סיפור צדדי: כך תעצבו במקוריות את צידי המיטה בחדר השינה

מקום קטן וצנוע כמו צד מיטה יכול לספר סיפור שלם בעזרת אבזור ורהיטים שלא משויכים אליו מיידית. קבלו 8 רעיונות לתחליפים מעוצבים, כשסתם שידות כבר לא באות בחשבון

כל חדר שינה צריך מיטה, אבל לא כל חדר צריך שידת צד. בעלי המשקפיים ואוהבי הספרות לפני השינה ודאי ישללו את הרעיון להשאיר את צד המיטה ריק מתוכן, אבל היצירתיות ומגוון הרעיונות התחליפיים יחפו על כל חוסר. מאחר שגם לחוסר הסימטריות יש תפקיד חשוב בעיצוב, ניתן לעצב את צידי המיטה בדרכים שונות, החל מכאלה המתאימות אישית לצרכים ועד שילוב של אקססוריז וחפצי נוי שנרצה להכניס לחדר הפרטי הזה. ואף מילה על שידת צד.

 

לתפוס ראש של טבע


בבית שעוצב בקונספט כפרי לייט, המטרה הייתה להימנע ממראה כבד ומגושם, ולכן נבחרו מוצרים באינטרפרטציה מודרנית לסגנון הכפרי. לצידי המיטה הונחו גזעי עץ גולמיים ("Fine Lab") בצבעוניות מונוכרומטית שהשתלבו בסגנון הרצוי. הגזעים שהונחו על רצפת הפרקט הכהה העניקו מראה גס ומחוספס, שאיזן את הנשיות בחדר השינה. מעל אחד הגזעים נתלו מדפים שהוזמנו אצל נגר, ולצידם מראה שנרכשה באיקאה. על הגזע עציץ קיים שחודש בעזרת ריסוס זהב.

 

טפט עלים בחדר שינה עיצוב: רות ברוידא. צילום: אבי מורג

 

גזעים כשולחן עיצוב: רות ברוידא. צילום: אבי מורג

 

 

סיפורי בדים


בחדר שינה קטן הוחלט לוותר על ראש מיטה, ולייחד מקום לשידת אחסון גדולה ומכילה מול המיטה. כדי לשבור את הסימטריות וליצור עניין, הותאמו צידי המיטה לצרכים השונים של בני הזוג. מצד אחד קולב לתליית בגדים המכיל גם מגירות קטנות לאחסון, ומצד שני הדום קטיפה להנחת ספרי קריאה לפני השינה. הצבעוניות בחדר בהירה ונקייה עם שימוש רב בטקסטיל לשמירת הרכות: כיסוי מיטה מכותנה, וילונות פשתן וכריות.

 

חדר שינה לבן עיצוב: מיכל נידם. צילום: אוריה תשמור

 

 

מסע אל הלא סימטרי


בחדר השינה הזה הוחלט לשבור את המראה הסטנדרטי הסימטרי, אבל יחד עם זאת לשמור על מקום אחסון פרקטי שיתאים לקו העיצובי של החלל. בצד אחד של המיטה הוחלט להשתמש בשני ארגזים בגדלים שונים, המונחים זה על גבי זה, כך שיגיעו לגובה של שידת צד רגילה, עליה אפשר להניח חפצים שיהיו בהישג יד. הארגזים מצופים חומר במראה נירוסטה עם גימור רצועות עור חום, והם משתלבים בין החומרים הטבעיים הנוספים בחדר.

 

קןפסאות וינטאג'עיצוב: ליאת גינדין ברנד. צילום: Gaelle Ymar

 

 

יוקרה דרמטית


ברוח הזהב התקופתי, הועמדו שתי שידות צד בקו עכשווי מינימליסטי לצד מיטה שחורה ודרמטית. השידות, מסדרת FOLIES, כוללות תשתית למערכות טכנולוגיות built in. המינימליזם הצורני מקבל טוויסט נוצץ בזכות ציפוי עלי זהב וכסף, שמחפים את פרטי הריהוט בשיטת Gliding מסורתית, כלומר יריעות דקיקות של זהב 22 קראט, המוצמדות בעבודת יד עד לכיסוי אחיד של השידה. לבעלי תקציב בלתי מוגבל (החל מ-10,500 שקל ליחידה).

 

חדר שינה שחור זהבלהשיג ב-Milano Smart Living. צילום: Studio Pitari

 

 

אקלקטיקה פרקטית


לחדר השינה נבחר קו רומנטי אקלקטי עם נגיעות של צבע. המיטה נצבעה בכחול, טפט גיאומטרי בצבע כחול עדין הודבק על הקיר, ונוספו חומרים של עץ וברזל וטקסטיל צבעוני. סולם מעץ בצבע אפור משמש כפריט עיצובי אך גם פרקטי לתליית צעיפים ואקססוריז. שטיח עגול בצבע אפור ניטרלי ממלא צד אחד של החדר, ובמקום שתי שידות משני הצדדים נבחרה לצד אחד קופסת ברזל שעליה ניתן להניח ספרי קריאה, בצד השני הוצב שולחן עגול.

 

חדר שינה צבעוני עיצוב: מעין גבאי ודיקלה גלזר. צילום: שירן כרמל

 

 

הסבה לשולחן הכתיבה


בהיעדר מקום, מוקם לצד המיטה שולחן כתיבה שעבר דירה מהדירה הקודמת והוסב לפינת איפור. על השולחן מתקן לטבעות, קופסת פח בצורת עוגה, לקים ואייליינרים. ממנורת הלילה נתלו שרשראות ובמגירה של השולחן כל העגילים. הקישוטים על הקיר התווספו עם הזמן, בהתאם לשינויים המשפחתיים, ולהם נוסף  איור של ציפור בפספרטו ומראה מלונדון עם חריטת ציפור. המיטה מאיקאה עם ראש מיטה שנתפר מבד שנקנה בשוק בדים בפריז.

 

תמונות על קיר עיצוב וצילום: שני רינג

 

 

אפור ועץ שולטים


מנורות הקריאה עברו מעל ראש המיטה וקיבלו מקום של כבוד גם בגודלן וגם במרכזיות שלהן על הקיר. כשהן מעל ראש המיטה, אין צורך לייחד להם מקום בצדדים, וכך מתפנה מקום לסיפור צד באמצעות סולם קטן המשמש כמקום הנחה לספרים. חדר השינה, שעוצב בסגנון סקנדינבי, נתן משקל לצבע האפור בקירות וברהיטים, ונוספו לו גוונים טבעיים בשטיח, בסולם הנמוך ואף בריצוף העץ שנצבע בלבן. האבזור האופנתי שומר על אווירה מסוגננת יחד עם תחכום ועדינות.

 

חדר שינה עם קיר שחור עיצוב: SHOKO DESIGN. צילום: Malgorzata Opala Fotoaktywne

 

 

כשאין בכלל מקום


לא תמיד יש לנו מקום ליד המיטה לשידה, ובמקרה כזה אנו מוצאים פתרונות יצירתיים כמו ארגז תלוי או אפילו מדפים שנתלים מעל המיטה. בחדר קטנטן למתבגרת נוצרה אווירה רכה, נעימה ונשית עם פלטת צבעים של לבן וורוד בהיר בשילוב גוונים טבעיים בשטיח ובסל המיועד ל"קשקושים". מעל המיטה נתלו מדפים לבנים, עליהם הונחו פריטי דקורציה וגם חפצים המשמשים את הנערה ביום יום, ונתלה גוף תאורה לקריאה.

 

מיטה נעימה בגווני לבן ורוד עיצוב: מיכל נידם. צילום: ליטל מרדכי

 

 

 


 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...