הברקות באמבטיה: דוחים את השיפוץ עם שדרוגים בחלל הרחצה

אריחים מודבקים, מדבקות על אריחים, ברז חדש או תוספת של אחסון וטקסטיל ירחיקו מכם את ענני האבק של השיפוץ, ויקנו לחדר הרחצה מראה מחודש

 

אדריכלות: הלל אדריכלות ועיצוב פנים. צילום: עודד סמדר 

 

שיפוץ חדר הרחצה הוא פרויקט פירוק וחידוש מתיש, והרצון לדחות אותו מובן. במיוחד כשאין כוונה להתגורר בתוך ענני אבק ולצחצח שיניים במטבח ומעדיפים להשאיר את מצבו הנוכחי של החדר עד לאגירת כוחות לשיפוץ הבא. התחושה מוכרת, אבל ניתן לעשות בינתיים כדי לשדרג את הנראות של חדר הרחצה המיושן? יש כמה פעולות מומלצות, החל בכאלה שצריך ידיים קצת מיומנות כדי לעסוק בהן, ועד רענון צורני. בחרו לכם את השדרוג המתאים לכם – ומי יודע, אולי יהיה אפשר בכלל לוותר על השיפוץ הבא.

 


עם בעל מקצוע, הנדימן משובח או זוג ידיים טובות שלכם: 


אריחים מדוקקים

בואו נצא מנקודת הנחה שאין בעיות אינסטלציה אקוטיות בחדר הרחצה, ומהפעם האחרונה שהרמתם את הבלטות כדי לתקן את הצנרת אתם מושכים לא רק עם כל מופעי המים. אבל הריצוף קצת פגוע או שאריחי הקיר ידעו ימים יפים יותר, הברז כבר לא מסתובב והכיור אפעס זקוק לקסם מחודש. בעל מקצוע יוכל להשתלט בקלות על הדבקה של אריחים דקים על הקיימים. מעצבת הפנים עדי אדליס מסבירה, כי אריחים דקים ניתנים ליישום על משטח מרוצף או מחופה או על גבי מצע טיח חלק לחלוטין, וההדבקה מהירה יחסית ונקייה מאוד, בטח בהשוואה להריסת חדר רחצה שלם ובנייתו מחדש. "האריחים הדקים מגיעים במידות שונות של מילימטרים בודדים, למשל אריחי הענק בגודל 1X3 מטר, שמייצרים תחושה של חלל אחיד ונעים, קלים מאוד לתחזוקה כמעט ללא מילוי רובה, ובמראה יוקרתי. אך אריחי הענק לא זולים ליישום ולא קלים ליישום, נדרש בעל מקצוע מאוד מקצועי ומיומן. אם אין כזה בנמצא, ממליצה בחום להסתפק באריחים קטנים יותר של 1.5X1 מטר למשל, שגם הם נראים נפלא וקלים יותר ליישום".

 

חדר רחצהעיצוב: קרן מיימון. צילום: עודד סמדר

 

החלפת ברז 

אם יש ביניכם בעלי ניסיון ותושייה עם כלים מתאימים, שמוכנים להפשיל שרוולים ולנקוט בפעולות הבאות, גם ברז חדש ומחודש יכול לפאר את פינת הכיור שלכם: ראשית סוגרים את הברזים שנמצאים בתוך הארון (אם הברזים אינם תקינים או שנוזלים, יש לסגור את ברז המים הראשי ולהחליף גם אותם). מנתקים את הצינורות הגמישים מהברזים שבתוך הארון (מתחת לכיור). בעזרת מפתח ייעודי מתאים משחררים את האום או הבורג שמהדק את הברז לכיור/משטח, ואז מרכיבים את הברז בסדר פעולות הפוך לנ"ל (מרכיבים את הברז בעזרת מפתח ייעודי, מחברים את הצינורות ומחדשים את זרם המים). לאחר ההרכבה יש לוודא שאין נזילות.

 

חדר רחצה כפריאדריכלות: איריס אבנרי דביר. צילם: שי אפשטיין 

 

יד רכה עם האריחים

חשבתם שזו טעות, שהחלפת אריחים צריכה להיות בקטגוריה של בעל מקצוע מיומן? אז זהו, שלא. יש לנו חדשות לזוג הידיים היצירתיות שלכם: אפשר להחליף את מראה אריחים בפעולה פשוטה מאוד של הדבקה. "מדובר במדבקה ארוך באורך של כמטר, שמקלפים מפינה אחת, מוודאים שהיא ישרה, ממשיכים לקלף ולהדביק בהדרגה לכל אורכה", אומרים ב"יש מאין" ומזכירים שאפשר להשתמש במטלית תוך כדי הדבקה כדי ליצור הידוק. "אם רוצים לשנות את הלוק של האריחים מאחורי הכיור, של המקלחת או המטבח או אם יש קיר חשוף, האפקט מיידי ומרשים". במקרה שהמשטח אינו ישר, ניתן להשתמש באריחי מדבקה בודדים. המדבקה עמידה במים, מתנקה בקלות ומגיעה במגוון טקסטורות מאריחים במראה מודרני או עתיק ועד טקסטורות של חומרים מחוספסים כמו בטון וחלודה.

 


לבד לבד, ובלי טיפת אבק:


שטיח גדול (יחסית)

את הפעולות הללו תוכלו לבצע בעצמכם, ללא איש מקצוע, ללא טיפת אבק ואפילו עם הנאה, כי הן כרוכות בשיטוט חביב בחנות העיצוב, שאחריהן אתם מגיעים הביתה ומתחילים ביישום. נתחיל מהרצפה העירומה, שיכולה להתהדר בשטיח משלה, ואין הכוונה לשטיחון קטנטן ליד האסלה כי אם שטיח רחב יותר, שיספיק לשטח מקיף בחדר הרחצה. החנויות מלאות סלסלות עם שטיחונים סקסיים בכל מיני טקסטורות וצבעים, ולכם רק נשאר לבחור ולחגוג. מאחר שמדובר בגודל מצומצם יותר מחדר שינה, המחירים גם לא יעיקו בכיס.

 

חדר רחצה כפרילפרוס שטיח. תכנון ועיצוב: שרה ונירית פרנקל. צילום: גלעד רדט

 

החלפת טקסטיל

מהרצפה נעלה קצת יותר גבוה וננסה להשביח את כל הקשור בטקסטיל, כמו המגבת התלויה ליד הכיור, שיכולה להתחבר בצבעים שלה לאחד מצבעי השטיח, או בווילון אמבטיה שובר שגרה שיכניס עניין ואפילו חיוך.

 

ארון ירוק בחדר רחצהסגנון בווילון. עיצוב: חן איתן. צילום: מושי גיטליס

 

ארגזים למען הסדר הטוב

השידה שמתחת לכיור, חוד החנית של האחסון במטבח, עלולה לאבד מהאפקטיביות שלה כשטוחבים בה מיני מברשות, משחות, קרמים ואביזרים דורשי אחסון. כדי למקסם את שטח המגירות או פשוט לסדר אותן אחת ולתמיד מומלץ להוסיף ארגזי אחסון קטנים שייכנסו לתוכן ויכילו את כל הבלגן, רק בצורה מסודרת.

 

קופסאות סגורותקופסאות עם מכסה דגם KUGGIS של איקאה. צילום: איקאה

 

אלתור של אחסון נוסף

באותו סיבוב קניות בטוח תמצאו גם שידה קטנה, מדפים או ארגזים נתלים שיוכלו לספק לכם מקום נוסף לאחסון שלעיתים כה חסר בחדר הרחצה. ואל תשכחו את הנשמה – קישוט לקיר, תמונה, מבשמים, נרות ועציצים פורחים, גם מלאכותיים. כי לאמבטיה אפשר ורצוי להתייחס כחדר "אירוח" נוסף בבית.

 

קיר ירוק בחדר רחצהאחסון שהוא לא שידה. עיצוב: חן איתן. צילום: מושי גיטליס

 

אקססוריז בחדר רחצהמתלה לדלת NORDRANA, איקאה. צילום: איקאה

 

 

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאיפה השטיח??
מאיפה השטיח המהמם מהאמבטיה שעיצבה נירית פרנקל??

בודק...