מה כבר אפשר לעצב בחדר השינה?

חדר שינה לא נועד רק לשינה, ומגיע לו קצת יותר ממיטה וכרית. כמקום שהייה בשעת קריאה או עבודה אפשר לעצב אותו עם פרטי נגרות, אלמנטים שוברי שגרה ותכנון לא סטנדרטי

קומת גלריה שכולה מאסטר bedroomקומת גלריה שכולה מאסטר bedroom עם קיר זכוכית ואלומיניום. עיצוב שרית זיו אלון. צילום: איתי בנית

 

חדר השינה הוא מקום שלא נמצאים בו רוב שעות הערוּת, ולכן נדמה שלא צריך להשקיע בו מאמצים עיצוביים. הרי יספיקו מיטה לשינה, מזרן ומצעים נוחים ומנורת קריאה, ולכל היותר ארון 4 דלתות לבגדים. מי שמתאמץ יכול לתלות תמונה שמצא באחד מסיבובי השופינג ולסיים בטוב טעם, אבל רק לכאורה. חדר השינה הוא מקום מפלט למנוחה גם בשעות שאינן מוקדשות לשינה, ניתן לקרוא בו גם בשעות היום ויש כאלה שאף מציבים בו את פינת העבודה שלהם. לכן מותר ורצוי להשקיע בו מעט יותר מחשבה, ולהתייחס אליו כאל פנינה עיצובית נוספת בבית. איזה אלמנטים עיצוביים עומדים לרשותנו?

 

 

 פינת ישיבה


מלבד מיטה זוגית גדולה ומפנקת במיוחד שולבה בחדר גם פינת ישיבה זוגית נוחה שיכולה לשמש את הזוג לקריאה או לשתיית כוס יין טוב כשברקע מוזיקה מהרמקולים השקועים בתקרה. "הכורסאות, שרופדו בבד קטיפה, מוסיפות שיק והדר לחדר ותחושה של בית מלון. מבחינה פרקטית זוהי פינה רבת פונקציות, שיכולה לשמש גם להנחת בגדים", אומרת המעצבת.

חדר שינה קלאסיעיצוב: איזבל עופרה ישי. צילום: אלעד גונן

 

גם בחדרו של נער, הממוקם במרתף, שולבה פינת ישיבה כדי לשמש כסלון לצד אזור השינה. יחידת מדפים מפרידה בין האזורים.

מחיצה שהיא ספריהעיצוב: נורית נבו תנעמי. סטיילינג לצילומים: חן איתן שץ. צילום: אלעד גונן

 

 

מיטה במרכז


חדר המאסטר של בני הזוג ממוקם בקומה העליונה וצופה לנופים המרהיבים הנשקפים מבעדו. עם הכניסה לחלל מבחינים בגב מיטה עם אפקט תלת ממדי ופיסולי מובהק עשוי מעץ מולבן. זה משמש כאלמנט נגרות שמשולבת בו תאורה המציפה את החלל באלומת אור רכה. המיטה עצמה פונה אל הנוף ומאפשרת זרימה ואווריריות בחלל. רצפת החדר מרוצפת פרקט תלת שכבתי שנכנס גם לחדר הרחצה.

מחיצה עיצוביתאדריכלות: ישראלביץ אדריכלים. צילום: עודד סמדר

 

 

נגרות ייחודית


בני זוג חובבי הצבע הצהוב ביקשו חדר אלגנטי, נעים ומאיר. קיר המיטה מחופה כולו נגרות עם חיתוך CNC מעניין בצבע לבן עם נגיעות של אפור, וחוזרת בשידה מול המיטה, המשמשת לאודיו עבור הטלוויזיה מעל. פרקט עץ אמיתי מחמם את האווירה.

חדר שינה צבעוני וצעירעיצוב: יסכה סטו-בורשטיין. נגרות: שחר סלע. צילום: אלעד גונן

 

 

קרניזים כאלמנט עיצובי


בקשתם של בני זוג לחדר שינה אלגנטי ומפנק נענתה על ידי המעצבת בפרקט פישבון על הרצפה, מיטה מרופדת עם מזרנים מתכווננים, וילונות נשפכים וצבע אפור בהיר בקיר, שעליו יושמו קרניזים דקורטיביים (דקור סטאר) בצבע לבן קונטרסטי לקיר.

מסרון דרמטיעיצוב: סטודיו אפרת מידן. צילום: עינת דקל 

צבע דרמטי על הקירות היווה בסיס לקרניזים שנצבעו בצבע זהה בחדר שינה של בני זוג, שביקשו בתי צבעוני ומרשים, שלא יהיה לבן חיוור. "חדר זה הוא אחד החדרים הצבעוניים בבית, ובו נוצר מראה מפואר אך לא צעקני באמצעות צבע, תאורה ואקססוריז זהובים", מסבירה המעצבת יוליה לגקוב.

 

קירות קרניז במבע בורדועיצוב: יוליה לגקוב. צילום: ארתור דריגנט

 

 

אמנות


בחדר שינה שעוצב עבור הורים לילדים בוגרים נוצר מרחב מרווח בעל אופי קלאסי ואלגנטי, ובו שתי יצירות אמנות מודרניות היוצרות סימטריה ואיזון. הקיר מאחוריהן נצבע בגוון מרווה כדי לתת להן במה ולהדגיש את הבזקי הצבע העזים. "אמנות עבורי, בדומה לתאורה, מעצימה את עבודת עיצוב הפנים ומהווה חלק אינטגרלי משלמותו של הנרטיב העיצובי הנבחר", אומרת המעצבת מורן רוזנברג. "פריט אמנות נכון יוצר דיאלוג ועניין עם פריטי ריהוט אחרים המוצבים בחלל כמו גם אלמנטים אדריכליים סביבו". כאן מהווה עבודות האמנות תוספת טקסטורה, המתכתבת עם פריטי הטקסטיל והריהוט הנוספים באופן שאינו משתלט או "צועק" מדי.

חדר שינה כפריעיצוב: מורן רוזנברג. צילום דנה סטמפלר עשהאל

 

חדר שינה אקלקטיחדר ענק בן כ-25 מ"ר המשלב ישיבה ומדגיש אמנות. עיצוב: שירלי רוט. צילום חן ברקוביץ'

 

 

טקסטיל


חדר השינה הוא הפינה האישית, הפרטית והאינטימית שלנו, הוא לא חייב להיות מעוצב בסגנון או בקו העיצובי של כל הבית. מה שחשוב הוא שנרגיש בו הכי נעים. "מבחינתי חדר השינה צריך להראות ולהרגיש כמו חדר במלון חמישה כוכבים, וחמשת הכוכבים שלנו ומה שעושה את החדר הם המיטה והטקסטיל", אומרת המעצבת שרון הורוביץ חורש, "הסוד טמון בחיבורים ובשילובים של טקסטיל, שעושים לנו נעים במגע ובעיקר בלב". ראש מיטה מלכותי עוצב על ידה בגובה בעל נוכחות מרשימה וריפוד קטיפה רך ומבריק בגוון duck egg shell מוטבע בזהב. כריות ראש המיטה נתפרו בבד משי בדוגמת פסים אלגנטית עם גב וקדר קטיפה באותם גוונים. כריות הנוי נארגו מבד דמאסק מוזהב, גם הן בעלות גב וקדר קטיפה חלקים. עצם היותן דו צדדיות הן מאפשרות למתן או להעשיר את מראה ואופי חדר השינה לפי מצב הרוח. את מכלול הטקסטיל על המיטה משלים בסיס של מצעים צחורים מכותנה מצרית וכרבולית סרוגה בעלת גוון מטלי עדין. האהיל התלוי בצד המיטה, שיוצר מבד זהב עדין של missoni, מפר בעדינות את הסימטריה.

 

מיטה עם כריות פרווהעיצוב: שרון הורוביץ חורש. צילום: יוגב עמרני

 

 

פינת עבודה


בני זוג ביקשו חדר שינה נעים ומרווח, בעל מראה אינטימי וחמים, והמעצבת יצרה מראה בוהו שיק בעדכון עדין. הצבעוניות שנבחרה הינה ירוק מרווה בשילוב של ורוד פודרה, המובילים את הצבעוניות והאווירה לצד חיפוי פרקט עץ חמים והרבה טקסטיל. "כדי להכניס לחדר אופי ומראה ייחודי, עיצבתי פינת איפור שנעשתה בנגרות, והיא משתלבת עם הגוונים של החדר ויוצרת עומק ועניין על ידי תוספת צבע מלבנית באותו הגוון ומראה דקורטיבית", אומרת המעצבת מיכל וולפסון. "קיר המיטה עוצב בקומפוזיציה של פריטים שאהבנו. כדי ליצור מראה א-סימטרי מעניין הזזתי את כיווני המנורות, כך שמעבר לשימוש הפונקציונלי שלהם, הם משמשים גם כתכשיט דקורטיבי ומייצרים UP GRADE לקומפוזיציה".

חדר שינה קלאסיעיצוב: מיכל וולפסון. צילום: דנה סטמפלר עשהאל

 

 

צבעוניות


גוונים מיוחדים ולא סטנדרטיים בחדר של בני זוג צעירים משולבים עם טקסטיל וריהוט ויוצרים חלל בעל אופי שונה ובלתי שגרתי. ורוד בגוון עמוק שולב בקיר מאחורי המיטה אל מול כתום חמרה בטקסטיל, שמשדר הרבה עוצמה, אופי ויוקרתיות. "יחד עם זאת רצינו שהחדר עדיין יישאר רענן וצעיר", מסבירה המעצבת נטלי אלל, "ולכן שילבנו אלמנטים מיוחדים כמו המנורות שנראות ממש כמו תכשיט בחדר ומשדרות אלגנטיות". מיטת עץ מוסיפה לחדר חמימות וציור של הדיירת השתלב בגווניו הרכים עם פלטת הצבעים של החדר.

חדר שינה ורודעיצוב: נטלי אלל. צילום: אורית ארנון

 

קיר גב מיטה צבוע באפור עמוקקיר גב מיטה צבוע באפור עמוק. עיצוב: ענבל אבגר לוין, Room Service. צילום: אורית ארנון

 

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...