רעינות לעיצוב גינה ומרפסת

בכל הקשור לחללי החוץ אנחנו כבר בחרנו, תנו לנו מרפסת טרופית מלאה בסקולנטים פוטוגניים, גינות במראה כפרי פראי, ומים, המון מים. בניין ודיור בוחרים את סגנונות הגינה והמרפסת האולטימטיביים

קקטוסים וסקולנטים– טרנדיים ומותאמים לאקלים הים תיכוני


אם עד עכשיו היה עוד אפשר להתעלם במחשבה שמדובר בטרנד חולף, בשנה האחרונה התוודענו סופית לסקולנטים, אותם צמחים בשרניים שדורשים מעט ונותנים הרבה. כשחקני חיזוק, חזרו לחיינו הקטטוסים, ששוב מככבים בקטן או בגדול, כמעט בכל בית בישראל, וביחד מדובר בלא פחות מחגיגה. גינה או מרפסת מעוטרת בצמחיה הקוצנית אך היפה הזו, תאפשר לכם ליהנות מתחזוקה שאינה תובענית מדי, אינה דורשת השקייה מרובה, ניכוש וגינון. משפחת הסוקולנטים כוללת מגוון רחב של צמחים, כך שתוכלו לשלב שלל זנים בגדלים וצבעים שונים, אשר ייצרו ביחד מראה אקזוטי ועשיר.

מרפסת משרים אווירת חופשה. רפאל עיצוב נוף. צילום: ליאת רוזן

 

צמחים לשתילה בגינההכי טרנדיים שיש כרגע. שקל בית מותגים. צילום: נועה קליין

 

צמחים ישראלים לשתילה בגינהמותאמים לאקלים הישראלי. כרכום עיצוב בנוף. צילום: צלמת אורית ארנון

גינות עם מקור מים דקורטיבי – כי מים = חיים


מים הם חיים, וככאלה הם מוסיפים חיות ועניין בכל מקום בו נבחר לעשות בהם שימוש. בין אם מדובר במפל או בריכה של ממש ובין אם במזרקת נוי קטנה, שימוש במים בגינה הביתית יוצר מוקד עניין מרכזי ומראה מושקע במיוחד. גם אם יש לכם גינה או מרפסת קטנה, ובואו נודה, ככה זה אצל רובנו, דעו שתוכלו למצוא בקלות יחסית מזרקות ביתיות שישדרגו את החלל כולו. השימוש במים גם מטשטש רעשים בזכות קולות פכפוך המים, משרה תחושת שלווה ורוגע ומחבר בין חלקי הגן השונים. את אלמנט המים בו תבחרו, תוכלו למקם בכניסה לבית או לאזור הגינה על מנת ליצור אפקט רושם, או לחילופין באזור מרוחק יותר וחסר שימוש מוגדר, ובכך להחיות ולהשמיש אותו.

עיצוב גינהאוירה פסטורלית ומראה מושקע ומרשים. כרכום עיצוב נוף, מעצב אילן לודבינוסבסקי, צילום: דביר אלמוג

 

מפל בגינהשימוש במים מסייע בטשטוש רעשים בזכות קולות הפכפוך. רפאל עיצוב נוף. צילום: ליאור טייטלר

 

מפל בגינהמקור מים יהווה מוקד עניין מרכזי בעיצוב הגינה. עיצוב: סטודיו BY OLA, אולה אלישר. צילום: עודד סמדר

מפל בגינהאל תחששו להשתמש בהם גם אם מדובר במרפסת או גינה קטנה, השינוי יהיה גדול. רפאל עיצוב נוף. צילום: רפאל וייצמן

בחזרה לארץ עוץ – שביל אבני מדרך


חובבי המראה הטבעי ודאי יתחברו מיד לשבילי האבנים העשויים אבני מדרך במראה טבעי ואמורפי המזכירים מראה של יער פיות קסום. שבילים המרוצפים באבני מדרך מאפשרים לשתול צמחים במרווחים ביניהם ובכך ליצור מראי טבעי ורענן, במקום כזה הנראה מטופל מדי, כשהתוצאה היא גינת בר אשר ממשיכה להשתבח עם הזמן, במקום כזו הדורשת טיפול מתמיד ותחזוקה צמודה. אם בכל זאת חשוב לכם לשמור מעט על סדר ורצף, תוכלו לבחור באבני בטון, אבן או שיש, מלבניות אשר מונחות זו אחר זו במרווחים זהים, וכך יוצרות שביל הנראה כמעט מרחף. הטרנד הזה נחשב חם במיוחד כעת בעולם האדריכלות, אז אם חשוב לכם להישאר מעודכנים, אל תגידו שלא אמרנו.

אבני דריכה בגינההמרווחים בין המרצפות מאפשרים לשתול צמחים ביניהם. כרכום עיצוב נוף. צילום: אורית ארנון

 

גינה בנראה טבעימקנה לגינה מראה טבעי ורענן. רפאל עיצוב נוף. צילום ליאור טייטלר

 

שביל במרווחים זהים הנראה כמעט מרחף. עיצוב: סטודיו מיכאל אזולאי. צילום: עודד סמדר

 

מדרגות בגינהמשחק גבהים יוצר עניין נוסף. תכנון: כרכום עיצוב נוף. צילום: עמית גושר

 

כניסה דרך גינה מעוצבתפתרון אלגנטי לאוהבי הסדר דן והילה ישראלביץ. צילום: עמית גירון

מרפסות במראה אורבני


הצפיפות בערים הגדולות, המגדלים והבניינים הרבים, כל אלה גרמו לנו לזנוח את החלום על גינה ענקית בבית צמוד קרקע, ולעשות מהלימון לימונדה, בדמות מרפסת ביתית מושקעת ומקורית. שיטוט קצר ברחובות העיר תל אביב יחשוף אתכם לאינספור מרפסות ייחודיות ומעוצבות לעילא, כאלה שיגרמו לכם לקנא וכאלה שאפילו תרצו לעבור לגור בהן. המרפסת האורבנית מאפשרת לכל אחד לייצר גינה פרטית, ליהנות מפיסת אקספיזם, ולשכוח לרגע את המולת הרחוב. פריטי החובה שאף מרפסת אורבנית אינה שלמה בלעדיהם הם גרילנדה (מנורות או דגלונים, או גם וגם!) אדניות בגדלים וצבעים שונים, מלאות עציצים, כולל קקטוסים וסקלונטים (זוכרים?) רהיטי גן עם טוויסט- כאלה שאספתם ברחוב ושיפצתם, או כאלה שבניתם מחפצים שונים, כמו ארגזים, משטחי העמסה וחומרים ממוחזרים שונים. כל אלה מבטיחים ליצור אזור אירוח אטרקטיבי במיוחד. רק תזכרו לא להפריע לשכנים אחרי 12.

מרפסת מעוצבתאי של שקט בתוך המולת הרחוב. כרכום עיצוב נוף, מעצבת פנינית שרת אזולאי. צילום: עמית גירון

 גינה מעוצבת יוקרתיתאדריכלות: דן והילה ישראלביץ. צילום: עמית גירון

600x4006_גינה וחצר
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...