קצת אחרת: עיצוב מיוחד בחדרי שינה שנועדו ליותר

יש בהם כל מה שיכול להעיד על כך שזה אכן חדר שינה, אבל בזכות מעצבים שחשבו מחוץ לקופסה, אנו מביאים לפניכם מבחר דוגמאות של עיצוב מיוחד בחדרי שינה

עבר הזמן שבו עיצוב הבית נועד אך ורק כדי להרשים את האורחים. נכון שגם היום אנחנו משקיעים משאבים גדולים יותר במרחב החברתי ובעיקר בסלון ובמטבח, אבל, העיצוב חדר בשיא עוצמתו גם לחדרים הפרטיים שלנו ובמיוחד לחדרי השינה. בחלק מהמקרים הוא נועד להרבה יותר או בשונה מההגדרה המיוחסת לו – שינה. למשל חדר השינה שעוצב במטרה לשמש כספרייה וחדר האזנה למוסיקה. בקיר הכוח העשויי עצים ממוחזרים המועילים לאקוסטיקה, כוננית עם ספרים ושני רמקולים.

עיצוב חדרי שינה

עיצוב חדר שינה עם קיר כוח עשוי עצים ממוחזרים

עיצוב חדרי שינה עם קיר כוח עשוי עצים ממוחזרים
צילום: איתי בנית | עיצוב: קרן ניב טולדנו

סליחה ? מישהו חולם כאן בעברית?

כאן בישראל לחופו של הים התיכון, הדיירים ביקשו לעצמם בית מיוחד. ולא רק כדי להרשים את הילדים והנכדים שמגיעים אליהם לעיתים קרובות אלא בעיקר לעצמם. חדר השינה הגדול שלהם חופה כולו בעץ, רצפה, קירות ותקרה, על רקע של טפט מעטור בצבעים ירוקים נבחרה מיטה כחולה, נברשת קריסטל בדוגמה  קלאסית  משלימה את המראה וזה עוד לא הכול…

חדר שינה עטוף בעץ

חדר שינה בישראל שנראה כמו בטירה אירופאית

חדר שינה בישראל שנראה כמו בטירה אירופאית
צילום: אילנה ברילוביץ | עיצוב: עינת צור קיבק,

ומה מאחורי המיטה ?

בגב המיטה, מאחורי מחיצה נמוכה של זכוכית, ניצבת שידה גדולה במראה אירופאי עתיק, עם משטח עליון עשוי לוח עץ גולמי. לצד השידה שמשמשת כתוספת למקומות אחסון, שולחן כתיבה ופינת איפור. כיסא תיבה שחלקו העליון הנפתח מעוצב בדוגמת קפיטונז'. לצד המראה הגדולה שמעבר ליעודה כמראה, היא מעצימה את תחושת המרחב בחדר, מתלה לבגדים ופריטים קטנים גם הוא העיצוב אירופאיי קלאסי.

מעצבים/ות חדר שינה? הכניסו למדריך השלם לעיצוב חדרי שינה – לחצו כאן >>

 

חדר שינה עטוף בעץ

בגב המיטה שידה שהיא גם שולחן עבודה וגם פינת איפור

ובגב המיטה שידה שהיא גם שולחן עבודה וגם פינת איפור
צילום: אילנה ברילוביץ | עיצוב: עינת צור קיבק

נכנסים לחדר השינה ונשארים בסלון

פתרון לעיצוב בסגנון אופן ספייס, שבו כל אחד מהאזורים בדירה תחום ומגדר, מהווה הזכוכית שקופה. רובו של חדר השינה שנמצא במרכז הדירה, צמוד לסלון ולפינת עבודה, מוקף בזכוכית שקופה הקבועה במסגרות מרובעות. בעת הצורך ניתן לבודד את חדר השינה מסביבתו באמצעות ווילונות לבנים.

חדר שינה זכוכית

חדר שינה תחום בזכוכית עם מסגרת צבועה בלבן

חדר שינה תחום בזכוכית עם מסגרת צבועה בלבן
צילום: אורית ארנון | עיצוב: לימור אורן

עולים אליו כדי להתנקות ולהיטהר 

בסוויטת הורים גדולה תוכנן חדר הרחצה כמקדש לטיהור הגוף והנפש. על במה בנויה אליה מובילות שתי מדרגות רחבות עוצב חדר רחצה שבין היתר שולבו בו אמבטיה שקועה וסאונת אדים סגורה בתוך מבנה עץ. במידת הצורך וכשגובר הרצון לפרטיות מרבית, ניתן לסגור את הווילון שמהווה  חלק בלתי נפרד מהעיצוב המיוחד.

חדר רחצה בסוויטת הורים

חדר רחצה מורם על במה בסוויטת הורים

חדר רחצה מורם על במה בסוויטת הורים
צילום: אלעד גונן | עיצוב: שגית בר חן

מתעוררים ישר לעבודה

לצד המיטה אבל לא קרוב מדי, עוצבה פינת עבודה רחבה ונוחה. על רקע  קיר מחופה בטפט שולחן עבדוה נוח וגדול ומתחתיו מגרות רחבות לאחסון כל מה שנדרש למשרד הביתי. האור שמפיץ גוף התאורה הדקורטיבי מכוון לעבר השולחן ומראהו של גוף התאורה מוסיף לעיצובו של כל החדר.

 

עוד עיצובים של חדרי עבודה בבית –  לחצו כאן >>

פינת עבודה בחדר שינה

משרד ביתי מעוצב בחדר שינה

משרד ביתי מעוצב בחדר שינה
צילום: מירב פלברג | עיצוב: מיכל גוטמן

הכול כולל הכול 

חדר שינה שיש בו הכול כולל הכול, מיטה גדולה ורחבה, מולה ספה הניצבת צמוד לאדן החלון הגדול, שידה לאחסון פריטים קטנים, ארון בגדים פינתי, גומחה מיועדת לאיפור שבה גם עוצבה פינת עבודה. ומעל הכול תקרה מונמכת עם ריבע שקוע שכולו  הועד להפיץ בחדר תאורה המדמה אור יום. מי בכלל רוצה לצאת מחדר שינה כזה

חדר שינה הורים

חדר שינה שהוא גם סלון, גם חדר ארונות פינת איפור ועבודה

חדר שינה שהוא גם סלון וחדר ארונות
צילום: דרור קאליש | עיצוב: שרי ברנע גבעון

חדר שינה עוצמתי 

קיר הכוח התלת ממדי, הניגודים בין שחור ולבן והאפור שביניהם, פינת הישיבה בצמוד לטלוויזיה,גודל  החדר וגודל המיטה, וואוו הכול כל כך עוצמתי בטוח שכל מי שישן בחדר השינה הזה שנתו ערבה ושקטה כי הוא או היא מרגישים בטוחים ומוגנים.

עיצוב חדרי שינה

חדר שינה עם קיר כוח תלת ממדי ועיצוב עוצמתי

חדר שינה עם קיר כוח ועיצוב עוצמתי
צילום: שרון צרפתי | עיצוב: שרון נחמיאס מוטי קובי

מקדימה נרדמים מאחורה מתרחצים

בחדר שינה גדול, הוצבה המיטה במרכז החדר כשהיא פונה לוויטרינה גדולה המשקיפה אל הנוף. אור היום שחודר פנימה מציף את כל החדר וגם את החלק האחורי שבגב המיטה, שם לאורך כל הקיר עוצב חדר הרחצה.

 

חדר רחצה בגב המיטה

בגב המיטה עוצב חדר רחצה פתוח

בגב המיטה עוצב חדר רחצה פתוח
צילום: אלעד גונן | עיצוב: אורון מילשטיין

ארון תמים למראה

כדי ליצור אחידות אסתטית בחדר שינה ששופץ מהיסוד, הקיר שהפריד בין חדר הרחצה וחדר הארונות לבין אזור השינה נהרס. במקומו תוכנן ארון בעל שלוש דלתות לכאורה תמימות, אלא שכל אחת מהן נפתחת לנוסף, אחת לחדר רחצה והשנייה לחדר ארונות . .

קרי ארונות בחדר שינה

דלת ארון נפתחת לחדר רחצה

דלת ארון נפתחת לחדר רחצה
צילום: אורית ארנון | עיצוב: לימור אורן

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...