נקודת ההתחלה: הכלים לגנן המתחיל

גם אם הגינה היא רק תחביב, היא עדיין זקוקה למלוא הטיפול עם כלים נכונים. כך נתחזק אותה עם מספר כלי גינון בסיסיים ותענוג אחד גדול

את ההנאה שבגינה היפה אנחנו מפיקים באמצעות צמחייה עשירה, פרחים ועצים, וגם בעזרת כלים המסייעים לנו לשמר אותה לאורך זמן. כן, יש פה השקעה, אבל אין הכרח לקפוץ מעל הפופיק עם כלי הגינון המשוכללים ביותר, שיתפסו לנו מקום ויכאיבו בכיס. לפני שנעזור לכם להחליט מה הם הכלים שאותם תצטרכו כדי להתחיל, אל תשכחו לבדוק אם הכלי שבחרתם נוח לשימוש עבורכם, לא כבד מדי ולא גדול או קטן מדי, ולשמור על כלי העבודה בעזרת ספריי מתאים, אם יש בכך צורך, ואחסון במקום יבש ומוצל. בעזרת מומחי הגינון, שושן דגן מ"שושנ'ס" ונמרוד עורף ויוחאי שביט מ"גינות תועלת", הרכבנו רשימה מנצחת, שאותה תוכלו להרחיב בקצב שלכם בהמשך הדרך:

 

גינון מכפפות ועד ספרים צילום: שושן דגן
כפפות מעוצבות

לא שיש לנו בעיה עם הלכלוך, בכל זאת מדובר בעבודת כפיים, אבל אנחנו לא באמת רוצים להסתובב שרוטים ועקוצים בגלל הטיפול המסור שלנו בגינה. כפפות לידיים מעור או עם ציפוי לטקס, יגנו על אצבעות הידיים ויאפשרו לנו זמן עבודה ממושך כולל תחושת מגע עם האדמה. כשיוצאים להפסקה, אין צורך לעמוד ולשטוף את הידיים. רק מסירים ומחזירים,
מזמרה

בטח לא חשבתם לחתוך גבעולים בעזרת הידיים, ולכן חשוב להשתמש במזמרה כדי לשמור על עצמכם ולהעניק לצמחים מראה רענן ואפשרות צמיחה בצורה אידיאלית. למזמרה זוג ידיות, ציר ולסתות שאינן נפגשות כשהן אינן בשימוש בגלל קפיץ המחבר ביניהן. הסגירה מתבצעת על ידי לחיצה ארוכה או על ידי נצרה.
מעדר

באמצעותו מרעננים את האדמה על ידי הפיכתה וחופרים לפי הצורך בורות קטנים או גדולים. הוא חיוני להעברת חול, צמחים, אבנים, אבני חצץ וכל חומר אחר על האדמה וגם לחיתוך עשבים הצומחים סביב הצמח. עוד פעולה שתוכלו לעשות באמצעותו היא יצירת תעלות או תלמים קטנים בהם תטמינו זרעים ופקעות. בחרו לכם את הגודל המתאים לכם לעבודה וזכרו שלא כל מה שגדול יותר הוא בהכרח הטוב היותר. דווקא בעזרת מעדר קטן ונוח לעבודה העבודה תהיה יעילה יותר.
כף שתילה 

אחת הפעולות האהובות על חובבי הגינות היא שתילה של צמחים חדשים. כף שתילה תעזור לכם להוציא את הישנים ולשתול את החדשים באדמה וגם להוסיף קומפוסט. יש להקפיד על כלי טוב, שלא יישבר בזמן העבודה, ויש אפשרות גם לידית אחיזה מגומי או כף בעיצוב ארגונומי כדי למנוע עומס בשורש כף היד.
מוט אוניברסלי

עוד כלי אחד משוכלל, שאף אחד לא יתנגד לכלול בין הכלים שלו, הוא מוט אוניברסלי של WOLF, המשלב מספר כלים יחד, כשאתם בוחרים איזה כלי יתחבר אליו: מגרפה קלה לניקוי עלים ואיסוף גזם; מטאטא כביש לניקוי שבילים; מקלטרת (כלי לעיבוד) עם שלוש שיניים לאוורור ושחרור אדמה; וסקרצ'ר – סכין לניתוק עשבים מבית השורש. מסובך? קחו את מורה הנבוכים הבא.
גינון מוט אוניברסלי צילום: לימור קלר
ספרי גינון

אחרי שהצטיידנו כראוי, נוכל להיעזר בספרים כדי להבין אילו צמחים ועצים מומלצים לשתילה, להביא בחשבון את התנאים המתאימים, את כמות השמש והצל בגינה ובכמה מים עלינו להשתמש. שני ספרים יענו על הצרכים: "קטלוג צמחים" של משתלת מלצר ו"עצי נוי בישראל" של ניסים פינס.
בהצלחה.

עוד על עיצוב גינות:

 

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

איפה ההמשך

בודק...