מטבח עם שקעי החשמל הנלווים לו ושקעים ברחבי הבית בכלל – הם חלק מדברים שאולי ניתנים להחלפה ולאלתור לאחר מעשה, אבל יגררו כאבי ראש מיותרים.

 

 

 

"תכנון מעולה מתחיל מבירור צרכים מעמיק וכן, כשהדייר מציג מראה אמיתית של החזון והתקציב שלו", טוענת מעצבת הפנים ברברה ברזין, "כמובן בהתחשב בכך שבתהליך הוא יכול לשנות את דעתו, ולכן מדובר בתהליך שהוא סוג של טנגו, צעד אחורה וצעד קדימה". כדי שהחלל יהיה נוח לשימוש ולתחזוקה לאורך שנים, יש לצאת מתוך מחשבה שהבית משרת אותנו ולא להפך. "אם אני בלגניסטית, רצוי שהמטבח לא יהיה פתוח לסלון, ואם יש לי מנורה שעלולה לגרום לי להזעיק מכבי אש כדי להחליף אותה, כנראה שהיא לא הבחירה הנכונה". על מה עוד לא כדאי לוותר?

 

ריצוף איכותי: בסיס הבית


תכנון ריצוף לבית משלב נראות עם פונקציונליות, וכבסיס לכל הבית כדאי להחליט מראש איזה ריצוף יתאים לכל אזור. אם המטבח פעיל מאוד אבל החלום של בעלי הבית הוא פרקט עץ, אפר לשלב בין שניהם, אריחים לאזור המטבח ופרקט לאזור האירוח, ולא להצטער מאוחר יותר ולנסות לתקן באמצעים כמו שטיחי פי.וי.סי או שיפוץ מחודש.

 

מטבח כפריעיצוב מטבח: בוטיק פשטות. צילום: אסף שמע

 

 

מטבח פונקציונלי: בשם המשתמש


תכנון נכון של מטבח צריך להתאים למי שמבשל, ובירור נכון של צרכים ייעשה מולו. השאלות המתאימות יהיו, לדברי ברזין, מה הגובה שלו, האם הוא ימני או שמאלי, מה הרגלי הבישול שלו, מתי הוא מבשל, האם הארוחות גדולות או קטנות, מה קורה בשגרה, מהי רמת האירוח או האם שותים יין. "חשוב גם שתהיה תאורה איכותית מעל משטח העבודה – אור צהוב ואיכותי כדי לראות את הצבע האמיתי של האוכל, ותאורת אווירה שתוסיף נועם לאירוח נחמד".

 

דלפק במטבחעיצוב: שירה יצחקי, בוגרת ברברה ברזין, צילום: אביב קורט

 

 

חדר רחצה: ריצוף כרקע ובטיחות השימוש


חדר הרחצה משמש כחדר מפלט, בו אנו נרגעים מאינטנסיביות היום יום. בתכנון חדר הרחצה יש להתחשב במגבלות השטח ומיקום צינור הביוב וליצור שימושים פרקטיים לצד עיצוב וסגנון. מעצבת הפנים עדית לוי מבהירה: "הרצפה בחדר הרחצה משמשת רקע לחדר כולו, ולכן יש לוודא כי הריצוף הנבחר מתאים לחללים רטובים וכן למניעת החלקה". ככל שמתאפשר, כדאי ליצור מקלחון גדול ומפנק שאינו במידות סטנדרטיות וכן להוסיף ספסל מפנק ופרקטי. "רק בשלב הבא ניתן להוסיף סטיילינג בחדר הרחצה שיתבטא בעציצים קטנים, נרות ריחניים, תאורה רומנטית ועוד, שיהפכו את חדר הרחצה לחדר ייצוגי, הרמוני ונעים לשימוש".

 

שיש על הקירותעיצוב: עדית לוי. צילום: יפעת גבאי 

 

 

נקודות חשמל ותאורה: להתחיל ממש מוקדם


תכנון נכון של תאורה אינו מתייחס רק לבחירת גוף התאורה שאתם אוהבים, אלא מתחיל עוד קודם לכן – במה שקורה בקירות. כדי לאפשר לעצמכם מנורת קריאה ליד המיטה או מקום נוח לחבר את שואב האבק או להטעין את הטלפון הנייד בלי שיהיה קרוב מדי לגוף, צריך לחשוב על הרגלי הפעולה ולהתאים להם את נקודות החשמל והתאורה. "מומלץ לייצר תרחישי תאורה לכל חדר, לבדוק מה קורה כשאני מגיע הביתה ומה קורה בסופי שבוע", אומרת ברזין. "מעבר לכך, תאורה נכונה יכולה ליצור אשליה לבית יותר גדול ורחב". לאוהבי המראה המואר ללא גופים, היא ממליצה על גופים מוטמעים בכל חללי הבית, או בקירות ואם בתקרות, "ואפשר פה ושם לבחור גופים מודרניים או נברשות קלאסיות ללא תאריך תפוגה".

 

ריצפת פרקט במסדרוןתכנון: יעקבס יניב אדריכלים. צילום: עמית גרון

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...