כך תגרמו לחדר שינה קטן להיראות גדול

תאורה נכונה, החלפת מקומות בין הרהיטים וצביעה מחדש של הקירות יאפשרו לכם להשיג אשליה אופטית של חלל מרווח גם בתוך חדר שינה קטן. לא מאמינים? הנה כל הפרטים

החוק בישראל קובע שרוחב מינימאלי של חדר בבית פרטי צריך להיות 2.6 מטר ושטחו 8 מ"ר. לשם השוואה, חדר בשטח של 6 מ"ר וברוחב 2 מטר יכונה חצי חדר ולרוב ישמש לעבודה, משחקים או אירוח. בפועל, שטח חדרי המגורים הממוצע כיום נע לפי הערכות סביב 9 מ"ר – בעוד יחידות הורים נבנות בגודל של 11 מ"ר נטו והסלון סביב 25 מ"ר.
השאלה המתבקשת היא כיצד גורמים לחדרי שינה קטנים או צפופים להיראות גדולים יותר. החדשות הטובות הן שקל יחסית לעשות את זה ואפילו לא חייבים לחרוג מתוך מסגרת התקציב של שיפוץ דירה קיימת, מה גם שניתן לבצע חלק מההתאמות מראש וטרם המעבר לבית חדש. מנגד, כדאי בהחלט לדעת איפה מתחילים ובמה להתמקד.
חדר שינה מפנק

אשליה אופטית מתחילה בתאורה נכונה

תאורה היא מרכיב קריטי בעיצוב חדר שינה קטן וביצירת אשליה אופטית של חלל מרווח. הטעות הנפוצה היא למקם אהילים מגושמים שחוסמים את האור או להסתפק בתאורה לבנה, בנורות בצבעים שונים או בנורות בהספק נמוך – בעוד שמה שצריך לעשות הוא להעדיף תאורת אווירה כגון מנורת עמידה או מנורות קיר שחוסכות מקום.
בנוסף, מומלץ להשתמש בחדרי שינה באור צהוב ולבחור תאורת תקרה חזקה שמחוברת למתג עמעם. המתג מאפשר לשחק עם עוצמת האור לפי השימוש בחדרי שינה ובמידת הצורך ניתן להוסיף גוף תאורה נפרד כמו מנורה עומדת ליד כורסא. במקביל, כדאי לכסות את החלון עם וילון עדין ולהשיג תחושת פרטיות בלי לוותר על חדירה נעימה של אור השמש הטבעי והנעים.

איפה שמים את הרהיטים הגדולים?

תחושת צפיפות בחדרי שינה נובעת ברוב המקרים בגלל מיקום לא נכון של הרהיטים. בניגוד למה שנהוג לחשוב, חדר שינה קטן לא אמור להיות מאובזר פחות מחדר שינה גדול. יתרה מזאת, הגודל במ"ר של חדר השינה בכלל לא מהווה פקטור במערכת השיקולים כל עוד יודעים כיצד למקם את הרהיטים ואיפה לשים אותם.
המיטה למשל חייבת להיות במרכז החדר במידה והיא משמשת זוג. כמו כן, מומלץ להוסיף ארגז מצעים מתחת למיטה ולמקם אותו במרכז כדי לקבל מראה מאוורר ומסודר. חוץ מזה, ניתן לבנות חדר שבו המיטה, השידה ושידות הלילה לא דומות. צבעים מרגיעים לרהיטים האלה ישוו לחדר מראה נקי וישפרו את איכות החיים בטווח הקצר והארוך. אם אין מספיק מקום לכורסא או כיסא, אפשר להשתמש בסל דקורטיבי לבגדים נקיים שאותם נרצה ללבוש שוב אך אין לנו כוח להחזיר לארון.

מעלים את הצבעים לקירות

צבעים בהירים ומרגיעים על הקירות הם תנאי לעיצוב של חדרי שינה קטנים. במקביל, כדאי שאותם צבעים ישלטו במצעים וברהיטים על מנת שלא תרגישו שהחדר סוגר עליכם. ספקטרום הצבעים הבהירים גדול ומרשים, ובשביל לבחור מתוכו תוכלו להגיע לאולמות התצוגה, להתייעץ עם מעצב פנים או להתרשם מדוגמאות באתרי אינטרנט.
מצד שני, לא צריך לחשוש לצבוע את הקירות בגוונים עמוקים ועשירים ואפשר לחלק את החדר לפינות על ידי רהיטים ושטיחים. אם בוחרים להשאיר קירות חשופים, כדאי להשתמש בתמונות או מדפים על מנת להשלים את העיצוב. גם תמונות וגם מדפים לא גוזלים מקום יקר בחדר השינה ויש להם נוכחות מרשימה בבתי מגורים פרטיים בדיוק כמו בחדרי מלון יוקרתיים.
553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חבל שאין צילומים או שירטוטים להדגמות

בודק...