צרו לכם חדר שינה עם אופי

אמורפי, נזירי, רומנטי ונוסטלגי - האופי שמתאים לכם הוא האופי שמתאים לחדר השינה שלכם. נערו את השמיכות, ישרו את המצעים והתחילו לעצב

סלון עם הרבה טקסטילחדר שמעיד על בעליו. עיצוב: ורד פיכמן. צילום: מורן מעיין

 

 

האפשרויות לעיצוב בית הן אינסופיות, ודווקא משום כך אוחז בנו בלבול שמותיר את החללים עירומים מסטייל ונטולי עיצוב, ואת בעלי הבית מאוכזבים. לא כל עיצוב מעניק אופי לחדר, אבל אלה שכן, עושים זאת בייחודיות ולאן דווקא תוך השקעה מרובה. אחד מצטיין ברומנטיות, שני בסגפנות קלה, שלישי מרחף בין צורות אמורפיות, ורביעי נטוע בעבר עם מלוא הנוסטלגיה האפשרית. איך הם עושים את זה?

 

 

 

האמורפי 


מתאים ל: פורצי מסגרות

בחלל ציבורי של בית פרטי בסידני, אוסטרליה, תוכנן מבנה פיסולי הדומה למערה ומסתיר בתוכו חדר שינה גדול עם מיטה, ארון בגדים, יחידת בידור וחדר רחצה. במקור שימש המבנה כמחסן, והתכנון חייב לחבר בין שני המפלסים כדי להחדיר לתוכו אור. חדר השינה תוכנן בניגוד לגיאומטריה האורתוגונלית של המבנה, ועדיין שומר על תחושת מרחב.

 

 


הנזירי


מתאים ל: אוהבי פרטיות

חדר שינה המצוי במלון MICHELBERGER בברלין מהווה סוג של בית שלם, עם דלתות וחלונות בשני מפלסים, שחושפים חיפויי קיר מעץ ושומרים על רוגע, ניקיון חזותי קפדני ותחושה "טהורה", כפי שמבטא זאת האדריכל, המאפשרת למי שמתארח לחקור את התכנון בעצמו. בתוכו מסתתרים גם סאונה ושירותים, הנטמעים בקופסה הלבנה שתוכננה בחדר הגן היוצא לגינה.

 

 


הרומנטי


מתאים ל: חובבי חופשות

סוויטת הורים בבית שעבר שיפוץ מאסיבי שומרת על עיצוב לבן המשדר רוגע ונועם בסוף היום. קורות הגג נחשפו כדי להעמיק את האופי והאווירה בחלל, והמיטה והכורסה ("אריק שמחון") בעיצוב תואם, עומדות על רצפת פרקט פישבון. התאורה מוסיפה נופך רך ורומנטי וכך גם הווילונות המעטרים את החלונות ואת דלת היציאה לחצר.

 

חדר שינה עם אופי מרגיעעיצוב: לימור חקמט שחורי. צילום: גלעד רדט

 

 


הנוסטלגי 


מתאים ל: סנטימנטליים לעבר

חדר שינה בדירת קבלן ירושלמית תוכנן כך שיהיה מרווח ומזמין על ידי הקטנה של החדר שלידו. גב המיטה העתיק עבר עם בני הזוג מביתם הקודם אך שולב עם מיטה נוחה ומודרנית. השידות נקנו בשוק הפשפשים לפני הרבה שנים ושופצו מחדש כדי להתאים לגב המיטה. על הקיר שילבה המעצבת טפט מוזהב עם דוגמה, ווילונות הותאמו לחדר כדי ליצור אווירה רכה ונעימה וגם כדי לטשטש את החלון הארוך שמגיע עד לרצפה ולרכך את האור שנכנס. לצד המיטה הונח רהיט עתיק, מעין מתלה שמשמש להניח עליו בגדים או את כיסוי המיטה. החדר רוצף בפרקט פישבון בגוון אלון טבעי, ובמפגש בין התקרה והקירות הונח קרניז לבן שתחם את החדר ויצר מסגרת. בפינה מכתבה עתיקה שמעליה מוסגרו בזהב תמונות ישנות של הסבים והסבתות.

 

חדר שינה עם אופי שמרניעיצוב: שירי ארצי. צילום: הגר דופלט

 

חדר שינה בסגנון נזריעיצוב: שירי ארצי. צילום: הגר דופלט

 

חדר שינה
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...