ריענון המרפסת לקיץ

שובו של הקיץ מביא עמו את הצורך להתחדש ולרענן חללים בביתנו. אחת מאותן פינות שיש לאוורר היא המרפסת שרובנו זונחים בימי החורף. כיצד תעשו זאת נכון? הנה כמה טיפים שכדאי לאמץ.

סלסלות קשקולקציית הקיץ של GOLF&CO. צילום: ערן סלם

 

שובו של הקיץ מביא עמו את הצורך להתחדש ולרענן חללים בביתנו. אחת מאותן פינות שיש לאוורר היא המרפסת שרובנו זונחים בימי החורף. כיצד תעשו זאת נכון? הנה כמה טיפים שכדאי לאמץ.

 

ירוק וכמה שיותר

הדבר הראשון שיש לשים עליו את הדגש, הוא צמחייה. במידה וכבר יש צמחייה במרפסת,  השקו ונקו אותה, גזרו עלים יבשים והפיחו בה חיים חדשים. בכל הנוגע לעיצוב Outdoor עציצים וצמחים עושים את העבודה נפלא ולמעשה הם פריט חובה בין אם יש לכם מרפסת שמציצה אל השכנים (ואז הרווחתם סוג של מחיצה) ובין אם אתם רוצים להרגיש קרובים יותר לטבע. היו יצירתיים, שתלו וגדלו את הצמחים במגוון אפשרויות. לדוגמא, אם אתם מאוהבי סגנון הבוהו , תלו מהתקרה מספר עציצים בטכניקת מקרמה. שילובם עם סוגים אחרים של עציצים יכניס עניין וצבע ויהווה אקססוריז נוסף. מתלי מקרמה לעציצים ניתן למצוא דרך סטודיו NAMCA של המעצבת נעמה כספי. שתילת עציצים בתוך כיסי בד עשויים לבד היא גם דרך מצוינת ואלגנטית להצגת הצמחייה שלכם. עם זאת, הדבר שיגנוב את כל ההצגה ויהפוך את המרפסת שלכם לחלל שיקי ביותר, הוא הצבת פריט נוי כדוגמת ויטרינה שמלאה כולה בצמחים.
מקרמה לעציץPlant hangers  של סטודיו NAMCA. צילום: נעמה כספי
תחגגו עם הטקסטיל

טקסטילים הם דרך מצוינת לשדרג חלל בקלות. שטיחי חוץ שמיועדים לתנאי מזג אוויר משתנים (הארוגים באריגה שטוחה ולרב עשויים מחומרים סינטטיים שניתן לכבס), יהוו תוספת נפלאה לחלל ויצבעו ריצפה משעממת במראה מלא סטייל. שטיחי חוץ בעלי פאטרנים גיאומטריים תמצאו בחנות LOFT בהרצליה פיתוח. כריות ושמיכות (לימים קרירים או לערבים) הן עוד דרך נפלאה לשחק בצבעים, דוגמאות וגדלים שונים על מנת ליצור במרפסת אווירה ביתית ומזמינה יותר. משחק של שכבות עם כריות יוסיף עושר טקסטילי ויצור מראה שלם יותר. תוכלו למצוא מגוון כריות נוי בחנות Collectie.
מערכת ישיבה לחוץ
כריות, שטיחים ופוף שיוצרים תחושה מזמינה
שטיח חוץ
שטיח חוץ שניתן למצוא בחנות LOFT | קרדיט: יח"צ חו"ל
אם באווירה עסקינן, אין דבר שמוסיף לה יותר מאשר נרות ותאורה. לקראת השקיעה ולאחר יום העבודה, בין אם החלטתם לשבת לבדכם, עם בן הזוג או עם חברים, הדליקו במרפסת מספר נרות (ולא, הכוונה היא לא לנרות דוחי יתושים). בחרו נרות בניחוחות מרגיעים כגון לוונדר, ברגמוט או נרולי המשרים מוד נינוח יותר. נרות במגוון ריחות, כלים וגדלים תמצאו בחנות fushia ברחוב לבונטין בתל אביב. עששיות וכלי נרות כדוגמת פמוטים, תחתיות או מעמדים הם אקססוריז מומלץ אם בא לכם לתת אקסטרה טאץ'. מעבר לנרות פריט אווירתי נוסף למרפסת הוא כמובן תאורה. שרשרת נורות פשוטה שאפשר לתלות, להדביק או ללפף נותנת אור מעומעם, נעים ואווירתי.
נרות
נרות של חברה FUSHIA. קרדיט: עידו איזק.
במידה והחלטתם שהנכם מעוניינים לבלות זמן רב במרפסת במהלך הקיץ, הפכו אותה למקום נעים ומזמין עבורכם , כזה שיהיה נוח אך גם נקי, מסודר ומעוצב כלבבכם.
מרפסת 553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בטיחות - הכי חשוב
חשוב לזכור שבבית עם ילדים או נכדים קטנים אסור למקם כיסאות או שולחנות בקרבת המעקה. אם המרפסת אינה רחבה מספיק (כמו בתמונות שבכתבה) זו סכנה רצינית.

בודק...