חמש דילמות בעיצוב אמבטיה

מתכננים חדר רחצה חדש או משפצים את הקיים? כנראה שאתם ניצבים מול לא מעט לבטים. השאלות הגדולות בעיצוב אמבטיה – והתשובות עבורן

עיצוב אמבטיה אולי נשמע כמו עניין פשוט, אבל בפועל החלל הקטן הזה דורש קבלה של החלטות רבות. בכתבה הבאה ריכזנו חמש שאלות מרכזיות שמעסיקות את כל מי שמעצב חדר רחצה – וגם כמה תשובות שאולי יעזרו.

אמבטיה או מקלחון?

רובנו מכנים את חדר הרחצה "אמבטיה", אבל האמת היא שבהרבה מאד חדרי רחצה אין בכלל אמבטיה אלא מקלחון. הבחירה בין השניים היא כנראה הדילמה המרכזית כשניגשים לעצב חלל זה. כדי להצליח להכריע, צריך להבין את היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות. אמבטיה היא כנראה הפתרון הנוח כשיש ילדים קטנים בבית, והיא גם מושלמת למי שאוהב להתרחץ בישיבה או לשהות במים חמים. מצד שני, האמבטיה תופסת מקום יקר, ואם לא דואגים לאטום אותה עם זכוכית או וילון איכותי, רצפת חדר הרחצה עלולה להירטב. בהתאם לכך, היתרונות של מקלחון הם גודלו הקטן יחסית והאטימות שלו, והחיסרון המרכזי שלו זה שהוא עשוי להיות פחות מפנק.

אז איך בוחרים? בראש ובראשונה בדקו אם בכלל יש לכם מקום לאמבטיה. אם כן, שאלו את עצמכם האם הרגלי הרחצה שלכם אכן מצדיקים אמבטיה או שאולי עדיף לנצל את השטח שהיא תופסת כדי ליצור עוד מקומות אחסון. אם גם אחרי הבדיקה הזאת אתם עדיין מתלבטים, תדעו שתמיד אפשר למצוא פתרונות ביניים. ניתן, למשל, לתכנן מקלחון מרווח ולשלב בו ספסל. אפשרות אחרת היא ליצור אזור רחצה שכולל גם אמבטיה וגם מקלחון – וכך ליהנות משני העולמות.

חדר שירותים מודרני
טלי-ליעד-כהן.-אלעד-גונן.-לאשר.jpg
צילום: אלעד גונן | עיצוב: טלי ליעד כהן
חדר שירותים בסגנון עתיק

עיצוב: , צילום:

2-6-e1599727490679.jpg
צילום: עינת דקל | עיצוב: ורד שני
אמבטיה שיש
3-6-1.jpg
צילום: עודד סמדר | עיצוב: גרשון צור ואלדד מיטלמן

כיור אחד או שניים?

כולנו מכירים את הסיטואציה הבאה: אנחנו מצחצחים את השיניים, ובדיוק ברגע שבו אנחנו רוצים לירוק את המשחה החריפה – תופסים לנו את הכיור. אין ספק שתכנון של שני כיורים יכול להיות פתרון נהדר בעיצוב אמבטיה משותפת. עם זאת, גם כאן חשוב להתייחס לגודלו של חדר הרחצה. כדי להוסיף עוד כיור, צריך להגדיל את ארון האמבטיה ולתכנן עוד מקום שבו אדם יוכל לעמוד. גם בחדרי רחצה עם שטח שמאפשר את זה, הכיור הנוסף יבוא בדרך כלל על חשבון משהו אחר.

עם כמה שזה מפתה לשדרג את עיצוב האמבטיה עם שני כיורים, שאלו את עצמכם בכנות עד כמה אתם באמת צריכים את זה. אם אתם ובני הזוג שלכם מתארגנים בשעות שונות של היום אולי אין לזה באמת הצדקה, אבל אם אתם מוצאים את עצמכם דוחפים זה את זה מדי יום – אז כנראה ששווה להשקיע בשני כיורים. בכל אופן, כדאי לזכור שתמיד אפשר למצוא פתרונות אחרים. אם אתם ממש חולמים על שני כיורים אבל המציאות לא מאפשרת את זה, נסו לבחור בכיור גדול מהסטנדרט שיתאים לשימוש של שני אנשים במקביל.

כיורים מודרנים
4-6-1.jpg
צילום: יואב פלד | עיצוב: דניאלה דנור
חדר שירותים בסגנון מודרני
5-6-1.jpg
צילום: מושי גיטליס | עיצוב: חמוטל אביטל
כיור מודרני
6-5-2.jpg
צילום: מירב פלברג | עיצוב: מיכל גרינברג פוקס

ארון פתוח או סגור?

המגוון הרחב של ארונות אמבטיה יכול לבלבל. מלבד הצבעים והחומרים הרבים שקיימים בשוק, גם ניתן למצוא דגמים שונים של ארונות. חלק מהארונות האלה סגורים לגמרי ומיועדים לאחסון סמוי, אך גם יש ארונות פתוחים שבהם הדברים המאוחסנים גלויים לעין.

יש משהו מאד יפה בארונות פתוחים שחושפים בפנינו מגבות מגולגלות וסבוני רחצה מעוצבים – אבל אם אתם אנשים שלא מצליחים לשמור על סדר, אולי זאת לא הבחירה הנכונה עבורכם. באופן דומה, אם אתם יודעים שאתם מתכוונים לאחסן בארון האמבטיה דברים שהצניעות יפה להם כמו מוצרי טואלטיקה, גם כן עדיף שתלכו על ארון סגור. ממשיכים להתלבט? החדשות הטובות הן שאפשר למצוא לא מעט ארונות אמבטיה שיש בהם גם חלק סגור וגם חלק פתוח. באופן הזה תוכלו להטמין את כל הבלגן מאחורי דלתות, ואת החלק הפתוח לנצל לאלמנטים דקורטיביים יותר.

כיורים מודרנים אפור
7-3-1.jpg
צילום: איתי בנית | עיצוב: דנה אלקון וחגית צרפתי
חדר שירותים מודרני
8-2-1.jpg
צילום: מאור מויאל | עיצוב: טלי לוזון
חדר שירותים
9-2-e1599727583784.jpg
צילום: קרין רבנה | עיצוב: מורן רוזנברג

אריחים חלקים או מאוירים?

האריחים שמשמשים לריצוף או לחיפוי הקיר הם עניין חשוב בעיצוב אמבטיה. בשל העלות הגבוהה של האריחים וההתקנה המסורבלת שלהם, הם צפויים להישאר אתכם שנים רבות – אז כדאי שתקדישו להם מחשבה. הבחירה באריחים חלקים תבטיח לכם אמבטיה ניטרלית יחסית, שתוכל להתאים לכם לאורך זמן ולהשתלב היטב בסגנונות עיצוב שונים. אריחים מאוירים, לעומת זאת, יעניקו לכם אמבטיה מעניינית יותר עם אמירה אישית.

כדי להבין מהי הבחירה הנכונה עבורכם, אתם צריכים לחשוב בכנות מה מתאים לאופי שלכם. אם אתם אנשים נועזים שאוהבים צורות וצבע, אריחים מאוירים כנראה יעשו לכם טוב. מנגד, אם אתם הססניים ונוטים להתחרט, עדיף שתלכו על בטוח ותישארו עם אריחים חלקים.

אפשרות שלישית היא להיפגש באמצע הדרך. אם אתם מאד רוצים ללכת על אריחים מאוירים אבל חוששים, אתם יכולים לבחור באריחים בעלי צבעים ניטרליים או עם דוגמה עדינה. הפתרון ההפוך יהיה ללכת על אריחים חלקים אך לדאוג שהם יהיו בצבע מיוחד. עוד דרך לשלב בין האפשרויות היא לבחור באריחים חלקים אך לשבץ ביניהם כמה אריחים מאוירים שיכניסו עניין.

חדר שירותים שחור
10-2-3.jpg
צילום: אלעד גונן | עיצוב: רון לי רוזנבלום
חדר שירותים
11-1-e1599727656108.jpg
צילום: רותם פריפר | עיצוב: יסכה גלעד

תאורה נסתרת או גלויה?

תאורה הא עוד עניין שצריך לתת עליו את הדעת בעיצוב אמבטיה. הרבה אנשים נוטים להצניע את המנורות בחדר הרחצה דרך שימוש בספוטים שקועים בתקרה או במראה עם תאורה נסתרת. הבחירה בתאורה נסתרת מקלילה את המראה של חדר הרחצה, יוצרת אווירה רגועה, ומאפשרת לנו להתמקד באלמנטים מעוצבים אחרים שנמצאים בחלל. מנגד, יש לא מעט מקרים שבהם התאורה היא דווקא הכוכבת של האמבטיה. בהרבה חדרי רחצה אפשר למצוא גופי תאורה בולטים למדי כמו מנורות תלויות ואפילו שנדלירים. בחירה בתאורה כזאת יכולה להעשיר את עיצוב האמבטיה וליצור אמירה מעניינת.

הבחירה בתאורה צריכה ללכת ידי ביד עם בחירת הסגנון של האמבטיה. אם אתם מעצבים אמבטיה עם אופי כפרי, גופי תאורה עם מראה עתיק יוכלו להתאים שם מאד. לעומת זאת, אם אתם הולכים על אמבטיה מודרנית ומינימליסטית, עדיף שתבחרו בתאורה סמויה שלא תיצור עומס. כמובן שגם פה אפשר לשלב. אתם יכולים להחליט, למשל, שהתאורה הכללית היא סמויה, אך לתלות מנורות גלויות מצדי המראה.

חדר שירותים ומקלחת מודרנים חיפוי קיר ורוד
12-1.jpg
צילום: אורן עמוס | עיצוב: איריס סוכר
תאורה מוסתרת בחדר שירותים
13-1-1.jpg
צילום: גלעד רדט | עיצוב: דניאל דנסי ברכאל
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...