לכל גינה יש סיפור

חברת "שדות", עוסקת בהקמה, תכנון ועיצוב של גינות פרטיות כבר מעל 25 שנה, וכמו שזאב דיאמנט, הבעלים של חברת "שדות" אומר: "אנחנו דואגים להכל, עד שמתקבלת היצירה המושלמת בסיום"

באדיבות חברת "שדות"

זאב דיאמנט, הבעלים של חברת "שדות", מחזיק ב-25 שנות ניסיון בהקמה ועיצוב של גינות. בשיחה שהתקיימה בגינתו הפרטית, הוא שיתף בתפיסת עולמו, לפיה מאחורי כל מקום עומד סיפור. בנוסף, הוא הסביר מה יש לקחת בחשבון כאשר ניגשים לעצב גינה.

ארבעת העקרונות המנחים לעיצוב גינה:

  1. הפנטזיה של בני הבית – ועל זה נאמר: להקשיב. לתכנן. להגשים.
  2. ההתחשבות בסביבה: נתוני שמש, אור וצל, משטר רוחות, נוכחות שכנים ונוף פוטנציאלי.
  3. צרכי הדיירים, כגון: אירוח, מנוחה ובילוי בשעות הפנאי.
  4. התאמת נראות הגינה לסגנון עיצוב הפנים של הבית.
זאב דיאמנט

זאב דיאמנט - הבעלים של חברת "שדות"

זאב דיאמנט

מהם סגנונות העיצוב האפשריים בגינות?

לדבריו של זאב, אין סוף למגוון סגנונות העיצוב. אמנם יש סגנונות מוגדרים כמו: הסגנון הקלאסי, יפני אנגלי, ורסאי ועוד, אך ברוב הפרויקטים של 'שדות' משולבים כמה סגנונות. כך שבגינה אחת אפשר למצוא גם מוטיבים יפניים בכפיפה אחת עם מוטיבים אנגלים אן בשילוב אחר.

איך אפשר לשמור על רעננות המראה של הגינה בתנאי מזג האוויר השוררים בארץ?

כדי שגינה תמיד תראה במיטבה ואף תשתבח עם הזמן, ב"שדות" מרבים להשתמש בצמחייה מקומית. הצמחים מותאמים עפ"י תנאי אקלים ומיקרו אקלים וכמובן בהתחשבות בגודל הסופי של הצמחים. בזכות הידע הרב הצבור בחברה, ההתאמה מושלמת ודורשת התערבות מינימלית, כך שלא רק שהגינות נשמרות לאורך זמן אלא הן גם משתבחות עם הזמן.

גינה בתאורת לילה

גינה בתאורת לילה

גינה בתאורת לילה

דוגמה לפרויקט מאתגר במיוחד

גינה אחת באבן יהודה זכורה לדיאמנט במיוחד. זה היה פרויקט מאתגר ומעניין. הלקוחות שקנו בית ישן ומיוחד רצו לשמר את מראהו. עמדו בפנינו שתי בעיות, האחת, עצים וותיקים שמיקומם לא התאים לעיצוב הגינה, והשנייה, הבדלי גובה שיצרו בעיות טופוגרפיה. באמצעות תכנון מאתגר, הצליחו בחברת 'שדות' למנף את הטופוגרפיה, באמצעות מסלעות מרשימות, שבילי הליכה ומדרגות סלע כמו בטבע. על אחד העצים, נבנה בית עץ ממנו ניתן להשקיף לעבר נוף הים והיום הוא משמש כמשרד. שביעות רצונם של הדיירים, מחמאות המבקרים, כולל בעלי מקצוע הצדיקו את המאמץ והעמידה באתגר.

גינה בתאורה לילית
גינה בתאורה לילית

מהי ההמלצה שלך לכל מי שמעוניין בגינה מעוצבת?

ראשית, דמיינו את גינת חלומותיכם, ואז בחרו מתכנן ומעצב גינות שיידע להגשים את חלומכם גם אם יש מגבלות. חשוב ליצור את הקשר עם המתכנן כמה שיותר מוקדם כדי להצליח לעמוד במסגרת הזמנים והתקציב.

 

בריכה ביתית

בריכה ביתית

בריכה ביתית

בריכה ביתית

בריכה ביתית

בריכה ביתית

בריכה ביתית

בריכה ביתית

בריכה ביתית

בריכה ביתית

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...