יש מקום לסבון: פתרונות אחסון באמבטיה

ארונות, מגירות ומדפים בשלל וריאציות הם פתרונות האחסון באמבטיה, גם כשהיא ממש קטנה ו"קבלנית". מדרגה מעל מיכל ההדחה, קיר או שטח ריק הם הפוטנציאל האמיתי לכל מה שתצטרכו להכניס אליה

חדר רחצה לבן
אחסון באמבטיה
צילום: מאור מויאל | עיצוב: טלילה מעצבת פנים

חדרי הרחצה הסטנדרטיים מכילים בתוכם מקלחון או אמבטיה, אסלה וכיור עם שידה מינימליסטית מתחתיו. אם התמזל מזלכם ולחדר הרחצה שלכם הצטרף מטראז' מזערי נוסף, הצלחתם לדחוס אליו גם את מכונת הכביסה והמייבש, אם יש. מצד שני, אין לכם חדר שירות לאחסן בו את הדליים, הסמרטוטים, המטאטא, המגב ואת חבילות הגלילים שרכשתם במבצע האחרון.

כמובן, עוד לא הזכרנו את המגבות, את הספוגים, סבוני הרחצה, הקרמים וכל מה שכל אחד אוהב להתפנק בו באמבטיה – וסביר שלא ימצא את מקומו בחדר הרחצה במצב כזה. אם לא בורכתם במרחבים בחדר האמבטיה, בשני כיורים וארון ארוך מתחתיהם, אחסון באמבטיה הוא קרב אינסופי, שמצריך מחשבה יצירתית. איך פותרים את הבעיה?

מדפים פתוחים

אחת הדרכים ליצור מקומות אחסון באמבטיה היא להתקין מדפים פתוחים או צפים. מעל האסלה, לצד הכיור אם הראש לא יתנגש או ממש מעליהם, מתחת למראה. יש רק להקפיד על עומק מינימלי של מדף במקרה זה, כדי שבשעת השטיפה של הפנים הראש לא יקבל מכה. עוד מקום שלפעמים מאפשר תלייה של מדפים הוא בחלק המרוחק של האמבטיה, אם לא מגיעים אליו מים.

רהיט לכיור

ספרייה שהוסבה לרהיט כיור

אחסון באמבטיה
צילום: חגית גרוסמן | עיצוב: שטיינמץ לור

מדפים שקועים

קשה להאמין, אבל גם האסלה יכולה לסייע לנו ליצור מקום אחסון באמבטיה. מאז שנכנסה לחיינו האסלה התלויה, נכנס איתה גם המיכל הסמוי, שמעליו נוצרת מעין מדרגה. זו כשלעצמה יכולה לשמש כמדף להנחת חפצים ובקבוקים, אבל אם רוצים להשקיע קצת יותר, ניתן להפוך את המדרגה לבסיס של גומחה עם מספר מדפים ואז להחליט אם לסגור אותם בדלת או להשאיר אותם חשופים.

חדר רחצה עץ

ארונות בפתיחת טאץ'

אחסון באמבטיה
צילום: עמרי חת | עיצוב: רויטל רודצקי

החיים ללא מראה

זה אולי נשמע מוזר, אבל אפשר לוותר על מראה או לפחות לצמצם אותה, לטובת יצירת מקום אחסון באמבטיה. אם אתם בוחרים ללכת על מראה קטנה אז  ניתן להציב לצדה מדפים פתוחים או יחידת אחסון סגורה. אם אתם נועזים ממש, ותרו על המראה לגמרי, ונצלו את השטח לטובת אחסון אמבטיה משמעותי.

אריחים מצוירים
אחסון באמבטיה
צילום: דניאל צאירי | עיצוב: הדס שלף

קיר פנוי

כמעט בכל אמבטיה יש לפחות קיר פנוי אחד. במקום להשעין עליו את כלי הניקוי והטאטוא כאילו היו מיצג מוזיאוני זמני, אפשר להסתיר אותם בנגרות יפה או לפחות בארון סגור. אם המצוקה ממש דוחקת, ניתן לאמץ ארון צר וגבוה שיתפוס את מלוא גובה הקיר אך לא יגנוב לכם משטח חדר הרחצה.

ארון כביסה

ארון שמסתיר פיר כביסה. נגרות: אסף אופיר

אחסון באמבטיה
צילום: חגית גרוסמן | עיצוב: ליאורה ליברמן

חיים בפרי סטנדינג

חלום האמבטיה הפרי סטנדינג מפציע גם בחדר רחצה קטנים. כשהאמבטיה עומדת עצמאית בחלל והיא אינה צמודה לקיר, אפשר למקם לידה שידת אחסון או עגלה למלחי האמבטיה, למברשות ולמגבות, ואם הקיר ממש קרוב אליה, שיטת המידוף תתפוס גם כאן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...