סביבה תומכת – פינת אוכל במרחב מעוצב

מבחינה הגיונית ופרקטית נהוג למקם את פינת האוכל בצמוד למטבח, אבל, אפשר גם אחרת. פינת אוכל במרחב מעוצב יכולה להיות ממוקמת בכל פינה שתיבחר

וויטרינה גדולה
עידן גור יקירה בן אפרים

הטעם בסביבה מעוצבת

פינת האוכל יכולה להוות חלק מהסלון, להפריד בין הסלון למטבח, לקבל את פני הנכנסים הביתה או מופרדת באזור מוגדר תוך ניצול  חלל מסוים הנמצא בין לבין אלמנטים עיצוביים ואינם בעליל מתקשרים לשולחן האוכל. מה שחשוב הוא העיצוב סביב פינת האוכל, דוגמה לכך מהווה פינת האוכל שמוקמה קרוב מאוד למסדרון.

פינת אוכל מודרנית

פינת אוכל בצמוד למסדרון

פינת אוכל מודרנית
צילום: אלעד גונן | עיצוב: ארז חייט

הסעודה ראשונה

יש בתים ודירות בהם הכניסה מוגדרת באמצעות מבואה. ויש כאלה שמיד עם הכניסה נמצאים במרכז הסלון או כל מקום אחר במרחב החברתי. במקרים רבים פינת האוכל היא הראשונה  שמתגלה לעין הבאים הביתה, כשמצד אחד ממוקם המטבח ומהצד השני הסלון. מה שקובע במקרה כזה הוא העיצוב סביב פינת האוכל, זה יכול להיות שטיח שמגדיר את הסביבה, גוף תאורה שמעל השולחן ואפילו כיסאות בעיצוב בולט לעין שמסמנים: "כאן נהנים מסעודות חגיגיות".

פינת אוכל אלגנטית

פינת אוכל מודרנית מול הכניסה אל הבית

פינת אוכל אלגנטית
צילום: איתי סוקולסקי | עיצוב: שי דוד

בכוננות מתמדת

בארוחות חגיגיות נהוג לארח מספר רב של סועדים, אם אלה הילדים והנכדים שמגיעים לבית ההורים, המשפחה המורחבת וחברים. אז אם ארוחות חגיגיות הם סצנה של אירוח מן הראוי  שפינת האוכל תהיה חלק מהסלון. את רוחבו של הסלון מחלקים לשני חלקים שונים ברוחבם. חלק אחד מעוצב כסלון עם פינת ישיבה ומולו קיר כוח שהוא למעשה ספרייה גדולה שבמרכזה טלוויזיה ומצד השני, ליצירת אווירה נעימה ואינטימית, את קיר הזכוכית הגדול מכסים בווילון דרכו חודר אור יום מרוכך.

פינת אוכל וסלון מודרניים

פינת האוכל במקביל לסלון

פינת האוכל והסלון מקבילים מעוצבים בסגנון מודרני
צילום: שרון צרפתי | עיצוב: שרון נחמיאס

 הגבול הדק בין פנים לחוץ 

בבית שמעוצב בסגנון כפרי טוסקני, הארוחות החגיגיות נערכות על הגבול הדק בין חוץ לפנים. מתחת לגג המשופע עוצב חדר אוכל שמתאים לכל עונות השנה. כשמזג האוויר מאפשר פותחים את הדלתות ומרגישים כאילו אוכלים בחוץ, וכשחם מדי או קר מדי, סוגרים את הדלתות ונהנים מאווירה אינטימית של ארוחה בחדר נפרד.

פינת אוכל המקום החשוב בבית, איך מעצבים? – לחצו כאן >>

 

 

 

 

 

פינת אוכל טוסקנית

חדר אוכל באווירה טוסקנית

פינת אוכל טוסקנית
צילום: מאור מויאל | עיצוב: אורי שרביט

מדרגים את הארוחות

גם במרחב חברתי לא גדול מדי אפשר למצוא מקום מכובד לפינת האוכל. למשל, ברחבה יחסית גדולה הממוקמת בצמוד למדרגות שעולות מקומת המרתף וממשיכות לקומה העליונה. העיקר שתהיה בו תחושת שייכות לסביבה ושיהיה ברור שניתנה תשומת לב עיצובית לפינת האוכל. זה יכול להיות באמצעות גוף תאורה, האור שחודר מהחלון שמעבר למדרגות והתאמת בצבעים והחומים לאלה שמהווים את עיצוב הסלון הסמוך.

פינת אוכל ליד המדרגות

בין המדרגות שעולות מהמרתף לאלה המובילות לקומה העליונה

פינת אוכל ליד המדרגות
צילום: שי אפשטיין | עיצוב: רונן גבעתי

עדיפות  לשולחן במרפסת

ליצירת אווירה נינוחה בעת ארוחות חגיגיות חשוב שסביב שולחן יהיה מרחב נוח לשהייה ולתנועה. מה עושים אם שטח הדירה לא מספיק לצורך כך? אפשר לפלוש למרפסת ולהפוך אותה לחדר אוכל, במיוחד אם היא צמודה למטבח. סוגרים את המעקה בחלונות, אוטמים את גג הפרגולה כנגד דליפות, מוסיפים גוף תאורה הולם את סגנון העיצוב…ובתיאבון !

פינת אוכל במרפסת

מרפסת שנסגרה עוצבה כחדר אוכל

פינת אוכל במרפסת
צילום: עינת דקל | עיצוב: ורד שני

פינת האוכל קיבלה קביעות

רחוק מהסלון ומהמטבח, במעבר רחב שתוכנן בין קיר זכוכית שקוף דרכו ניתן לראות את החצר לבין קיר מעוצב שמאחוריו גרם מדרגות, נקבע מיקומה של פינת האוכל. אבל אין מה לדאוג, בעת הארוחה וגם בזמן שהשולחן מתגלה בשיא יופיו ללא כלים, מפיות ומאכלים, שוררת בפינת האוכל תחושה של מקום קבוע ונעים ולרגע שוכחים שמיקום פינת האוכל מהווה למעשה סוג של מעבר.

מה עדיף פינת אוכל עגולה או מלבנית? -לחצו כאן >>

פינת אוכל מודרנית

מצד אחד חלון וצד שני קרי זכוכית שמאחוריו גרם מדרגות

פינת אוכל מודרנית
צילום: עודד סמדר | עיצוב: טל אלימלך

רחוק שמרגיש קרוב

נכנסנו ישירות לפינת האוכל, עלינו אליה מקומת המרתף, חלפנו על פניה בדרכנו למסדרון, יצאנו לחצר ולמרפסת ועכשיו, בדרכנו לכיוון פינת האוכל נחצה את כל אורכו של הסלון. בקצה, רחוק מהמטבח, לצד חלון גדול הפונה אל הנוף  עוצבה פינת אוכל קטנה ואינטימית. אבל הקטנה הזאת ,בעת הצורך, באמצעות הגדלת השולחן יכולה לארח מספר רב של סועדים .

 

סלון ופינת אוכל

פינת האוכל בקצהו המרוחק של הסלון

סלון ופינת אוכל
צילום: אורית ארנון | עיצוב: סיוון קונוונילה

פינת האוכל בקצהו המרוחק של הסלון

פינת האוכל בקצהו המרוחק של הסלון

פינת האוכל בקצהו המרוחק של הסלון

פינת האוכל בקצהו המרוחק של הסלון

פינת האוכל בקצהו המרוחק של הסלון

פינת האוכל בקצהו המרוחק של הסלון

פינת האוכל בקצהו המרוחק של הסלון

פינת האוכל בקצהו המרוחק של הסלון

פינת האוכל בקצהו המרוחק של הסלון

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...