יש דרכים להירגע: פריטי עיצוב מרגיעים ומנחמים

קן המגורים שלנו, קטן או גדול, זה המקום בו אנחנו מרגישים הכי בבית שיש, והכי טוב ונוח, אם נוסיף בו פריטי עיצוב מרגיעים ומנחמים, נוכל גם להפיג מתחים מיותרים

איתי בנית קרן ניב טולדנו

הגענו הביתה, כל מה שבא לנו לעשות זה להוריד מלחץ היום שעבר עלינו, להשתרע על הספה, לקחת משהו לנשנש, להניח את הרגליים על השולחן ואולי להתעסק עם הטלפון או לצפות בטלוויזיה, החדר שבו לא נדאג לפירורים על הספה ואנחנו יודעים בדיוק מה מחכה לנו בספרייה בגדולה, הוא חדר המשפחה. אם אתם רוצים להעניק לחדר אווירה משפחתית חמימה, תקדישו קיר אחד לתמונות משפחתיות שצולמו ברגעים היפים של החיים. וזה רק רעיון אחד יש עוד…

מים – אמצעי בדוק להורדת מתח

בתוך הבית, ממש ליד הכניסה או בכל מקום אחר במרפסת או בגינה, תשלבו בעיצוב אלמנט של מים זורמים, מפל קטן הנשפך לתוך אגן, חלוקי נחל עם זרבובית עשויה במבוק, גם אקווריום יכול לעשות את עבודת הרגיעה. תחושו ברעננות המים, תקשיבו לרחש המים המפכים, תסתכלו על זרימת המים הבלתי פוסקת ופתאום תרגישו שהכול נראה ומרגיש טוב יותר.

 

מים אלמנט עיצובי

אלמנט עיצובי עם חלוקי נחל שחורים ומים זורמים

אלמנט עיצובי עם חלוקי נחל שחורים ומים זורמים
צילום: קנבה

תתבשמו בגווני וניחוחות הטבע

אין דבר יותר מרגיע מאוויר צח בטבע בו חולפים ניחוחות פרחים והססגוניות שלהם צובעת את העולם בגוונים שרק הטבע יודע להפיק. אז פשוט תכניסו את הטבע הביתה. בכל מקום שאפשר, בסלון, במטבח, בחדרי השינה ואפילו בחדרי הרחצה תמלאו את הבית בפרחים ועציצים.

סטיילינג של פרחים

אגרטל עם פרחים ועציצים קטנים

אגרטל עם פרחים ועציצים קטנים
צילום: שרון כרמל | עיצוב: ענת שתיווי

רוצים להתנתק ולחוות מעולמם של אחרים?

אין כמו ספר טוב שישכיח מכם דאגות ולחצים. חדר מואר ובו ספה נוחה לישיבה, ספרייה גדולה גדושה בספרים שמחכים לרגע בו יהיה לכם את הזמן והסבלנות לצלול לתוך עלילה שמתרחשת במקום ובזמן אחר. אז כל מה שצירך זה ספה או כורסה וספרייה מתוכה תוכלו לבחור לאן בא לכם לברוח.

חדר ספריה

ספה עם ספרייה גדולה עמוסה בספרים

ספה עם ספרייה גדולה עמוסה בספרים
צילום: איתי בנית | עיצוב: איתי שחר

חמימות מלטפת ומרגיעה

טמפרטורה נעימה, לא קרה ולא חמה מדי, כזאת שבא לנו להתרווח על הספה או הכורסה ולהרגיש חופשיים כמו צפור בתוך הקן שלה. עוד אמצעי נהדר להורדת לחץ. תשלבו בעיצוב הבית קמין כוהלי, שאינו מחייב חיבורים לקיר או לכל דבר אחר, מפיץ חום נעים ומראה הלהבות המרצדות מהפנט ומשכיח את כל מה שלא רוצים לחשוב עליו.

קמין בעיצוב מודרני

קמין כוהלי טבעתי קטן בעיצוב מודרני

קמין כוהלי טבעתי קטן בעיצוב מודרני
צילום: יואב גורין | עיצוב: דגנית אדרי

חמימות כבר אמרנו…בואו נוסיף לזה פינוק

סטייליניג מפנק, המורכב מכריות רכות שעשויות בדים רכים ונעימים למגע, יחד עם נרות ריחניים שמפיצים נקודות אור קטנות וריחות משכרים, לא רק שירגיעו אותנו וישכיחו מאתנו את  הלחץ היומיומי פתאום נחוש מפונקים ושלווים. הרכות והריחות הנעימים עושים זאת .

סטייליניג כריות ונרות

סטייליניג מחם של כריות ונרות ריחניים

סטייליניג מחם של כריות ונרות ריחניים
צילום: שרון כרמל | עיצוב: ענת שתיווי

צבעים וגוונים משפיעים על מצב הרוח

ידוה שצבעים משפיעים על מצב ברוח, וכולנו יודעים שלצבע הוורוד יש יכולת להרגיע ולהפוך כל דבר שנראה אפלולי ושחור ולמשהו רך, נעים ומרגיע. אז למה שאת הרהיט המרכזי בבית, הספה שבסלון לא תהפוך לנקודה הוורודה של החיים, ואם תרצו יותר, כמו למשל תלוי בין שמים וארץ, תוסיפו לעיצוב הסלון כורסת נצרים תלויה עליה תנועו קדימה ואחורה בקצב מרגיע.

סלון עם ספה ורודה

סלון עם ספה ורודה וכורסה תלויה

סלון עם ספה ורודה וכורסה תלויה
צילום: תמר אלמוג | עיצוב: מיקה אלטר

אפשר לצאת ולחבק עץ ואפשר להכניס אותו הביתה 

יש משהו בעצים, אילנות צומחים, או גזרי, גזעי וענפי עצים שמשדרים כוח וקשר הדוק עם אימא אדמה. לא בכדי שילוב עצים בעיצוב פנים יוצר תחושה נעימה של חמימות. אפילו ניחוח העץ מוסיף משהו לאווירה. אז תכניסו את העץ הביתה בצורה הכי קרובה לטבע. ואם תחילו לעשות זאת בעצמכם עוד דרך נהדר להיות עסוקים במשהו שישחרר אתכם מהלחץ  יומיומי.

קיר מחופה בגזרי עץ

קיר בסלון מחופה בגזרי עץ טבעי

קיר בסלון מחופה בגזרי עץ טבעי
צילום: מאור מויאל | עיצוב: אורטל אביטבול

חיוך.. ידידי…חיוך משנה  הכול 

הכוננית האדומה שנראית כמו פרונט של מכונית ישנה, יחד עם השולחן האדום שעשוי מג'ק המצוי במוסכים, מעלה חיוך, גם אם תחלפו לידו כל יום, אם תרצו או לא תרצו הצבע האדום, והעיצוב המיוחד יגרמו לכם לחייך, רעיון נהדר שאפשר לממש אותו באלף ואחד דברים אחרים.

 

מזנון אדום כמו מכונית

כוננית אדומה שעוצבה כמו פרונט של מכונית ישנה

כוננית אדומה שעוצבה כמו פרונט של מכונית ישנה
צילום: עוזי פורת | עיצוב: אבי שטרנפלד

הכול יורד עם המים 

אם לרגע חשבתם שמקלחת נעימה מסירה רק את הלכלוך מהגוף, אז טעיתם, מקלחת יכולה לנקות גם את הנפש, את הרוח, במיוחד עם פעולת הרחצה נעשית בנחת כמוסיקת רקע נעימה יוצאת מהרמקולים הממוקמים בתקרת המקלחת. תיהנו מכל רגע, תצאו תתעטפו במגבת רכה ותמשיכו כאילו אין דאגות בעולם.

מקלחת גדולה

מקלחת גדולה עם רמקולים בתקרה

מקלחת גדולה עם רמקולים בתקרה
צילום: עודד סמדר | עיצוב: טל אלימלך

רוצים יותר ממקלחת? בבקשה!

על כל מרפסת מגודל ממוצע ועד מרפסת מרווחת וגדולה אפשר בקלות יחסית להוסיף ג'קוזי. בונים במת עץ קטנה בתוכה מוסתר מנגנון ההפעלה ומעליו על קרע הנוף והצמחייה המטופחת תיתנו  לעצמם רגעים של שלווה כשבועות המים מלטפות אתכם בהנאה.

ג'קוזי על מרפסת

במרפסת ג'קוזי על במת עץ וצמחיה

במרפסת ג'קוזי על במת עץ וצמחיה
צילום: עוזי פורת | עיצוב: אבי שטרנפלד

 

 

 

 

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...