12 רעיונות שיהפכו חדר שינה קטן לכיפי ומרווח

גם חדר שינה קטן יכול להיות החדר הכי כיפי ורומנטי בבית אליו שמחים להגיע בסיומו של יום כדי להירגע, למלא מצברים, לנוח ולהנות.

חדר שינה קטן
רגב כלף מרים בן יעקב

חדר שינה זה המקום בבית בו אנחנו פושטים מעלינו הכול, תרתי משמע. אז מה אפשר לעשות שבחדר הזה נרגיש הכי כיף שאפשר, שתהייה בו אווירה נהדרת ושעל אף מידותיו הקטנות נרגיש בו כמו מלכים? לפניכם 16 רעיונות עיצוביים שבוצעו בהצלחה. כל אחד מכם יכול לאמץ לעצמו רעיון אחד שניים או כמה שתרצו. לדוגמה: זוג הורים לילדים קטנים מגיעים לחדרם הפרטי בכל לילה אחרי שכולם כבר ישנים, אבל, בשבת בבוקר הם מחכים לילדים שיבואו להפתיע אותם. זה מה שהם אוהבים.

בחדר השינה הקטן שלהם אפשר לחוש את אפיים השמח. מיטת העץ נצבעה בגוון תכלת עליז, הקיר לצד המיטה הוקדש כולו לתמונות משפחתיות עליזות, בחדר תאורה כללית ושני גופי תאורה ייעודיים לצד המיטה. מול הקיר עם התמונות, ארון ריק עם דלתות הזזה כשאחת מהן מחופה במראה שיוצרת תחושה של מרחב בחדר. שטיח צבעוני ארוג ביד מוסיף לאווירה העליזה בחדר.

חדר שינה קטן

חדר שינה עליז בגוונים של תכלת

חדר שינה תכלת
צילום: שגיא מורן | עיצוב: נירית גולדשטיין

מראה, מראה, רק לא מול המיטה

מראה גדול ו/או קטנה בחדר שינה ובמיוחד בחדר שינה קטן, זה אלמנט פונקציונלי  ועיצובי מאוד חשוב. אבל, על פי תורת הפאנג שוואי חשוב להקפיד על כך שהמראה לא תהיה מול המיטה. לטענת המאמינים בתורה הסינית העתיקה, מראה מול המיטה עלולה לגרום לנדודי שינה וחוסר רוגע. אז ממש לא כדאי להתנסות, עם זאת לצד המיטה, גם אם המראה משולבת כאלמנט עיצובי בלבד, התרומה שלה לתחושת מרחב גדולה.

 

חדר שינה קטן

מראה עגולה לצד המיטה

חדר שינה עם מראה עגולה
צילום: שירן כרמל | עיצוב: לירז בוקעי

כמו פעם…ישנים בטבע

שלושה דברים הפכו את חדר השינה הקטן הזה למעניין. רצפת פרקט העץ, קיר הפילדנדרום, שעלה אחד מההדפס בטפט הפך גם לתמונה. גם גוון ריפוד המיטה הותאם לאחד מגווני הקיר. אבל מה שהכי מחבר את הזוג לחדרם, זה הרהיט הייחודי, עיצוב מחודש של פריטי וינטג'.

חדר שינה קטן

חדר שינה עם טפט עלים גדולים

חדר שינה עם קיר טפט עלים
צילום: מאור מויאל | עיצוב: נטע לי זית

חדר שינה קטנטן צמוד למטבח 

בדירה עירונית קטנה וישנה, בוצע שיפוץ מקיף כולל חלוקה חדשה לחדרים. במסגרת החלוקה מחדש, המטבח שיצא לחלל המרכזי מצא את עצמו מול חדר השינה הקטן, ואז נדרשה הפרדה מוחלטת. לכך עוצבה ויוצרה דלת מתכתית שנסגרת הרמטית. ותתפלאו איך חדר קטן מכיל את כל הפונקציות הנדרשות. הארון, עוצב סביב המיטה. במרכזו גומחה  גדולה יותר מרוחב המיטה. בעבודת נגרות מעוצבת נוספו לצד המיטה שני מדפים קטנים ומדף מאורך בגב המיטה לאחסון ספרים ופריטים נוספים. הזוג וויתר על מסך טלוויזיה ובמקומו נתלתה תמונה על הקיר. מקום אחסון נוסף עוצב ככוננית דקה שניצבת מול המיטה. מתחתיה, מגירות נשלפות למצעים ושמיכות. לאווירה, שולבו רמקולים בתקרה. בקיצור, מי רוצה לצאת מחדר שינה כזה ?

חדר שינה קטן

חדר שינה קטן צמוד למטבח

חדר שינה קטם ליד המטבח
צילום: רגב כלף | עיצוב: מרים בן יעקב

אין מספיק קירות ?

בחדר שינה קטן, מרוב דלות ופתחים, כניסה, מעבר לחדר רחצה וויטרינה גדולה, המקום הספיק רק למיטה. הפתרון לכך נמצא מהרחקת המיטה מהקיר. כי על אור היום החודר פנימה אי אפשר לוותר, זה כל היופי של החדר והנאה של השוהים בו. המיטה הוצבה במרכז החדר, על אף ממדיו הקטנים. בגב המיטה נבנה קיר גבס דק, ומאחוריו על הקיר השלם היחידי בחר עוצב ארון הבגדים. תוספת עיצובית מעניינת נוספה בצורת קיר צר צבוע בשחור שמסמן את אזור ההלבשה ומתחבר לכונניות הלילה השחורות.

חדר שינה קטן

המיטה מול וויטרינה מאחוריה ארון הבגדים

בחדר שינה קטן המיטה מול ויטרינה גדולה
צילום: שרון צרפתי | עיצוב: מאיה שטיינמיץ

אוייסומי – פרוש המילה- לילה טוב ביפנית

היפנים ידועים בעיצוב המינימליסטי שלהם ואפשר להבין למה. הדירות שלהם קטנות וכך גם חדרי השינה. מה שגורם לתחושה של גודל זה קודם כל הגוון האחיד בחדר, במקרה זה לבן, הארון, הקירות, גוף התאורה  הווילון והתקרה, אחידות לבנה וצחה. המיטה שעוצבה כבסיס לפוטון נראית כממשיכה את רצפת הפרקט. לוחות העץ של הרצפה הונחו לרוחב החדר מה שלמראית עין מרחיב אותו. גובהה הנמוך של המיטה יוצר תחושה של תקרה גבוהה, גורם שמאוד משפיע על תחושת מרחב גדול.

 

חדר שינה קטן

חדר שינה קטן מעוצב בסגנון יפני

חדר שינה קטן מעוצב בסגנון יפני
צילום: אלעד גונן | עיצוב: איריס אבנרי

גב רחב שכיף להישען עליו

נכון שכלל ראשון בעיצוב חדר שינה קטן טמון בפרופורציה. בהתאם לממדי החדר בוחרים את גודל המיטה, אבל אפשר לשחק ב"נדמה לי". את ממדי המיטה אי אפשר ולא רצוי לשנות אבל גב המיטה יכול לחרוג הרבה מעבר לרוחב במיטה, עד כדי גב מיטה מרופד רך ונעים הממוקם מקיר לקיר. גם נעים להישען עליו ובטוח שהוא כביכול יוסיף לרוחב החדר.

חדר שינה קטן

מיטה עם גב רחב מקיר לקיר

חדר שינה קטן
צילום: אורי אקרמן | עיצוב: חיה קייזר

תכניסו את המסדרון לעניינים 

מסדרון צר וקצר יחסית הוביל לחדר השינה. במטרה להגדיל את החדר המסדרון נוצל לעיצוב ארון בגדים עם דלתות הזזה. בכך נחסך מקום יקר בחדר השינה. רצפת הפרקט מתחילה במסדרון וחודרת לתוך החדר יוצרת  ההמשכיות. החדר הוצף באור מוסתר בקרניז בתקרה. מסך הטלוויזיה תלוי מהקרה על רקע של ווילונות כבדים ועוד נותר מקום לשילוב ארונית איפור.

חדר שינה קטן

חדר שינה קטן וארון בגדים במסדרון

חדר שינה קטן וארון בגדים במסדרון
צילום: ליאור דרונדמן | עיצוב: יעקב תמרי

חדר שינה קטן הופך ברגע לסוויטה במלון

רוצים סוויטה קטנה ומטריפה? אין בעיה כל עוד בצמוד לחדר השינה ממוקם חדר רחצה. ואז פשוט פותחים את הקיר המפריד.ואז קורים שני דברים. החדר נעשה גדול, יש לכם חדר רחצה צמוד וחד השינה הקטן הופך לסוויטה כמו בבית מלון. רק בשביל שלא לקלקל את החגיגה תפרידו את אזור השינה מאזור הרחצה בדלת זכוכית, או שפשוט תשאירו את הכול פתוח ומרווח.

 

חדר שינה קטן

חדר שינה וחדר רחצה צמודים

חדר שינה וחדר רחצה צמודים
צילום: עידן גור | עיצוב: יפית רותם

באווירה חופשית ופתוחה 

הרעיון של חדר שינה פתוח יכול להתאים לזוג שילדיו כבר עזבו את הבית והם בונים לעצמם קן חדש. אם החדר קטן פשוט מצרפים אותו למרחב הצמוד אליו, זה יכול להיות מסדרון שנוצל לארון, או סוג של מבואה שלפני חדר השינה. את אינטימיות מסמנים במחיצה אוורירית ודקורטיבית. קיר תלת ממדי בו שולבו תמונות נוף באותם גוונים מוסיף תחושה של עומק.

חדר שינה קטן

חדר שינה קטן פתוח

חדר שינה קטן פתוח
צילום: איתי בנית | עיצוב: אלכסנדרה דיז

 יוצאים מהארון 

שטחו של חדר השינה קטן ואין שום אפשרות להוציא את ארונות הבגדים למקום אחר. אז אין ברירה ונכנסים לתוך הארון. שנים מקירות החדר חופו בארונות בגדים עם חזית לבנה וחלקה. בכדי שיהיה מרחק נכון בין המיטה למסך הטלוויזיה מול המיטה, במרכז הארון עוצבה גומחה. אחת מדלתות הארון מסתירה מאחוריה חדר רחצה קטן שמתאים במדויק לצורכי הזוג.

חדר שינה קטן

ארונות בגדים סביב המיטה

ארונות בגדים סביב המיטה
צילום: עודד סמדר | עיצוב: רחלי בן אבי

מה שלא עושה הגודל עושה הצבע

החדר קטן וכך גם התקציב, ובכל זאת בא לכם שבחדר השינה יחכה לכם משהו שיגרום לכם להגיע אליו בשמחה בסיומו של יום. אתם יכולים למצוא את זה בתוספות טקסטיל מפנקות ויוצרות אווירה. ווילונות דקים, שטיח רך  והכי חשוב מצעי המיטה. אתם יכולים לבחור בין מצעים לבנים שיתחברו לגוון הקירות, או להיפך צבע חזק ומנוגד בדיוק כפי שרואים בתמונה. המצעים הם אלה שעושים את עיצוב החדר והמראה המיוחד והכי כיף, בקלות מחליפים מידי פעם את צבעי המצעים ובכך משנים מצב רוח ואווירה .

חדר שינה קטן

מיטה זוגית עם מצעים כחולים

מיטה זוגית עם מצעים כחולים
צילום: אלעד גונן | עיצוב: אורלי רגב

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...