רוחות של שינוי: חדר ילדים אחד לבן ובת- זה לגמרי אפשרי

ורוד וכחול- OUT, צבעי יוניסקס- IN. כל מה שאתם צריכים לדעת בדרך אל חדר ילדים משותף

יח"צ

צבעים שמחים לחדר ילדבחרו בגוונים שיתאימו לשני המינים. צבע סופרקריל של טמבור. צילום: טלי דברת

 

תשכחו כל מה שידעתם על חדרי ילדים, השינויים התכופים בחברה המודרנית המושפעת מהטלוויזיה, האינטרנט והמדיה בכלל, והדרך בה אנו תופסים מושגים כמו מגדריות, השתנו והתפתחו, וכך גם הסביבה שלנו. חדר לבן כבר מזמן לא חייב להיות צבוע בגווני כחול ומקושט במשאיות וחיילי צעצוע, וחדר בנות יכול להיות עוד דברים חוץ מנסיכותי, ורוד וענוג. טשטוש הגבולות בין המינים הביא לכך שהיום קל יותר מבעבר, לשכן בן ובת בחדר ילדים אחד, הצבעים המזוהים עם כל אחד מהמינים התחלפו בעיצוב יוניסקס בגוונים נייטרלים, והתוצאה מסקרנת במיוחד. חושבים על יצירת חדר ילדים משותף לשני המינים? בכתבה הבאה תקבלו טיפים חשובים ותקבלו הצצה לכאלה שעשו את זה נכון.

הקפידו על יצירת אזור אישי לכל אחד מהילדים- אלה ימנעו מריבות וויכוחים מיותרים 


עיצוב חדר משותף הוא פרויקט פשוט ממה שנראה לנו, בקלות יחסית תוכלו להפוך כל חדר לממלכה משותפת, גם כאשר תחומי העניין שונים לגמרי. בשלב הראשון בתהליך התכנון, מומלץ לשמור על מעטפת כמה שיותר קלאסית, ולייצר בתוך החלל המרכזי חללי משנה קטנים יותר, אזורים המוקדשים לפעילויות שונות של כל אחד מהילדים. תוכלו להגדיר כל אחד מהחללים האלה באמצעות פריטי נגרות, דוגמת כוורת או מחיצה, או באמצעות הצבה נכונה של הרהיטים השונים, כך שייווצרו מספר אזורים למשחק ויצירה, קריאה ואחסון. אזור פרטי יאפשר לכל אחד מהילדים יכולת ביטוי אישית, מקום אותו יוכלו לקשט כאוות נפשם, להציג בו עבודות ופריטים אהובים, וכך יגביר את תחושת השייכות.

במידה ומדובר בחדר קטן יחסית שאינו מאפשר שילוב של שני שולחנות עבודה נפרדים, בחרו במשטח עבודה זוגי ברוחב 160 ס"מ כך שלכל ילד נשאר מקום נח לעבודה של לפחות 50-60 ס"מ. במידה והחלל מאפשר, תוכלו למקם שני שולחנות נפרדים ולהפריד ביניהם בין שידה, כך שתתאפשר הפרדה ופרטיות.
 רעיון למיטות לשני אחיםגם המיטות יכולות לשמש כאזור אחסון ותצוגה. טולמנ'ס. צילום:  יח"צ

 

השתמשו בגוונים יוניסקס שיתאימו לשני המינים וייצרו שילוב מסקרן בין השניים


תאמינו או לא, ישנה קשת שלמה של גוונים המתאימה לחדרי ילדים, מלבד צבעי ורוד וכחול. נכון, כולנו רגילים להפרדה הזו שמופיעה בכל מקום, מבגדי הילדים ועד הצעצועים, אבל אפשר לגמרי לעשות את זה אחרת. בבואכם לעצב חדר ילדים משותף, מומלץ לבחור בצבעי יוניסקס שיתאימו לבן ולבת כאחד, צבעוניות משותפת יכולה לשלב בין גוונים וצבעים שנראים לכם מנוגדים, כל עוד תקפידו על מינון נכון. גווני אפור, צהוב וכתום, אלה ייצרו מראה מקורי שאינו מתקשר אוטומטית לאחד מהמינים, ויאפשרו חדר שינה שוויוני ששני הילדים יאהבו. במידה וחשוב לכם או לילדים עצמם, לייצר בכל זאת תת- הפרדה צבעונית המזוהה עם כל אחד מהילדים, תוכלו לבחור באלמנטים בודדים, כמו המיטה או ארון הבגדים, שיגיעו בצבעים החביבים על כל אחד מהם.

חדר ילדים בגווני שמנתגווני שמנת ולבן יתאימו לשני המינים ולהם תוכלו לצוות גוון נוסף או שניים, שיוסיפו עניין. ארונות ריביירה. צילום: גלעד רדט

מיטות בצבעים שוניםאפשר לעשות את זה גם ככה. בחרו בגווני יוניסקס לחלל עצמו ושלבו מיטות בצבעים שונים המזוהים עם כל אחד מהילדים. טולמנ'ס. צילום:  יח"צ

בחרו בצעצועים מתאימים לשני המינים – כך תאפשרו זמן משחק משותף


ילדים הם יצורים בעלי ראש פתוח הרבה יותר ממה שנדמה לנו, למעשה, במקרים רבים אנחנו הם אלו שמגבילים אותם בבחירות ובהחלטות. מי קבע שבן חייב להחזיק צי של משאיות צעצוע ובת חייבת לשחק בברביות? מותגי הצעצועים מציעים היום עולם ומלואו של אפשרויות בלתי מוגבלות, גרו את בלוטות הדמיון של ילדיכם ואפשרו להם לשחק בצעצועים אשר אינם מזוהים לאו דווקא עם בנים או בנות, כך יוכלו ליהנות מזמן משחק משותף וילמדו לחלוק ולשתף.

פינת משחקים צבעוניתצעצועים מותאמים לשני המינים יחזקו את הקשר בין האחים ויסייעו לפתח את הדימיון. צבע סופרקריל של טמבור. צילום: טלי דברת

 

השתמשו בטקסטיל ככלי להגדרת האווירה בחלל


חדר שינה משותף לשני המינים צפוי להיות עמוס יחסית, היות וכל אחד מהילדים מחזיק בתחומי עניין שונים, בחפצים אהובים אותם בחר להציג לראווה, ומצבעוניות מגוונת. על מנת לשמור בכל זאת על אוירה רגועה בחלל, מומלץ להשתמש בטקסטיל בצבעים קלאסיים ושקטים אשר יספק תחושת רוך ושקט. בחרו למקם וילון בגווני לבן או שמנת, השתמשו במצעים אחידים וחלקים, והימנעו מהדפסים רועשים ומצבעים עזים.

מיטת קומתיים מעץבחרו בטקסטיל בגווני שמנת, לבן ואפור, ליצירת מראה רגוע ורך. הלל אדריכלות. צילום: עודד סמדר

553
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

טשטוש המינים
בת צריכה את מרחב המחיה הייחודי והמיוחד לה. בן צריך את מרחב המחיה הייחודי והמיוחד לו. מגמת הטשטוש רק הופכת אותם/ן למבולבלים/לות עוד יותר. אם אתם אוהבים את הילדים שלכם, תנו להם להתפתח בהתאם לטבעם ומינם.

הכיוון טוב - יד להסללה
אבל רוב העיצובים כאן עמוסים ומקושקשים.

בודק...