הכינו את המוצצים: הפוסטרים הנאיביים שכל תינוק צריך בחדר

עדינות היא שם המשחק היום בעיצוב חדרי תינוקות, ואחד הפריטים שאף אחד לא מוותר עליו הוא הדפס מאויר, רצוי בצורת תלייה שיוצאת מהקופסה. גם כך מגדלים היום תינוקות

השינויים בחיינו עוברים בכל חלל מעוצב בבית, החל ממטבחים וחדרי מגורים, שכבר לא נראים כמו בעבר, ועד תוספות טכנולוגיות בחדרי הילדים, שגם בני תשחורת של היום לא הכירו כשנולדו. אחד השינויים המרנינים שנכנסו לחדרי הילדים – ולא רק – הם ההדפסים המאוירים שמעטרים היום קירות. פעם השתמשנו בתמונות אמיתיות וממסוגרות, אחר כך הגיע תורם של האיורים בעלי הצבעוניות העזה, והנה הגיע העידן של הגרפיקה עם הצבעוניות הפסטלית הרכה, שיוצאת ממחשביהם של מיטב המעצבים הגרפיים היישר אל קירות חדרי הילדים. היום, כשרוצים לעצב חדר לילד או לתינוק, פוסטר או גלויה כאלה הם כמעט הכרח – אם בצבעים עדינים ואם בשחור-לבן, ואליהם מצטרפות צורות תלייה שונות, שהשתדרגו הרבה מעבר למסגרת המחוזקת לקיר במסמר ופטיש. בואו תראו כיצד עושים את זה היום.

 

עם וואשי טייפ: סגנון חופשי


בחדר שבו הקונספט היה ליצור מראה ילדותי אך לא תינוקי בצבעים עדינים ונעימים, נבחרו הדפסים בשחור לבן כדי לא להכביד בצבעוניות. ההדפסים הם חלק מקולקציית DOODLES של "אקלקט", המאגדת איורים ידניים בסגנון חופשי. אלה נתלו בעזרת וואשי טייפ כקומבינציה קלילה ולא מחייבת.

 

הטיפ של עדי ראובן, בעלת המותג: "וואשי טייפ הוא רעיון מצוין לתלייה לא מחייבת של הדפסים או פריטים אחרים. הוא כשלעצמו יפה ומגיע בשלל צבעים, הוא נדבק בשיא הפשטות וניתן להסרה מהקיר, וכך ניתן לשנות בקלות את עיצוב החדר".

 

חדר ילד"אקלקט". עיצוב וצילום: עדי ראובן

 

 

על מדף: דווקא מדבקות


בחדר ילדה שעוצב בקונספט ברבורים נתלה מדף לספרים ופיצ'פקעס קטנים. כדי להוסיף נופך ילדותי, שמח וורוד נבחרו מדבקות קיר של "יעל יניב" בצורת סוכרייה וגלידה והודבקו על דף לבן. הדף נגזר והותאם למסגרות איקאה פשוטות בעבודת צוות עם הילדה.

 

הטיפ של יעל קול: "כדי לסדר מסגרות על מדף יפה בחדר, אפשר לרכוש מסגרות פשוטות מאיקאה (6 שקלים) או מכל חנות בזאר (מקס סטוק וכו'). אם המסגרת מתאימה בצורה אך לא בצבע, ניתן לרסס אותה בספריי צבע בגוונים אחרים. השתמשתי דווקא במדבקות ולא ב'תמונות' בהגדרתן, כי הן אלה שהתמזגו הכי טוב עם פלטת הצבעים שבחרתי לחדר. בנוסף, אני ממליצה שחלון המסגרת יהיה מפרספקס ולא מזכוכית, למקרה שהתמונה תחליק ותיפול מהמדף".

 

אקססוריז חדר ילדהמדבקות של יעל יניב. עיצוב וצילום: יעל קול

 

 

על סרט: צבעוניות תואמת


סדרת הפוסטרים של "ינוקא עיצוב לקטנטנים", שאותה איירה טל פרס, מורכבת מדימויים של חיות ואביזרים שונים בפלטת צבעים פסטלית ונעימה, המשלבת טיפוגרפיה ופאטרנים ברקע או בתוך הדימויים. אפשר למצוא תשעה דגמים בשני גדלים – פוסטר וגלויה, כשבכולם אותם גוונים, כך שאפשר לשלב ביניהם איך שרוצים ועדיין לשמור על התאמה. כאן, חמש גלויות נתלו על סרט בד והוצמדו בעזרת קליפס ליצירת שרשרת מתוקה וצבעונית.

 

הטיפ של שולמית הנדלמן, בעלת המותג: "השילובים המעניינים ביותר לתצוגה יחד הם דווקא כשמערבבים בין פוסטר עם איור, פוסטר עם איור וטקסט ופוסטר של טקסט בלבד, למשל זוג פוסטרים שבהם אחד מאויר, והשני טקסט. או שלישיית פוסטרים המורכבים מאחד מכל קטגוריה. הם אלה שיתכתבו זה עם זה בצורה היפה ביותר וייצרו עניין. לצד הפוסטרים כדאי להוסיף פריטים משלימים כמו שרשרת דגלונים, מדפים מעוצבים, חיות, קוביות ושאר אקססוריז יפים שישלימו את המראה ויתנו את הטאץ' הסופי".

 

אקססוריז חדר ילדהאיור: טל פרס עבור "ינוקא עיצוב לקטנטנים". צילום: שולמית הנדלמן

 

אקססוריד חדר ילדה"ינוקא עיצוב לקטנטנים". צילום: שולמית הנדלמן

 

 

על מסמר וקליפס: איור אמנותי


האיורים של "אנימו א"ב", מותג ישראלי-שבדי, אוירו על טהרת צבעי מים בידי האמנית אנה גיסלה, שהייתה בעבר מעצבת התפאורה של בית האופרה באוסלו. הם מודפסים על פוסטרים, גלויות כרטיסי ברכה, מגנטים ותמונות לחדרי ילדים ונמכרים לא רק בחנויות בוטיק אלא גם במוזיאונים וחנויות ספרים בארץ ובחו"ל.

 

הטיפ של שרון נתנסון, בעלת המותג: "מכיוון שיש כל כך הרבה פרטים וצבעים בעבודות של אנה, היופי הוא במינימליזם ובפשטות התלייה והמסגור. כאן השתמשנו במסמר וקליפס, אבל יש לנו גם מגנט שנדבק לקיר בדבק דו צדדי, ואליו מחובר מגנט נוסף עם חוט תלייה ואטבים מיניאטוריים, כך שלא צריך אפילו מסמר".

 

דוביאיור מבית "אנימו א"ב". הום סטיילינג: לימור מלכיאלי. צילום: שרון נתנסון

 

 

על מתלה מיוחד: חוויות ולימודים


גם אם הרך לא למד עדיין קרוא וכתוב, אין סיבה לא לרהט את החדר עם אלמנטים לימודיים, אבל בסטייל. משמאל – פוסטר מודרני מנימיליסטי של "פתק דיזיין" עם האלפבית הלועזי, המאויר במשיכת מכחול וצבעוניות מונוכרומטית בסגנון גווני האומברה (צבע גרדיאנטי – מעבר הדרגתי בין שחור ללבן) שמוסיפים עניין לאותיות. מימין -ילד מאויר בתחפושת באטמן של Bandit בקווים מינימליסטיים ומונוכרומטיים עם נגיעות קלות של צבע. שניהם תלויים על מתלי קיר דקורטיביים של Metalya, העשויים מתכת. הם מכונים "מתלי נקודה", משום שצריך לקדוח נקודה בודדת בקיר, לשים דיבל ולהבריג את המתלה בסיבוב פשוט, ובשל חוזקם אפשר לתלות עליהם לא רק פוסטרים ותמונות (המחוברים לחוט/חבל ארוך), אלא גם כובעים, תיקים, צעיפים ובגדים או להשאיר אותם כמו שהם, כאלמנט קישוטי לקיר, בלי לתלות עליהם דבר.

 

הטיפ של ענבר גיסין, בעלת המותג Metalya: "חישבו קודם מה הקונספט של החדר ולפיו בחרו את מתלה שיתאים לפוסטר הייעודי וכן לאופי וצבעי החדר. את הפוסטר שמשמאל, ניתן לחבר בעזרת "מתלה לפוסטרים" העשוי לייסט עץ וחבל. אפשר להשיג כזה כאן למשל".

 

 

איורים של "בנדיט" (מימין) ו"פתק דיזיין" (משמאל) על מתלים של Metalya. צילום: ענבר גיסין


 

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מסוכן
חוט מעל מיטת תינוק. עם כל הכבוד לעיצוב- מה אתם חושבים לעצמכם??

בודק...