כניסה בראש אחר: להשיג לוק חדש למבואת הכניסה

אם לרגע הייתה לכם כוונה להשאיר את מבואת הכניסה בבית עירומה וגלמודה, יש לנו את כל הסיבות להראות לכם למה זה לא כדאי. כך תלבישו את המבואה ותהממו את כל הנכנסים לביתכם

שידה כניסה לביתעיצוב: לימור אורן. צילום: אורית ארנון

עם פתיחתה של דלת הכניסה לבית נחשפים הנכנסים לאזור ציבורי גדול או למבואה קטנה שמצניעה את האזור הגדול שממול. גם אם "נופלים" על הסלון או המטבח, לרוב אפשר למצוא בצד הדלת מקום נוסף שיוגדר ככניסה, ושם גם נמקם את התיק שאיתו חזרנו הביתה, את המעיל שפשטנו או את הניירת שהוצאנו מהדואר. "מבואת הכניסה היא כרטיס הביקור של הבית, היא מהווה את חלון הנפש אל ביתכם, היא החיץ בין החוץ לפנים ובין תלאות היום לרוגע ולשפיות", אומרת מעצבת הפנים לימור אורן, "המבואה מקדמת את באי הבית ומאפשרת להם לקחת נשימה עמוקה טרם ממשיכים פנימה". מכיוון שכך היא ממליצה ליצור מבואה מסבירת פנים, מעוצבת מחד ופרקטית מאידך עם שידה בעלת מגירות לאחסון חפצי כיס קטנים כמו מפתחות, מכתבים ושלל חפצים. יחד עם זאת, היא ממליצה לאבזר בפריטי נוי אך לא להעמיס, להוסיף תאורה ולבסוף להניח עציץ ירוק, מרענן ומחיה נפש.

צורות רבות יש למבואה, בין אם היא מרווחת ונראית כחלק מהחלל ובין אם נוצרה במיוחד על ידי תוספת קיר או מחיצה. אפשרויות התכנון רבות, ואפשרויות העיצוב רבות אף יותר. בחרו לכם את הסגנון המועדף, את האביזרים שיגדירו את הכניסה וצאו לדרך.

למה שלא תשבו לנוח בכניסה


לא תמיד יש לכך מקום, אבל אם האזור מרווח מספיק ומאפשר זאת, ניתן להוסיף לו כיסאות ושולחן קטן. חלל פינת אוכל הוסב לחלל כניסה מעוצב שישמש הן לאחסון ותליית תיקים ומעילים, והן לפינת ישיבה בה תוכל הדיירת לבלות זמן עם בתה בזמן שהיא משחקת על השטיח. המטרה הייתה ליצור חלל כניסה אלגנטי ונשי, ופתרון לאחסון נמצא בצורת קונסולה משנות ה-50 שנרכשה בשוק הפשפשים, בעלת פתח אחסון גדול וסגור. מעל הקונסולה נתלתה מראה גדולה שדרכה משתקף נוף הפרדסים. מתלה ברזל שחור ומיוחד הותקן לצורך תלייה, ושטיח קילים צבעוני ומיוחד נותן זריקה של צבע לכל החלל. כורסת וינטג' ששופצה ורופדה בבד שחור הוצבה ליד שולחן עגול קטן.

מבואת כניסהעיצוב: רויטל ארז. צילום: לימור הרצוג אהרוני

מבואת כניסה מרווחת ופתוחה חושפת את החלל הציבורי ומזמינה את הבאים להיכנס פנימה ולדרוך על שטיח עשיר בטקסטורות. פינות ישיבה נינוחות בצדה האחד וקונסולות תצוגה בצד השני מציגות חזות ביתית ליד נוף הנשקף מחלון מפוסל. עבודת העיצוב שמרה על קשר סגנוני עם שאר חללי הבית.

מבואת כניסהתכנון ועיצוב שרה ונירית פרנקל. צילום: גלעד רדט

למה שלא תכניסו את הטבע פנימה 


בווילה בקיסריה שבה היה חשוב לשמור על קשר רציף בין חוץ לפנים נוצרה מבואת גינה עם נראות של פטיו מואר ואוורירי. בפטיו נשתלו גזעי במבוק המכניסים תחושה של רוגע ושלווה ומוסיפים ממד של צבע. המבואה משמשת כציר המרכזי בקומת הכניסה, נצפית מכל מקום, ובכך הופכת לאלמנט חשוב לא רק בהיבט המבני הפונקציונלי אלא גם כאפקט ויזואלי משמעותי.

מבואת גינהאדריכלות: דן והילה ישראלביץ. צילום: עודד סמדר

בכניסה לדירה, שעוצבה בהשראת אדריכלות המזרח המודרנית, שולבו מראות צרות עם שידת מגירות מרחפת ובמבוקים שמסתירים את ארונות החשמל שבכניסה. מאחר שאדריכלות זו דוגלת בשימוש בחומרים בצורתם הטבעית, נעשה שימוש בבטון, ברזל ועץ במבוק בשולחנות הסלון, במבואת הכניסה, במזנון ובקיר הטלוויזיה.

מבואת גכניסה עם מראותעיצוב: טל מאיו הלוי. צילום: גידי בועז 

למה שלא תבנו לעצמכם את המבואה


תכנון של נגרות ייעודית עשוי לשמש כאופציה אסתטית אך גם פרקטית מאוד. ספסל עם מתלה קיבל מקום של כבוד ליד דלת שמכניסה המון אור פנימה. בבוקר הוא משמש את הילדים להתארגנות לפני היציאה מהבית, ואחר הצהריים מאפשר להסתיר בתוכו את תיקי הגן בלי שיראו את הבלגן, לתלות מעילים וצעיפים ועוד. לידו נתלה אביזר המשמש לדואר ולניירת שאיתה נכנסים הביתה, ובקיר המאונך מראה להצצה אחרונה לפני היציאה.

מבואת גכניסה עיצוב: שירי ארצי. צילום: נדב פקט

במבואת הכניסה תוכנן ארון מעוצב שמשולב במדפים העוטפים את פינת הקיר וזורמים הלאה לתוך החלל. הסיפור מאחורי הארון היה חלומה של בעלת הדירה, שלכל דבר יהיה מקום כשהילדים והבעל חוזרים הביתה, כך שיאוחסנו התיקים, החפצים והנעליים בכניסה, והמבואה לא תשמש רק כמעבר לשאר הבית.

מבואת כניסה עם ארון חשמל מוסתרעיצוב: ליאת דביר רותם. צילום: ניצן הפנר

דירת קבלן נקייה קיבלה טוויסט צבעוני ומרענן בעזרת ארון כניסה דרמטי בצבע נועז. החלוקה הפנימית נעשתה לפי צרכיהם של בני הבית, שלא אהבו את הבלגן שנוצר להם בכניסה לבית. הוא חולק למגירות נעליים, ווי תלייה למעילים ותיקים, ארונות לכל הפיצ'פקס והמפתחות ומדפים פתוחים לספרים וחפצי נוי.

ארון כחולעיצוב: רוני שני פלדשטיין. צילום: ליאור טייטלר

למה שלא תלכו על הקלאסיקה של הצבת שידות


המבואה היא אחד המקומות הטובים ביותר למקם שידה אהובה שלא רוצים להסתיר באחד מחדרי השינה, המסדרונות או האמבטיה. עבור מבואת הכניסה נבחר רדיו ישן משוק הפשפשים, המהווה גם רהיט כניסה. מעליו מראת שמש, שגם היא נמצאה בשוק הפשפשים. הקיר מחופה בטפט שממשיך אל מעבר לפינה, מאחורי פינת האוכל, והקיר השני, משמאל לדלת,  נצבע בצבע ירוק כהה,. תריס ישן הפך למתלה למעילים תלוי על ציר, ובכך הוא מסתיר את ארון החשמל וארון התקשורת של הדירה.

כניסה וינטג'עיצוב: שני רינג. צילום: אדריאן דודה

אבל גם עם שידות פשוטות יותר אפשר ליצור מראה מיוחד, אם מוסיפים להן קורטוב של עיצוב. כדי ליצור כניסה בסגנון סקנדינבי עם צבעים מונוכרומטיים, שתהיה גם נעימה ופרקטית להנחת נעליים, תיקים ועוד, נרכשה שידת איקאה בגוון טבעי ונצבעה בלבן. מתלה עץ בגוון ונגה שנמצא ברחוב נצבע גם הוא בלבן ונוספו לו מתקן למפתחות בצורת בית, קופסאות לכל החפצים המטיילים בבית וכמובן אקססוריז וצמחייה.

ארון נעלים בכניסהעיצוב: רעות יניב. צילום: סיון מויאל

שידה נוספת של איקאה מככבת במבואה המקשרת בין פינת אוכל למטבח. קיר הכניסה שממשיך לפינת האוכל ולמטבח מכוסה בשליכט מינרלי צבעוני כדי לחדד את הקשר בין החללים. השידה משמשת לאחסון סרוויסים, מפות ומכתבים והיא מעוטרת בעציצים וחפצי נוי. מעליה צלחות וקערת ראטן. ממש צמוד לדלת טושטש ארון התקשורת על ידי הצבת מתקן לעציצים, וארון החשמל העליון הפך לתמונה שיצרה המעצבת.

פינת אוכל עגולהעיצוב: תהילה רוטבאום. צילום: עדי אקשטיין

מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שידות שלי
איזה כיף שתי שידות שלי בכתבה אחת

למה שלא תבנו לעצמכם מבואה
אפשר לקבל את מספר הצבע של העמוד? תודה אורה

בודק...