דו קרב: חדר ארונות או ארון – מה עדיף?

היכן אתם מאחסנים את הבגדים שלכם? את הנעליים? את המצעים? והיכן את השמיכות? במקרים מסוימים חדר ארונות יכול להיות פתרון טוב יותר לאחסון, אך גם לארון רגיל יש יתרונות רבים. אז מה עדיף? להלן התשובות

בים ההחלטות העומדות בפנינו, בפרט בשלב תכנון בית חדש או משופץ, עולות לא פעם שאלות רבות משמעות כדוגמת מספר החדרים שאנחנו צריכים, השימושים הספציפיים והפונקציות שנשלב בכל חלל וכמובן, מה יהיה גודלם ומה יכילו. כל זאת מבלי להתייחס עדיין לבחירות החומרים, הרהיטים, הצבעים או הטקסטיל.  במציאות של 2023, בה תרבות השפע גורמת לכל אחת ואחד מאתנו להפוך לבעליהם המאושרים של עשרות (אם לא מאות) פרטי הנעלה, לבוש ואקססוריז, אתם וודאי תוהים מה נכון עבורכם- ארון קיר או חדר ארונות מהחלומות… ובכן, יצאנו לבדוק.

חדר ארונות מעוצב

התמונה להמחשה בלבד? יש בהחלט מצב שתוכלו לתכנן חדר ארונות חלומי אצלכם בבית, השאלה היא האם באמת צריך...

5-9.jpg

מי אמר שצריך חדר ארונות?

עד שסידרתם לכם מאסטר שינה חלומי לא תפנקו את עצמכם עד הסוף? איפה בדיוק תאחסנו את כל הבגדים שלכם (ויש הרבה כאלה) והיכן תציגו תצוגה רב תכליתית לעשרות הצמידים והשרשראות? כבר לא נשארו שלדים שצריך להסתיר בארון, אז למה לא להגדיל אותו לחדר? וחוץ מזה, מה, רק לקארי בראדשו מותר לחלום?

חדר ארונות מעוצב

חשבו בו על הכל: חדרי הארונות לשנת 2023 מתוכננים לעילא וכוללים שפע של מקום לשפע פרטי הלבוש וההנעלה

10-1-2.jpg
צילום: נדב פקט, באדיבות ארונות דלקוב

אז מי אתה בכלל, חדר הארונות?

קונספט חדר הארונות שאנחנו מכירים כיום החל למעשה כארון בודד- מעין תיבת עץ, המשמשת לאחסון בגדים, מצעים ושאר פריטי לבוש או חפצים. דלתותיו נועדו לשמור על כל המאוחסן בו מפני אבק, פגיעה או לכלוך. בסוף שנות ה-70 של המאה הקודמת החלה זליגה של הארון החוצה מחדר השינה, כדי לאפשר פריסה נאה ומכובדת לכמות גדולה יותר של בגדים, ובמקביל כדי לפנות מקום בחדר. היום נהוגות כמה שיטות לאחסון בגדים: כארון צמוד לקיר בתוך חדר השינה, כחדר ארונות מבודד הצמוד לחדר השינה או לכמה חדרי שינה, או כחלל פתוח של ארונות סגורים בתוך חדר השינה.

חדר ארונות מעוצב

הפך לחדר לכל דבר ולא רק בווילות רחבות הידיים. כן כן, גם בדירות

2-11.jpg

למה כן צריך חדר ארונות?

כמות רבה של בגדים ופריטי לבוש, כמו גם נעליים, הדורשות מקום אחסון נרחב או אקססוריז ותכשיטים, כמעט תחייב אתכם בחדר ייעודי עם מקום מתוכנן ומחושב לכל אחד; ארון תופס מקום גדול, ואם חדרי השינה קטנים מדי, פשוט אין ברירה אלא להשתמש בחדר אחר שירכז את כל הביגוד של בני הבית. אם יש חדר פנוי בבית, ואין לו שימוש דחוף יותר, זו יכולה להיות אופציה טובה "לשחרר" את החדר מנוכחות ארון ולאפשר בו מרחב או שילוב פונקציות אחרות; חדר הארונות עצמו מאוד יעיל – הוא משמש לאחסון, אפשר להתלבש בו, להציב בו מראה ארוכה ולרכז את כל תכולת הארונות המפוזרים בבית; במקום להוציא סכום גדול על ארון עם כל הפירוטכניקה העכשווית, בחדר ארונות אפשר להסתפק רק במדפים, או ליצור אותם מגבס, מה שמוזיל עלויות.

כך, ברבות מהדירות, את החדר הפנוי, בסמוך לחדר השינה נוטים להסב לחדר ארונות גדול עם ספסל מרכזי, שידת איפור ומראה, התואם את חלומם של בני הזוג לחדר מהסרטים. לדברי מעצבים עמם שוחחנו, בדירות קבלן בעלות שטח מצומצם, חדר ארונות נפרד מאפשר את הוצאת הארון משטח השינה. חדר מתוכנן טוב יכול להיות פונקציונלי לאחסון לא רק של לבוש, אלא גם למזוודות, קופסאות או נעליים. תוספת של פרזול חכם, תאורה מרכזית ובין המדפים ומראת גוף יועילו גם הם.

חדר ארונות מעוצב

קרוב רחוק: ארונות הבגדים מקבלים מקום של כבוד בסמוך לחדרי השינה ואם הם מתוכננים בקפידה, יש בהם מקום להכל

11-4.jpg
צילום: איל תגר, באדיבות ארונות דלקוב | עיצוב: FT DESIGN

ובאילו מקרים לא צריך חדר ארונות?

לא לכולם נוח לצאת מחדר השינה האינטימי ולהיכנס לחדר אחר על מנת להתלבש; מדפים פתוחים בחדר אחד סגור לא אומר שנפטרנו לגמרי מהאבק, אתם יודעים; בדירות קבלן מתכננים בדרך כלל חדרי ארונות מיניאטוריים וצפופים עם מדפים פינתיים שאינם נוחים. לעיתים עדיף לבטל את החדר, להרחיב את האמבטיה הצמודה ולמצוא מקום ראוי לארון בחדר השינה, שיהיה גדול, נגיש ונוח יותר לשימוש. אחרי הכול, גם קירות חדר הארונות תופסים מקום יקר.

לשיטתם של המעצבים, בהרבה מאוד מדירות הקבלן חדרי הארונות המוצעים הם קטנים, צפופים ולא יכולים באמת להכיל את הבגדים של שני בני הזוג, בעוד ארון קיר גדול ומתוכנן בצורה נכונה יכול לשרת את המטרה הזו. גם בבית המאפשר חדר ארונות מרווח המלצתם היא תכנן ארונות קיר גדולים מתוך מחשבה שארון סגור שומר על הבגדים נקיים ועל סדר. מדפים פתוחים גם נראים פחות טוב, שכן  בואו נודה על האמת- הארונות של רובנו לא ממש נראים כמו פרסומות לחדרי ארונות.

חדר ארונות מעוצב

לפעמים ממש לא חייבים להקדיש להם חדר שלם וארון קיר בהחלט יוכל לעשות את העבודה

9-3.jpg
צילום: נופר בוגנים, באדיבות ארונות דלקוב | עיצוב: רותי ברנדט

לסיכום: אם בחרתם שלא להכניס חדר ארונות הביתה, בכל זאת כדאי שתדאגו לארון רחב, אולי אפילו בגובה התקרה, לאחסון מרבי – בחדר השינה או בחלל אחר כמו מסדרון; את הארונות בחדרים השתדלו לא להציב כשחזיתותיהם ממש מול הכניסה, כדי לא לגרום לתחושת צפיפות וחוסר מרחב בחדר; גם דופן של ארון קיר מול הדלת היא לא מראה רצוי. שקלו להצמיד אליה קיר כדי שתוכלו לעצב אותו בכל דרך הנראית לכם, ובכך ליצור כניסה מרשימה יותר לחדר; ארונות עם דלתות הזזה במקום דלתות כנף הנפתחות לרווחה יחסכו לכם מקום בחדר.

חדר ארונות מעוצב

קחו בחשבון: חדר השינה יכול להחוות כרחב ידיים ומאוורר גם כשהוא כולל ארון

8-6.jpg
צילום: אורי אקרמן | עיצוב: דורית סלע
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...