בחצי המחיר: 8 שינויים זולים שישדרגו לכם את חדר האמבטיה

כולם רוצים חדר רחצה שירגיש כמו מלון אבל אם רק תדעו לתכנן אותו נכון תוכלו גם להשאר עם כסף לחופשה אמיתית במלון

||||||||||||||||

אחד השיפוצים הנפוצים שנערכים בבית הוא שיפוץ לחדר האמבטיה. מדובר בסכומים לא גדולים יחסית, החלל קטן בדרך כלל, ובזמן העבודות אפשר להשתמש במקלחון או בכיור אחר ובינינו, אין כמו להתקלח באמבטיה חדשה או להשמיש אסלה שנקנתה זה עתה והיא כולה שלכם. כמו בכל חלל בבית, גם כאן אפשר להגיע לבנייה בסכומים אדירים, אבל מנגד אפשר גם למצוא את האופציות הזולות יותר כדי לא להכביד על הכיס. אז מה צריך לחפש כשמשפצים אמבטיה בלי לקפוץ מעל הפופיק? הנה כמה נקודות:

חדר אמבטיה עם קיר צהוב

אחד השיפוצים הנפוצים שנערכים בבית הוא שיפוץ לחדר האמבטיה

1-22.jpg

אפשר להסתפק בהרבה פחות אריחים

בחדר הרטוב ביותר בבית קיימת נטייה לחפות את כל הקירות באריחים, מקצה הריצוף ועד החיבור עם התקרה. אבל מאחר שחגיגות מים הן לא הצד החזק שלנו כאן, בישראל, ומשמעת המים שלנו איתנה מתמיד, אפשר לוותר על חיפוי כולל של הקירות ולהסתפק בחיפוי של המקומות שבאים במגע ישיר עם מים – המקלחת ואזור הכיור. כך חסכתם חומר וגם עבודת חיפוי של בעל מקצוע. את שאר הקירות צובעים בצבע בעל עמידות ללחות.

אמבטיה קלאסית לבנה

בחדר הרטוב ביותר בבית קיימת נטייה לחפות את כל הקירות באריחים

2-23.jpg

בחרו בריצוף גרניט פורצלן

רמת שחיקה גבוהה, חספוס, אי ספיגת כתמים ותחזוקה קלה הם מרכיבים חשובים בבחירת ריצוף לחדר הרחצה ולאור העובדה שמזמן זנחו כאן את הקרמיקה, תפס הגרניט פורצלן מקום של כבוד בריצוף הבסיסי עם חוזק ואי ספיגה של כתמים. אפשר להסתפק בגרניט פורצלן בסיסי ואיכותי תוצרת סין, לעלות ברמת המחירים עם תוצרת הארץ או לדלל יותר את הכיסים עם תוצרת ספרדית ואיטלקית (סדר גודל של 300-600 שקל למ"ר). על ריצוף מאבן ושיש תשלמו הרבה יותר מכל השאר – כ-1,500 שקל למ"ר.

חדר אמבטיה עם עץ

הגרניט פורצלן תפס מקום של כבוד בריצוף הבסיסי

3-26.jpg

החליטו אם אתם באמת צריכים אמבטיה

מבחינה פרקטית, בית עם ילדים עדיף שיתנהל עם אמבטיה, בה יכול הדור הצעיר להתקלח בנוחות וגם להשתכשך, בעוד בית לגיל השלישי יכול לוותר עליה ולהעדיף מקלחון. מקלחון עולה כ-1000 שקלים ואמבטיית פח מצופה אמאייל כ-800 שקלים. בחרתם אמבטיה אקרילית? תכפילו את המחיר. חלמתם על אמבטיה פרי סטנדינג? תכפילו ב-3 ותגיעו למחירים של החל מ-3,000 שקלים. אל תשכחו שכדי להכניס אמבטיה חדשה, יש לפרק את הישנה, לעיתים גם להתאים לה צנרת ולתקן טיח ואריחים. לכן לא פעם מעדיפים את אופציית הלבשת האמבטיה, הזולה יותר משיפוץ כולל. ההלבשה אורכת מספר שעות בלבד ומחירה כ-2,500 שקלים.

אמבטיה ומקלחון

מה כדאי אמבטיה או מקלחון

4-26.jpg

ותרו על אגנית ועשו לעצמכם שיפוע

השימוש במקלחון עם שיפוע הפך לפופולרי במיוחד וקל לתחזוקה. תחשבו, אתם שוטפים רצפה ואת כל המים גורפים בקלות אל חור הניקוז או התעלה. מנגד, האגנית מוגבהת מהריצוף, ויחד עם התקנתה מקבלים תוספת לכלוך בינה לבין הריצוף. המים אומנם פחות "בורחים" החוצה, אבל היום אין מה לדאוג בנוגע לזליגה של מים מחוץ למקלחון, משום שהוא מתבצע בהנמכה של כסנטימטר מהריצוף הקיים וכאמור, בשיפוע. חור ניקוז רגיל עם אביזרי אינסטלציה שרוכשים בכל חנות חומרי בניין יעלה לכם עשרות שקלים בודדים. תעלת ניקוז, הלהיט התורן, נעה בין 1,200-2000 שקל. אגנית חיננית – כ-700 שקל.

ניקוז

השימוש במקלחון עם שיפוע הפך לפופולרי במיוחד

5-22.jpg

ותרו על ראש מקלחת גשם

הפנטזיה להתקלח עם ראש טוש גשם או מפל מייקר עד מאוד את חוויית הרחצה שלכם בזמן שאינטרפוץ 3 דרך (יציאת מים אחת) עם זרוע וראש מקלחת פשוט אך איכותי יעלה לכם כ-650 שקלים. פינוק בדמות אינטרפוץ 4 דרך (שתי יציאות מים) עם ראש מקלחת גדול וחלומי פלוס מוט מקלחת (צינור עם מזלף שאפשר לשטוף איתו רק את הרגליים) ינסוק יחד איתכם לכיוון ה-2000 שקלים.

ראש טוש למקלחת

הפנטזיה להתקלח עם ראש טוש גשם

6-24.jpg

בחרו באסלה פשוטה במקום תלויה

מאוהבים במונובלוק שלכם? חדש כזה, כולל מושב אסלה, מתחיל בכ-800 שקלים לתוצרת טורקית ומגיע עד כ-2000 שקלים לתוצרת גרמנית. אם הסטנדרט שלכם מתחיל באסלה תלויה, כי מבחינתכם אין על הפרקטיות שבשטיפת הרצפה ללא הפרעה והמראה הנקי והסולידי, תיפרדו מכ-1,500 שקלים לדגם פשוט או מכ-2,500 שקלים לתוצרת גרמנית. אסלת המונובלוק אינה דורשת עבודה נוספת מעבר להתקנתה, אבל למחיר האסלה התלויה והמיכל הסמוי שלה יש להוסיף גם את עלות הבנייה של קיר גבס מחפה, שהיא כ-700 שקלים. וזה עוד בלי לחשב סגירת נישה מעל האסלה ותאורה נסתרת למשקיעים. תחליטו אתם מה מנצח, מחיר או פרקטיקה.

אסלה פשוטה

אסלת המונובלוק אינה דורשת עבודה נוספת מעבר להתקנתה

7-14.jpg

חדשו את ארון האמבטיה במקום לקנות חדש

כדי לחדש מראה קיים, אפשר פשוט לצבוע את דלתות ארון האמבטיה ולהחליף ידיות. ארון סטנדרטי חדש עם שתי דלתות יעלה לכם כ-800 שקלים. אם תרצו שיהיה תלוי (כדי להתאים אותו למראה המרחף של האסלה, נניח) תשלמו עליו כ-1300שקלים. ארון שיתאים למידותיכם המיוחדות והלא סטנדרטיות כבר ייאלץ אתכם להיפרד מכ-20 אלף שקלים. מצד שני, אם האחסון לא משמעותי ויש לכם פתרונות אחסון נפלאים מחוץ לאמבטיה, תוכלו להסתפק בכיור תלוי בלבד ומקסימום להוסיף מתחתיו סלסלה או מדף מינימליסטי.

דלתות אמבטיה צבועות שחורות

כדי לחדש מראה קיים, אפשר פשוט לצבוע את דלתות ארון האמבטיה

1600X1200-6.jpg

בחרו כיור וברז פשוטים ובהתקנה מהמשטח

הבית שלנו הוא בכל זאת לא אולם אירועים ולא מקום ציבורי וכנראה שאפשר להסתפק כאן בכיור סטנדרטי מחרס במידה 100X40 סנטימטרים ומתוצרת הארץ כ-250 שקלים. תוצרת גרמנית תעלה כבר כ-3,500 שקלים. ברז תואם תוצרת הארץ יתחיל בכ-500 שקלים. תוצרת גרמנית תטיס אתכם לכ-1000 שקלים, ואלה המעוטרים באבני סברובסקי ייקחו אתכם למקומות מרוחקים הרבה יותר, של כ-7,000-8,000 שקל החתיכה. ואם חיפשתם לחסוך גם בהתקנה, עלויות נמוכות יותר יהיו לכם בהתקנה של ברז מהמשטח ולא כזה שיוצא מהקיר.

כיור

עלויות נמוכות יותר יהיו לכם בהתקנה של ברז מהמשטח ולא כזה שיוצא מהקיר

9-14.jpg
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...