שירותי אורחים
לרוב מדובר בחלל קטן המכיל אסלה וכיור לרחצת ידיים, למעט במקרים בהם שירותי האורחים הם חלק מחדר רחצה הצמוד לחדר שינה המיועד לאורחים, חלק ממשרד ביתי או מחדר שינה של אחד מדיירי הבית. כשמדובר בשירותי אורחים בלבד, יש מקרים בהם המעצבים/הדיירים נותנים דרור לעיצוב אוונגרדי שיכול להתבטא בצבעים עזים, במראות מעוטרות, בגוף תאורה דומיננטי ובתאורה המזכירה במידה מסוימת שירותי מסעדות, ברים ופאבים. בניגוד לכך, וברוב המקרים, סגנון העיצוב השולט בבית בא לידי ביטוי גם כאן.
בשני המקרים חשוב להקפיד על כמה עקרונות:
1. הכלים הסניטריים ותוספות הריהוט חייבים להיות ביחס נכון לגודל החלל וצורתו. לדוגמה: בחלל צר וארוך עדיף לבחור בכיור מלבני צר.
2. גם בשירותי אורחים קטנים נדרש מקום לאחסון שיכול להיות מדפים מתחת לכיור, מעליו או מצדדיו, ניצול של עמוד או קיר או בגב האסלה.
3. מבחינת תאורה, בנוסף לתאורה הכוללת שיכולה להיות שופעת או לחילופין אפלוליות קלה היוצרת אווירה דרמטית, חשוב להקפיד על שני מוקדי תאורה נוספים, האחד מעל האסלה והשני מעל או לצד המראה שמעל הכיור.
4. אוורור, נכון לשירותי אורחים ולכל אחד מחדרי הרחצה בבית. במידה ולשירותים אין קיר חיצוני הכולל חלון שניתן לפתיחה, חשוב לשלב שואב אוויר (ונטה), הן לנטרול ריחות ובעיקר למניעת עודפי לחות, עובש וטחב.
5. במידת האפשר, מומלץ להימנע מהעמדת האסלה מול דלת הכניסה לשירותים.
6. סטיילינג ואקססוריז. על אף שהשהייה בשירותי האורחים קצרה יחסית ליתר חדרי הרחצה בבית, זהו חלל שנדרשת בו אווירה נעימה אשר אותה ניתן ליצור על ידי צבעוניות, אלמנטים קישוטיים המונחים על המדף שליד הכיור, ואפילו באמצעות בחירה של כיור וברז מיוחדים שיהוו את מוקד העיצוב בחלל הקטן. כיורים מעוצבים שלהם מותאמים ברזים היורדים מהתקרה, יוצרים נקודת מיקוד מרשימה בשירותים בכלל ובשירותי אורחים בפרט.