עונת הרחצה החלה! עיצוב חדרי רחצה מושלמים

לא, לא התבלבלנו, החורף החמים והיבש השנה גורם לרבים לנצל את התקופה, לשדרג את הבית ובתוך כך את חדרי הרחצה, שהפכו בשנים האחרונות לחשובים ומושקעים מתמיד. מעצבת הפנים ענבר לוריא, בעלת הסטודיו 'ענבר עיצובים' סיפקה לנו את כל מה שחשוב לדעת רגע לפני שמתחילים לתכנן את חדרי הרחצה. הדרך לעיצוב חדרי רחצה מושלמים מתחילה כאן!

עידן גור
ענבר לוריא
סטודיו ענבר עיצובים

במציאות האינטנסיבית והתובענית בה אנחנו חיים, הופכים חדרי הרחצה לחדרי טהרה של ממש. זהו המקום בו אנחנו מטעינים מצברים בתחילתו של יום ונרגעים בסופו. לא בכדי ככל שחולפות השנים, נתפסים חדרי הרחצה כאחד האזורים המושקעים בבית הישראלי.

ביותר ויותר דירות ובתים, חלק משמעותי מעוגת תקציב השיפוץ או הבניה הולך מלכתחילה לתכנונם ולחומרים שישולבו בהם, בשלב הביצוע: מחומרי המעטפת (חיפויים וריצופים), דרך הברזים, גופי התאורה, פרטי הנגרות ועד לאקססוריז כמובן.

חדר רחצה שתכננה ענבר לוריא

חדרי הרחצה הפכו בשנים האחרונות לחדרי טהרה וכתוצאה: ההשקעה בהם מרקיעה שחקים

חדר רחצה שתכננה ענבר לוריא

זאת סיבה מצוינת לעשות סדר בנושא החשוב ולספק לכם את המידע שיסייע לכם לתכנן את חדר הרחצה האולטימטיבי כבר בקרוב. ביקשנו ממעצבת הפנים ענבר לוריא, בעלת הסטודיו 'ענבר עיצובים' לשפוך אור על התחום החשוב הזה.

חדרי רחצה שעיצבה ענבר לוריא

זוהי שעתם היפה של חדרי רחצה סופר מעוצבים ומושקעים

חדרי רחצה שעיצבה ענבר לוריא

"חדר הרחצה נקראים גם חללים רטובים, מכיוון שהם המקום בו אנחנו מתקלחים וכוללים כמובן גם אסלה וארון אמבט שמהווים אזורים רטובים בפני עצמם. חדר הרחצה משרת אותנו על בסיס יומי לכן יש לתת את הדעת על תכנון מדויק שלו ועל החומרים והאביזרים שנשלב בו". מסבירה המעצבת.

"ראשית, עלינו להתייחס להנדסת האנוש, כלומר ליחסי המרחקים בין הפונקציות והאביזרים: חשוב להתחשב בתקנים הקיימים בחוק לגבי המרחק הנדרש בין האלמנטים השונים. כך למשל להתחשב במרווח שנדרש בין גב אסלה לאובייקט שממול, או לרוחב האסלה".

 

כדי לדבר עם ענבר לוריא – לחצו כאן >>

 

חדר רחצה שתכננה ענבר לוריא

החשיבה על הנדסת אנוש והמרחקים בין האביזרים היא MUST

חדר רחצה שתכננה ענבר לוריא

"שנית, יש לחשוב על עניין התחזוקה ולנקוט באמצעי זהירות: לעולם לא אמליץ להשתמש בריצוף בגוון בהיר, מכיוון שהוא פחות פרקטי ובטח ובטח לא באריחים מחליקים. בחדרים הרטובים יש לעבוד עם אריחי אנטי- סליפ מונעי החלקה ובתוך כך, מומלץ להתקין אביזרי אחיזה במידה ויש צורך בכך".

חדרי רחצה שתכננה ענבר לוריא

אומרים לא ללבן וכן לאריחים מעוצבים אך חשוב מכל בטיחותיים

חדרי רחצה שתכננה ענבר לוריא

"נושא נוסף שיש לחשוב עליו לעומק הוא מקומות האחסון: חדרי הרחצה מודל 2023 עתירים באלמנטים כמו פרפומריה, סבונים וכיוב' שיש לתכנן עבורם מקום. חשוב לייצר ארון גדול מספיק שיהיה בו די מקום לאחסון כל הפריטים שבני הבית צריכים: מגבות, שמפו, איפור, כביסה ועוד.

בתוך כך, לעיתים נכון לתכנן את מכונת הכביסה והמייבש בתוך חדר הרחצה ולעיתים לא. כל מקרה לגופו".

חדר רחצה שתכננה ענבר לוריא

על מקומות האחסון צריך להתחיל לחשוב כבר בראשית התכנון

חדר רחצה שתכננה ענבר לוריא

"ככלל, את חדר הרחצה צריך לתכנן בהתאם לצרכי המשתמשים בו. כך למשל, הצרכים של ילד בן 5 ,שמתחיל להיות עצמאי ולהתקלח לבדו, שונים מאלה של נער מתבגר, הן מבחינת הגבהים והן מבחינת האביזרים הנלווים, לכן יש להתאים את יציאת המים והמזלף ולקבל החלטה האם רוצים לעשות רק מזלף, האם מוסיפים מוט פינוק, או בכלל אינטרפוץ עם ראש גשם מהקיר או התקרה. תכנון ארון הרחצה וכן בחירת הצבעים תעשה רק לאחר בחירת האריחים".

"בפרויקטים שלי אני שמה דגש רב על תכנון תאורה נכונה ואפקטיבית, שמספיקה לחלל הנתון וכן על נקודות חשמל מתאימות. תמיד אעדיף לייצר שתי הדלקות לפחות- אחת כללית והשנייה, תאורה עדינה שהיא אופטימלית למצב לילה".

חדר רחצה שתכננה ענבר לוריא

כל חדר הרחצה הוא תוצר של צרכי המשתמשים

חדר רחצה שתכננה ענבר לוריא

לוריא מתייחסת בדבריה גם לעניין שמעסיק רבים מהמשפצים ואנחנו מדברים כמובן על נושא הברזים והניקוזים: "תחום הסניטריה הוא מורכב וכולל בתוכו הרבה מושגים שעבור מי שאינו חי ונושם את התחום, הם יכולים להישמע מעט מוזרים-  אינטרפוץ 3 דרך, 4 דרך, 5 דרך, מזלף, תעלת ניקוז ארוכה או ריבועית ועוד ועוד".

"נתחיל באינטרפוץ- כינוי למנגנון ברז מיקסר, המותקן לרוב בקיר המקלחת. בפועל נראה ידית אחת בלבד: כשהיא למטה אין זרימה של מים וכשהיא למעלה המים זורמים. כשמפנים אותה ימינה המים שיוצאים מהברז קרים ואם נכוון אותה שמאלה המים חמים".

חדרי רחצה שתכננה ענבר לוריא

אינטר מה?! תכירו את האינטרפוץ: פריט קטן שהופך כל חדר רחצה לחגיגה

2

"כשמדובר באינטרפוץ 3 דרך יציאת המים יכולה לבוא כמאחז למזלף עצמו או בנפרד. ישנה אפשרות לחבר ליציאת המים מוט פינוק, שהוא למעשה מוט חיצוני מהקיר, עליו יש תופסן למזלף וישנה אפשרות שבחלקו העליון יהיה מחובר ראש גשם".

"אינטרפוץ 4 דרך משמעו שכאשר יש מזלף וראש גשם, את המוט לא נראה בפועל, מכיוון שהוא עובר בתוך הקיר. ישנו בורר, שבעזרתו מחליפים את כיוון יציאת המים. המים יצאו או מהמזלף או מראש הגשם".

"אינטרפוץ 5 דרך רלוונטי במקרים של אמבטיות, בהן נרצה שתהיה אפשרות למלא את האמבטיה דרך אביק מילוי ובנוסף שיהיו גם מזלף וראש גשם לפינוק מירבי".

חדרי רחצה שתכננה ענבר לוריא
חדרי רחצה שתכננה ענבר לוריא

"בהתייחס לניקוז, ישנה אפשרות לתכנן ניקוז רגיל, שזה למעשה בור בתוך חלל המקלחון, אליו מחברים סגירת רשת. תעלת הניקוז מובילה את המים לתוך הביוב וגם לה יש פתרונות דקורטיביים. כך היא ניתנת לשליפה ויכולה להגיע כמוצר בצורת ריבוע או מוצר בצורת מלבן. ברז לכיור הינו ברז פרח, שמגיע ממשטח הכיור. לרוב מדובר בברז אינטרפוץ 3 דרך שמגיע מתוך הקיר".

 

לעוד כתבה מעניינית של ענבר לוריא – לחצו כאן >>

רוצים לקרוא עוד על מעצבת הפנים ענבר לוריא? היכנסו:

ענבר לוריא- סטודיו ענבר עיצובים

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...