קפיצת ראש מהסלון: כל מה שצריך לדעת לפני שבוחרים בריכה לחצר הפרטית

אין תחליף לאינטימיות שבבריכה בחצר, במיוחד אחרי היכרות עם בריכה ציבורית. כדי לשחות בשלווה, אספנו טיפים שיסבירו איזו בריכה לבחור ומה היתרונות והחסרונות של ה"אמבטיה" הגדולה בבית

כמעט כל מי שהגשים את חלום הגינה או לפחות מצוי בדרך להגשמתו, חשב להגשים במהלך הדרך חלום נוסף – בריכה פרטית בחצר. המחשבה לצאת מדלת הסלון בבגד ים בלבד, ללא הצורך להיסחב עם ציוד נלווה, ופשוט להיכנס למים, להשתכשך ללא הפרעה ולצאת מיד למקלחת הביתית, מדגדגת לכל מי שיודע לשחות, כמו גם האפשרות לארח מסיבת בריכה קיצית ומרעננת. "בריכת שחייה הייתה בעבר מצרך יקר ביחס למחיר הקרקע ועלויות הבנייה", אומר רן שמיר מ"רנטק בריכות שחייה", "ולא כל אחד היה יכול להרשות לעצמו לבנות בריכה. היום, כשמחירי הקרקע מופקעים, הן הפכו לעוד פרט במפרט הגבוה ממילא".

בריכת שחייה בבית פרטי בריכת בטון של "רנטק". צילום: ליאור שניידר 

 

בריכת שחייה יוקרתית בבית פרטי בריכה בחיפוי רזינה (אפוקסי עמיד במריחה לקבלת משטח אחיד ללא תפרים). תכנון ועיצוב: רינת משיח, חיפוי רזינה, קופינג וריצוף לבנים: PARQUETEAM, צילום: עודד סמדר

לפני שיוצאים להרפתקה הביתית, צריך להכיר את סוגי הבריכה הקיימים ומה מתאים לתקציב. הראשונה היא הבריכה המתועשת, המהירה יותר להתקנה ולה עלויות נמוכות יחסית. "מדובר בבריכה שאפשר להתאים לכל גודל וצורה. תשתיות הבריכה יכולים להיות מקירות פח מגולוון או פלסטיק קשיח, ותחתית הבריכה עשויה יציקת בטון. גם היקף הבריכה יצוק בטון בגובה של 30 ס"מ".

משך ההתקנה: קצר יחסית – כשלושה שבועות מזמן החפירה ועד מילוי המים.

חיסרון: הצנרת חשופה לפגיעות, מאחר שהיא מצויה בהיקף החיצוני של הבריכה. לכן לאורך זמן  ייתכנו תיקונים.

בריכת שחייה יוקרתית בבית יוקרתיתבריכה מתועשת, "רנטק". צילום: ליאור שניידר

בריכת פיברגלס היא בריכה מוכנה מראש שמגיעה ומניחים בשטח, והגדלים שלה מותאמים לפי דרישה. יש לשנות לה חדר מכונות ולמלא מים. כאן מסביר שמיר, כי מחירה נמוך ביחס לבריכת בטון.

משך ההתקנה: מהיר יותר מבריכה מתועשת.

חיסרון: רמת הגימור שלה אינה אהודה על ידי חלק מהדיירים.

בריכת שחייה יוקרתית בבית יוקרתיתבריכת בטון, עיצוב: שירלי דן. צילום: גלעד רדט

בריכת בטון נחשבת למלכת הבריכות, האיכותית והיוקרתית ביותר ולכן גם המומלצת ביותר. "כאן הדייר מתכנן את הבריכה ביחד עם האדריכל ואיש הבריכות לפי צרכיו האישיים, לפי המראה, הצבע וסוג החיפוי", מסביר שמיר. "הייחוד של הבריכה הזו הוא תהליך היציקה שלה. הצנרת נטמעת בתוך היציקה של הבריכה, ולכן מוגנת לאורך זמן בהשוואה לשאר הבריכות". חשוב גם לצבע את היציקה בצורה אחידה (רצפה, קירות וחדר מכונות), וחדר המכונות צריך להיות צמיד לבריכה, בקיר משותף. שמיר: "זאת משום שצנרת הבריכה סגורה ביציקה. ואם יהיו תזוזות בקרקע, היציקה תזוז יחד עם הצנרת ותישאר איתו. כשיש קיר משותף, הצנרת תהיה מוגנת מפגעים".

משך ההתקנה: 4-2 חודשים. יחד עם זאת, בריכות בטון שבונים בזמן הקמת בית חדש מתקדמות בקצב בניית הבית, ולכן תהליך זה עשוי לקחת בין שנה לשנה וחצי מרגע קבלת היתר.

חיסרון: זמן התקנה ארוך.

בריכת שחייה יוקרתית בבית יוקרתיתבריכת בטון, אדריכלות: שרה ונירית פרנקל. צילום: גלעד רדט

טיפים נוספים שחשוב להקפיד עליהם בבנייה של בריכה מבטון הם לא להמתין עם בניית הבריכה. הרי כלי העבודה כבר בשטח לצורך בניית הבית, מה שיכול להוזיל עלויות ולחסוך כאב ראש. בנוסף, לבצע "טסט ליציקה": מילוי מים לאחר התייבשות ומחלטת של הבטון, כדי לוודא שאין איבוד מים. תהליך זה אורך כשבוע. "נזילות, אם יש, אוטמים מבחוץ, בקיר ההיקף של הבריכה", מדגיש שמיר. לאחר האיטום הנקודתי בהיקף החיצוני יש להוסיף שכבת הגנה בין הבטון החשוף לאדמת המילוי הלחה, כדי שמים לא יחדרו עם השנים לבריכה דרך הברזל".

בריכת שחייה יוקרתית בבית יוקרתיתאדריכלות: ישראלביץ' אדריכלים. פסיפס בריכה: PARQUETEAM. צילום: איתי סיקולסקי

בכל הנוגע לבחירה של פסיפס, הגימור של הבריכה, לא מומלץ לבחור פסיפס עם רשת, בשל יישום שנעשה בהדבקת הרשת. "כשהפסיפס מונח על רשת, רוב הדבק נדבק לרשת, ולאחר זמן כשאר החומרים מתכווצים ומתרחבים בשל שינוי טמפרטורות, הפסיפס ניתק", מסביר שמיר. ההמלצה היא לבחור פסיפס ספרדי עם נקודות סיליקון המחברות בין האריחים.

אל תשכחו שבריכה יש גם צורך לתחזק, כך שמי שאינו ערוך לכך, אולי לא תתאים לו בריכה בחצר, וזכרו, חפשו המלצות, קבלו אחריות ואל תתפתו דווקא לזול ביותר. לפעמים עדיף להוסיף סכום כספי ולקבל שירות ומוצר סופי משופר לאין ערוך.

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הוספתי עלויות והרבה פרטים חשובים כנסו
כבעל בריכה. האחזקה לא גבוהה במיוחד. עם הארנונה זה מסתכם בכ200 שח בחודש. רובוט מוצר צריכה בסיסי יעלה כ 3000/4000₪ כיסוי מומלץ נגד אבק עלים וגם עבור שמירת חום המים. עלות כ3000₪ ידני ברמה גבוהה חשמליים באזור ה20000₪ ומעלה. חפירה באזור נגיש לטרקטור גדול יכולה להוזיל בכ15000₪

בודק...