דרך מרפסת: איך להפוך מרפסת פשוטה לפינת חמד

בהשקעה לא גבוהה תוכלו לשדרג את מרפסת ביתכם ולהפוך אותה למקום האהוב עליכם ביותר בדירה. איך הופכים בקלות את המרפסת הביתית שלנו למקום שנעים ובטוח לבלות בו? הנה כמה דרכים פשטות

נדנדה בחצר צביעת קירות חוץ עם BG PAINT. מחיר: 119 ש"ח (5 ליטר). צילום: ניר עצמון
גן או גינה רחבת ממדים היא אופציה ששמורה למעטים אבל מרפסת ביתית היא אפשרות נגישה יותר. אם יש לכם מרפסת בבית אל תזניחו אותה. בדרכים פשוטות ניתן לעצב אותה ולהפוך אותה לזולה פרטית וכיפית שתאהבו לשבת בה ואפילו לארח.
קפה במרפסת
איזה דרך טובה יותר להתחיל את הבוקר מאשר עם כוס קפה במרפסת? אחת המטרות המוצהרות של מרפסת היא לשבת ולהירגע, לכן מומלץ ביותר לשים בה פינת ישיבה מזמינה וכיפית שבה תוכלו לארח חברים לשבת עם בת/ בן זוג או סתם להירגע ולתפוס קצת שמש. שולחן במרפסת הוא דבר חשוב, ובחירתו יכולה לשנות את עיצוב המרפסת כולה. בחרו סגנון המועדף עליכם ועצבו סביבו את שאר הפריטים. גם במרפסות קטנות או צרות, ניתן לשים שולחן בר, שלא תופס הרבה מקום, מכיוון שהכסאות נכנסים תחתיו. אם יש לכם מקום לכך תלו ערסל איכותי. פינוק אמיתי.
פינת אוכל במרפסת כסאות ושולחן ברזל לבנים. עיצוב: עמית ישראל, צילום: ארקדי ראסקין
נדנדה פינוק אמיתי, ערסל ישיבה מרופד עם כריות נוי, צילום: ג'אב סטודיו, באדיבות עילית הלבשה לבית
חשוב לעשות הפרדה ברורה בין רהיטים המיועדים לסביבה מוצלת שם יתאימו חומרים עדינים יותר כגון, עץ או ראטן שטוח ולמרפסות שטופות שמש שם יתאימו חומרים כגון אלומיניום, סיבי ראטן מלאים ועגולים ובדי פוליאסטר בעובי של 250 גר' לפחות. חשוב לזכור שבדים כהים מתבהרים בשמש לאורך זמן ויכולים להראות דהויים וחסרי חיים. לעומתם, בדים בהירים מאבדים הרבה פחות את הגוון בחשיפה ממושכת לשמש חשוב להתאים את החומר לצרכים האמתיים כגון בד דוחה לכלוך/ כביס/ גוון מתאים לתנאי האקלים ולכמות השמש.
 פינות ישיבה במרפסת מרפסת בצוקי ארסוף. עיצוב: עמית ישראל, צילום: רון ואסף ארדה
ריאה ירוקה
דרך יעילה למדי להפיח חיים ועניין במרפסת שלכם היא להציב בה עציצים. תגדילו לעשות אם תגדלו בעציצים צמחי תבלין וירקות קלים לגידול, שגם ישמשו אתכם במטבח, כגון: נענע, בזיליקום, רוזמרין, בצל ירוק, עגבניות שרי, חצילים שמצמיחים עלים מרהיבים, ועוד היד נטויה. רצוי לגוון בסוגי העציצים, כלומר להניח אדניות וצמחים גדולים על הקרקע, לתלות עציצים קטנים מהתקרה ואף להציב עציץ מלבני בשביל לגוון. תוכלו להוסיף כלים מעוצבים ומקוריים לעציץ בשביל להוסיף עוד קצת תחכום ורעננות לעיצוב המרפסת.
מרפסת בית מעוצבת מתוך פרוייקט של המעצבת טל תמיר. צילום: עודד סמדר

 עציץ למרפסת

עציץ דקורטיבי (מגיע ללא הצמח בפנים) 69-90 ש"ח בגולף & קו. צילום: יונתן בלום

מוסיקה ותאורה
תכנון התאורה אמור להשתלב בקונספט ובהתאמה לאופי, מבנה וסוג המרפסת. ליצירת אווירה מרגיעה ומזמינה, בעיקר בשעות הערב, מומלץ ביותר להוסיף תאורה אלטרנטיבית בנוסף לנורה הרגילה. אפשר להשתמש בעששיות או כלי זכוכית אחרים ולהציב בתוכם נרות. זה מוסיף טאצ' מעניין ויוצר אווירה שונה לחלוטין בשעות הלילה. עוד מומלץ להשקיע ברמקול איכותי בכדי לשפר את חוויית הישיבה. אם לא בא לכם להשקיע במערכת סאונד מלאה, תמיד ניתן לרכוש רמקולים ניידים שיאפשרו לכם לשים מוזיקה היישר מהטלפון בלחיצת כפתור.
 פינת ישיבה במרפסת מודרנית
הוספת פינת ישיבה. פרויקט ירושלים. אדריכלית אריאלה עזריה ברקוביץ'. צילום: עודד סמדר
ראנר שולחן צבעוני ראנר מעוצב לשולחן. 99 ש"ח להשיג באתר המעצבת קרן דניס, צילום: יפית בשבקין
מה שעושה הצבע
לדברי מירי פיקרסקי רובין, המעצבת של מותג הצבע BG PAINT ""אחת מהדרכים לרענן ולחדש את המרפסת ואת היא על ידי צביעתה מחדש. השמש לאורך כל השנה מאיימת לפגוע בצבע הקירות החיצוניים של הבית ולגרום לקילוף הקירות ודהיית הצבע, מה שמאוד משפיע על המראה של המרפסת בבית. בדיוק בשביל זה, BG PAINT, מותג הצבע מקבוצת אשטרום, השיק את בי ג'י קריל משי. הוא מתאים לצביעת טיח, טיח גבס, בטון, שפריץ, בלוקים, אסבסט ולוחות גבס. הצבע נושם ואינו מצהיב, בעל עמידות גבוהה לשחיקה, אינו דוהה, אינו מתקלף ועמיד לקרני השמש. הוא בעל ברק ומראה משי חלק ומעניק לבית מראה מהודר מבחוץ ומשדרג את כל חוויית השהייה במרפסת. ניתן להשיג את הצבע בגוונים ועוצמות שונות". אם רצפת המרפסת שלכם עשויה עץ או בטון תוכלו לצבוע גם את הרצפה, ולהעניק למרפסת מראה ייחודי.
כסא קש במרפסת צביעת קירות חוץ עם BG PAINT. מחיר: 119 ש"ח (5 ליטר), צילום: ניר עצמון
גם לרצפה מגיע
אם אתם מעוניינים להוסיף טאצ' חדש ומעניין למרפסת, רצוי להחליף את המרצפות או להוסיף מעליו דק. זאת אמנם אינה אפשרות זולה, אך השינוי הדרמטי שמהלך זה יביא שווה את הכסף. עוד אפשרות, במידה ויש לכם רצפת בטון, היא צביעת הרצפה. חברת הצבע העולמית בנג'מין מור הוציאה לאור צבע ייחודי ייעודי לרצפה ובמיוחד למרפסות ואזורי חוץ, לשימוש על עץ או בטון. הצבע לרצפה, אשר מגיע בצבעים לבן, אדום 'רדווד', ירוק, חום, אפור בהיר, אפור "דק", אפור פלטינום, הפך טרנד עולמי וכעת מגיע לישראל (ניתן לרכוש אותו בסטודיו 84 צבעים ברחוב החשמל 33 בתל אביב). הוא מכסה את השטח בצורה חלקה ואחידה ועמיד בפני חומרי ניקוי, שומן, גריז, שריטות ושפשופים. ניתן לנקות את הצבע עם מים והוא עומד בתקן האמריקאי המחמיר לתרכובות אורגניות נדיפות.
פינות ישיבה במרפסתהוספת ריצוף דק מעץ. אדריכלית פנים: אריאלה עזריה ברקוביץ'. צילום: עודד סמדר
ריהוט גן מודרני במרפסת
חידוש ריהוט גן במרפסת עם צבעי העץ של BG PAINT. החל מ-125 ש"ח, צילום: ניר עצמון
כריות נוי
basic studio כריות נוי 195-295 ש"ח. צילום: עדי הלמן
פינות ישיבה בחוץ
מערכת ישיבה של חותם עשויה ראטן ומושלמת למרפסות שטופות שמש. צילום: יח"צ
 
פינת ישיבה מרפסת מרפסת ירושלמית עם מערכת ראטן בצבע תכלת. עיצוב: עמית ישראל. צילום: סוזי וינסון

פוף  אפור

פוף אפור מבד אאוטדור העמיד לגשם ולנזקי מזג האוויר. 139-90 ש"ח ב-FOX HOME. צילום: אפרת אשל

מרפסת 553
7 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אחרי שיש לכם בית כזה
לעג לרש

לתגובה 1: חס וחלילה ואפילו להפך
חלילה לעג לרש! אמנם חלק מהתמונות הן של בתים יוקרתיים אך כל העיצות המפורטות בכתבה מתאימות למרפסת ביתית סטנדרטית וניתנות ליישום בעלויות נמוכות.

ישבו במערכת וחשבו, איך מייצרים פרסומת
הן למעצבת ברקוביץ', הן לביג'י בונד, ועוד כמה בתי עסק 'נותני חסות' - והגיעו למסקנה שיכניסו את כולם בכתבה מופכרת אחת....ומאחר שזו כתבה גם לא יוסיפו הערת "מדור פרסומי" . זה מנהג האתר כבר כמה שנים. המגזין מזמן הפך ללוח פרסומות.

כאשר ה"חלום" פוגש בנאליות מקבלים פרסומות...

תגידו תודה
חינם, כן חינם, נותנים לכם כל הזמן טיפים נפלאים לעיצוב. לא צריך לאהוב הכל, ולא הכל מתאים לכולם. אבל שפע רעיונות שכזה!!!! אז פשוט תגידו תודה. אני אומרת....

בחירה
לכל אחד מאיתנו יש את האפשרות לבחור לראות את חצי הכוס המלאה או חצי הכוס הריקה. אתר זה מראה לנו אפשרות עיצוב, אנחנו לא חייבים לרוץ ולקנות את המוצר הזה במדויק ולכן לומר שאתר זה הוא פרסומי זה לראות את חצי הכוס הריקה. תהנו ממה שאתר זה נותן לכם מהרעיונות, הצבעים והיופי ותהיו יצירתיים בפני עצמכם.

ערסל
אפשר לקבל פרטים מניין הערסל עם מזרון הפסים בתמונה השלישית? תודה,

בודק...