בייבי רום: חוקים שצריך לאמץ בדרך לעיצוב חדר התינוקות המושלם

עיצוב מתחיל מהיום הראשון, גם ובמיוחד כשמדובר בתינוק שלכם. ממיקומי הרהיטים ובחירת הצבעים ועד keep it calm – כל מה שמומלץ לעשות ולא לעשות בחדר הכי מתוק ושמח בבית

חדר תינוק מעוצבעיצוב: אורית וילקר. צילום: יאנה דודלר 

בואו נתחיל מההתחלה. ממש מההתחלה. אפילו מהחדר שמחכה לתינוק שעוד לא נולד. כרגע הוא אולי מקום אחסון לכל הדברים שלא מוצאים את מקומם בבית, אבל מקץ 9 חודשים הוא עתיד להיות הקסם של הבית, תמצית האושר המשפחתי והעונג הבלתי נדלה (כשהוא לא מתעורר בלילה, כמובן). כדי להגיע ליעד הזה בלי לשון בחוץ וליצור לרך הנולד את הסביבה האסתטית, היפה והנכונה שבה אנחנו רוצים שהוא יגדל – כדאי להתחיל לחשוב עיצוב הרבה קודם לכן. הנה מה שיעזור לכם ליצור חדר מלא חיוך, הנאה ורוגע, במיוחד כשמתכוונים לבלות בו זמן משמעותי.


1. התחשבו בנתוני הפתיחה


לפני שבוחרים צבע לחדר התינוק, צריך להתחשב בנתונים טכניים כמו גודל החלונות, כמו האור הנכנס וכמובן, גודלו של החדר. "כשהחדר קטן וחשוך, רצוי לא להשתמש בצבעים כהים ועמוקים מדי, אלא להעדיף את הבהירים והפסטליים", אומרת ההום סטייליסטית לימור מלכיאלי. "כשהחדר גדול, מרווח ומואר ניתן להעז ולבחור משהו קצת אחר, למשל כחול מעושן, ממנו גם בניתי את שאר העיצוב". במקרה הזה נבחר הצבע מתוך הבד של מגן הראש ולצידו נבחרו צבעי המוקה והמנטה. גם הריהוט בגוונים ניטרליים, כדי לאפשר רלוונטיות בעתיד.

חדר תינוק מעוצבעיצוב: לימור מלכיאלי. צילום: לירון רפאל


2. תכננו מקום אופטימלי לריהוט


כמו בכל חדר שינה, יש רהיטים שאי אפשר בלעדיהם, ולרוב הם גם יהיו הגדולים ביותר שנתלבט באשר למיקום שלהם. מכיוון שהארון הוא הרהיט הכי גדול בחדר, ממליצה מעצבת הפנים חגית בכר למקם אותו במקום שלא יחסום את החלל, גם אם מדובר במבט. "מצד אחד רציתי שיראו אותו, כי הוא יפה וחלק מהעיצוב, אבל מצד שני דאגתי להעמיד אותו במקום שלא יציק לעין", היא מסבירה. "בשלב השני הנחה אותי מה נראה מהכניסה, ולכן העדפתי למקם את המיטה הקטנה יותר מתחת לחלון, ואת הלול הגדול בפינה השנייה". באמצע מוקמה שידת ההחתלה החיונית, שגם לה יש נוכחות. בכר לא ויתרה על פריט מיוחד עם אופי, כמו ארגז ישן, ובחרה בווילון גלילה כדי שלא יהיה ניתן להגיע אליו ולמשוך אותו.

חדר תינוק מעוצבעיצוב: חגית בכר. צילום: אבי קבלו פריזמה צלמים


3. בחרו נושא והתמידו בו


עיצוב חדר יכול להתחיל מצבע הקיר, מהקונטור שבמצעים או מצעצוע רך ואהוב, אבל כמה מקורי להתחיל את העיצוב משמו של התינוק. "לפני הכול, כתבו על דף את הנושא שבחרתם לחדר והוסיפו מילים קשורות שיכולות להוביל אתכם בעיצוב", ממליצה המעצבת ספיר לוי מאורי, שהתבססה על שם בתה, אלה, ועל עץ האלה. " במקרה של עיצוב חדר, מחשבה ותכנון מוקדם יפשטו את התהליך ויאפשרו להישאר ממוקדים וברורים עד ההגעה אל התוצאה הסופית הרצויה", היא מוסיפה ומדגישה כי עיצוב לא חייב להיות תינוקי מלא בצבעי פסטל עם ריח משכר של צמר גפן מתוק, אלא יכול להיות בצבעי ירוק וחום עם עיטורים בשחור ולבן, תוך צירוף של חיות טבע וכמה שיותר חומרים טבעיים שיסייעו בהמחשת הרעיון. כדי ליצור קיר גלריה מרהיב כדאי להתחיל משוטטות ברחבי הרשת ולחפש מה שמרגש ומלהיב. צרפו פריט אחד לשני כך שישלים אותו בצבעוניות, בצורניות או בקונטרה שהוא נותן לכל הפריטים יחד. "חשוב לא להתפשר", מדגישה לוי מאורי, "בכל פעם שמצאתי פריט חדש, בחנתי אותו ביחס לשאר שכבר היו אצלי: הנחתי הכול מולי, סידרתי והזזתי – עד שהייתי שלמה שזה זה. ממש כמו לפתור תשבץ במלואו ולהיות מסופקים".

חדר תינוק מעוצבעיצוב: ספיר לוי מאורי. צילום: אלה מילת


4. חממו ועניינו עם טקסטיל


מיטת לול, שתשמש את התינוק במשך כמה שנים, צריכה להיות השקעה בטיחותית ראשונית, בפרט אם יש כוונה להעביר אותה לילדים הבאים בתור. המצעים שעליה מהווים מקור לצבע או נושא שיעטר את החדר כולו. "בחדר השינה שלי המצעים יהיו תמיד לבנים עם פרט קטן מיוחד שיקפיץ אותם, כמו תחרה עדינה, רקמה מסביב לכרית, טקסטורה מיוחדת וכד'", אומרת מעצבת הפנים עדי אדליס, שמשתמשת במצעים בצבעוניות המשתלבת עם החדר ומדגישה את העיצוב. "את המצעים אני מזמינה בתפירה מיוחדת לפי הגוונים והפרטים שארצה להדגיש". אך בל נשכח גם את השטיח והווילון, כריות, שמיכה או הדום צבעוני רך – כל מה שיכול להוסיף חום ולרכך את האווירה. "טקסטיל הוא הדרך לחמם אווירה וחלל, לתת לו תחושה ביתית ונעימה, ועל הדרך גם לדאוג לאקוסטיקה טובה יותר בחדר", מסכמת אדליס.

חדר תינוק מעוצבעיצוב: עדי אדליס. צילום: טל ניסים


5. שדרגו, חדשו ועשו זאת בעצמכם


כשהתקציב מוגבל, האלתור מקבל משנה חשיבות בצורת ריהוט ישן שמתחדש ועבודות DIY וכמובן בלי לשכוח להשתמש בחומרים ובצבעים עדינים ולא רעילים לתינוק. "רוב הרהיטים בחנויות הם מאוד שבלוניים, לבנים ומשעממים", אומרת מעצבת הפנים שני עינתי, "לכן אם יש אפשרות לשדרג לפחות רהיט אחד מרכזי בחדר התינוק – מיטה, שידת החתלה, כורסת הנקה – לכו על זה". אפשר לשדרג כל רהיט ישן וחסר חן בקלות על ידי שכבה של צבע, ריפוד וידיות חדשות – והפריט הופך ל-ONE PIECE ייחודי ומיוחד שאין לאף אחד. "הפעולה הזו תשדרג את החדר ותהיה פתרון מצוין לשימור רהיטים שעברו בירושה ולא רוצים להיפרד מהם", מסבירה עינתי. כדי לתכנן את החדר לטווח ארוך ולא להשקיע בהחלפת צבעים לפי טרנדים או גיל, היא מציעה לצבוע את הקירות באפור – צבע ללא שיוך מגדרי או גילי, שגם מהווה רקע לשאר הפריטים בחדר, מדגיש אותם ומאחד אותם בהרמוניה. גם תוספת של עבודות DIY כקישוטי קיר מומלצת על ידה: "זו דרך יפה להכניס צבעוניות לחדר ובו בזמן לתת משהו מכם שילווה את התינוק בשנות ילדותו. זה יכול להיות מובייל מפונפונים או ציור ממוסגר, העיקר להשתמש בחומרים רכים ובטוחים"

חדר תינוק מעוצבשידה ישנה שנצבעה ומדפון בית עץ שנצבע והודבקה לו מראה. עיצוב: שני עינתי, סטודיו שין. צילום: ניר עינתי


6. קחו את זה ברגוע


עם כל האהבה וההתרגשות סביב הניו בורן, אי אפשר להימנע מרגעי הלחץ והדאגה המלווים את התקופה הראשונה בחייו ובחיי ההורים. "תינוק קטן מכניס איתו הביתה הרבה רגשות חדשים, הרבה התעסקות ועניין סביבו", אומרת מעצבת הפנים אורית וילקר, ולכן חשוב בעיניה ליצור להורים חדר נעים ומרגיע, שבין ההנקות, ההחתלות וההרגעה מבכי תהיה סביבם מעטפת הרמונית ורכה. וילקר יצרה מראש חדר בקונספט של טבע שמתבטא בירוק שבקירות, מדבקות של עצים וציפורים וממד נוסף של שובך, שכביכול תלוי על העץ. "קישטתי את הקירות בתמונות של חיות בגוונים שמתאימים לעיצוב שגם בהם יש עצים. על המיטה הוספנו מגן ראש נחשוש וכריות כוכב דקורטיביות בגוונים של צהוב ובז', שהתחברו באופן הרמוני לגוון הקיר. יצרנו מעין  מדף נדנדה ועליו יושבות בובות פרווה רכות, ובפינת ההחתלה – מלבד השידה מיקמנו מדף לשם הצגה של משחקים שישמשו את התינוק. תלינו על הקיר מתלים דמויי גזע עץ ועל הרצפה פרסנו שטיח סרוג בגוון חרדל".

חדר תינוק מעוצבעיצוב: אורית וילקר. צילום: יאנה דודלר 

מרכזית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...