כאן מנמנמים בכיף: 5 בונוסים הכרחיים לחדר שינה פונקציונלי

צאו מהמינימליסטיות ורפדו את חדר השינה שלכם בכל מה שהוא באמת צריך – מקום להניח חפצים, וילון מחשיך, מלוא החופן אחסון ואיך לא, אמבטיה צמודה. שינה עם בונוס

 

הלבשת חדר שינהעיצוב: סטודיו "חגית ומיכל עיצוב וסטיילינג". צילום: אורית ארנון

 

חדר השינה, המקום בו אנו מבלים שעות רבות, ולאו דווקא במצב עירני, צריך לקיים בתוכו אלמנטים בסיסיים ביותר כדי להפוך למקום שינה בהגדרה. חלון לזרימת אוויר ומיטה לשינה הם הכרח מובן מאליו, אבל כדי שיהיה נעים להיכנס אליו ולהשתמש בו, כדאי לשקול תוספות שהיום כבר נחשבות להכרחיות.

 

אמבטיה צמודה: להתפשט כל הדרך למקלחון


גם אם אין חדר רחצה צמוד לחדר השינה, כמעט ודאי שהוא יצטרף אליו בשיפוץ הקרוב. הנוחות, האינטימיות, הפרטיות ותחושת הספא / מלון הם מצרך מבוקש על ידי כל דייר בוגר. הוא יכול להיות עד כדי כך נוח, שספיחים נוספים מהמשפחה עשויים להגיע אליו. אז לשיקולכם.

 

חדר שינה עם ריפודעיצוב: סיסי זיו. צילום: אלעד שריג

 

 

אחסון נוסף: לנצל כל פינה עד תום


אם הארון שלכם אינו רחב מידות דיו, ויש מצב שזה המצב בחדרי השינה הקבלניים, כדאי לנצל פינה נוספת בחדר ולהקדיש אותה לאחסון נוסף, לכל מה שלא מוצאים לו מקום בארון הגדול וצריך להיות זמין ליום יום.

 

פינת עבודהעיצוב: סיון יצחקי. צילום: ליאור טייטלר

 

 

וילון להאפלה: להמשיך לישון בלי למצמץ


הסלון הוא המקום הראשון שבו נרצה חלון פתוח לשזוף עינינו אל הנוף, אבל כשאין נוף כזה בנמצא, נתפשר גם על חדר השינה במקום השני. לפקוח עיניים מול ים או שדה ירוק הוא מעין פסגה של אושר, אבל כשרוצים להמשיך לישון והשמש מכה באישונים, האושר עלול להתחלף בעצבים. הפתרון הוא וילון האפלה, שיאפשר להחשיך את החדר כמה שיותר. כדי שהמראה האסתטי לא ייפגע, ניתן להלביש וילון על וילון – אחד לפונקציה ושני לדקורציה.

 

מיטה זוגיתעיצוב: סטודיו "חגית ומיכל עיצוב וסטיילינג". צילום: אורית ארנון

 

 

מדף להנחת חפצים: כדי לא להירדם עם משקפיים


לכאורה לא צריך יותר ממיטה להניח עליה את הראש ושמיכה להתכסות, אבל חלק מהפאן שלפני השינה כולל קריאה של ספר, צפייה בטלוויזיה, מריחה קלה של משחות, לייקים ברשתות החברתיות לעת שינה ועוד. היכן נניח את הספר כשנסיים לקרוא אותו, את השלט בגמר התוכנית, את המשחה, המשקפיים או הסלולרי? עד כמה שננסה לאמץ את אורח החיים המינימליסטי, יש דברים שפשוט אי אפשר בלעדיהם – במקרה זה משטח ישר שיכיל את החפצים הקטנים של החיים לפני התנומה. גם נזירים צריכים מקום להניח עליו את הבייבל לפני שהם עוצמים עיניים.

 

מדפי עץ אלון מבוקע משולבי תאורהמדפי עץ אלון מבוקע משולבי תאורה משני צידי המיטה, סטודיו דפני, dafni-wood.com. צילום: רותם רוזנאי

 

 

מתלה בגדים: כל בגד צריך תקופת הסתגלות בחוץ


ארון בחדר השינה הוא מאסט לכל הדעות, גם אם מדובר בכלל בחדר ארונות שלם, אבל לא כל חולצה וכל ז'קט מתלבשים מיד על הקולב וחוזרים לקופסה החשוכה. כל בגד צריך מעין תקופת הסתגלות עד שישוב למקומו הקבוע – בשביל התנדפות הריחות, בשביל האוורור ובשביל לקיים כראוי את הבלגן של החיים בחדר השינה. את זה עושים על ספסל למרגלות המיטה, הדום ליד הקיר, מתלה מעוצב או כולם יחד.

 

הלבשת חדר שינהעיצוב: רינת אביגדור ואביטל אבן הר, סקאלה עיצוב הבית. צילום: ליאור שניידר

 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...