כל צבעי הקשת: מדריך לבחירת צבע לחדר הילדים

לפני שבוחרים סכמת צבעים לחדר, יש כמה עקרונות שכדאי לדעת, החל מהאווירה שכל צבע משדר ועד להשפעות שיש לו על מצב הרוח ועל התנהגות הילדים

לצבע יכולת רבה להשפיע על מצב רוחנו, ולכן בבחירה של גוונים לחדר הילדים, משתדלים להקפיד שבעתיים. גם אם אהבנו מאוד את השילוב של השחור והלבן או שהחלטנו לנקד את החדר בכתמים ירוקים, סגולים או אפורים, עלינו להתחשב באפקט שיש לצבע הנבחר על הילדים. בחרנו את הצבעים העיקריים המשמשים בעיצוב חדרים, כדי לקבל מושג מה אותו צבע משדר, למי הוא מיועד ומה עשויות להיות השפעותיו.

 

צהוב: שובב ומעורר ריכוז


בהיר, שובב וצעיר, שמקושר לשמחה ומוטיבציה. בצבעים רכים של צהוב תעודדו אצל ילדכם ריכוז, ובגוונים בוהקים הוא מעורר זיכרון ומגביר את חילוף החומרים. יותר מדי צהוב עלול לדחוף לאגרסיביות ותסכול או אי שקט אצל תינוקות.

 

קיר צהובעיצוב וצילום: איריס ורשבסקי

 

 

ורוד: אופטימי אך ממוצה


הצבע הוורוד אהוב על הילדות ועל חלק נרחב מהאמהות, בשל ההקשר המיידי שלו לנשיות. זהו צבע המשדר אופטימיות ונינוחות, משרה אווירה רגועה, אבל עלול לגרום לתשישות ולהימאס במהרה, במיוחד כשהילדות עוברות את השלב הוורוד בחייהן. מומלץ לא להעמיס את החדר בוורוד, אלא לשלב בו טקסטיל הניתן להחלפה, וכן תמונות ופריטים ורדרדים על רקע ניטרלי.

 

טפט פרחונישילוב של ורוד וסגול. צילום יח"צ: גולדשטיין גלרי טפט

 

 

אדום: אנרגטי אך אגרסיבי


אדום הוא הצבע הדומיננטי של האהבה והחיים, הוא מכניס אנרגיות והתרגשות, ומגביר יכולות ספורטיביות – אבל במינון מוגבר עלול לגרום לחוסר ריכוז, לכאבי ראש ולעורר התנהגות אגרסיבית. ילדים חסרי מנוחה יסבלו ממנו, אבל אם תתעקשו תוכלו לשלב אותו בנגיעות קטנות באקססוריז שתוסיפו לחדר, אם במצעים, בובות או כרית, כשכל השאר רגוע ומאוזן.

 

 

כתום: חם ומעורר


נדמה שהכתום התפוגג ונעלם מהחדרים לאחרונה, אבל הוא נחשב לצבע חם וצעיר המעודד ביטחון ועצמאות, תקשורת ושיתוף פעולה. בגווניו הכהים הוא ישדר חום ונינוחות, וגווניו הבהירים יתרמו לשמחה והנאה. בגיל מאוחר יותר הוא מעורר פעילות, לכן לא כדאי להגזים את המינונים בחדר.

 

 

כחול: בהיר ומרגיע


בניגוד גמור לאדום, הכחול דווקא מפחית חרדות ואגרסיות, מוריד לחץ דם, ומרגיע את הגוף והנפש. זהו צבע שיתאים לילדים חסרי מנוח או כאלה המתקשים להירדם. גוונים בהירים מומלצים, בעוד גוון כהה מדי של כחול ישדר ניכור וסוג של עצב.

 

חדר ילדיםשילוב של אפור וכחול. עיצוב: קרן בר. צילום: אביבית ויסמן

 

 

ירוק: הרמוני וחיובי


צבע טבע הרמוני, המקושר לבריאות, צמיחה ושגשוג. הוא מרגיע ילדים, מפחית חרדות ואף מסייע ביכולת הקריאה והבנת הנקרא. גם במינונים מוגברים התוצאות שלו חיוביות, לכן אין מה לחשוש מקירות ירוקים, מצעים וחפצים נוספים. מומלץ גם לפינת כתיבה, אם יש בחדר. שילוב מנצח עם כחול התורם לריכוז.

 

עיצוב חדר ילדיםגוונים של ירוק, "גולדשטיין גלרי טפט". צילום: לוק רינסן 

 

 

סגול: עמוק וחכם


דרמטי ועשיר, מתקשר ליצירתיות, חוכמה ורוחניות. כצבע משני בחדר הוא מעניק עומק. בצבעים הבהירים שלו, למשל לילך או לוונדר, יש לו אפקט מרגיע כמו של כחול, רק בלי הקרירות. הוא יעמיק את הרגישות אצל הילדים. יש בסגול מעט מן האדום, כלומר אנרגטיות מסוימת, מכאן שיש לבחור את הגוון הסגול שיתאים לילד שלכם במדויק.

 

 

אפור: ניטרלי ומרגיע


נחשב לצבע ניטרלי, אך גם קר וסטרילי. לבהירות שלו יכולה להיות השפעה מרגיעה על ילדים. גוונים בהירים יתרמו לתחושת מרחב בחדר, במיוחד אם ישולבו בהם נגיעות בהירות של לבן או שמנות למיניהן בריהוט ובטקסטיל. הניטרליות שלו יכולה לאפשר לחדר לגדול עם הילד, כשכל מה שמשתנה הוא החפצים המתחלפים עם השנים.

שחור: קריר אך ייחודי


שחור הוא הלהיט התורן של כל המעזים, שמאסו בצבעים הבהירים. זהו צבע המשדר קור, עומק ולעיתים אפלה, שקשה לנו לקשר מיידית עם חדר ילדים. על אף מסתוריותו וקונוטציות החושך שלו, הוא אלגנטי ומשדר חוזק רגוע. קיר אחד, לוח גיר שחור או ארון יהיו רקע שקט ל"רעש" המוכר והצבעוני המאפיין את החדר. בשילוב עם צבע לבן יתקבל אפקט צעיר, ובשילוב עם זהב תתקבל תחושה נסיכית וקלילה יותר.

קיר גירעיצוב: סטודיו Shuuga. צילום: Gil Moron Shuuga

 

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כתבה מעולה תודה!
שיחקתם אותה היום עם הכתבות...(: תודה רבה

בודק...