עיצוב חדר בנות: 10 רעיונות לעיצוב חדר שינה של בנות

בעיצוב חדר שינה לבנות, שמתבצע לרוב לפי בקשתן, לעיתים קרובות מה שקובע זה הצבע הוורוד, אבל אפשר גם אחרת ועל מה עוד חשוב לשים לב

חדר שינה בנות

כשבאים לעצב את חדרה של הבת, צריכים לקחת בחשבון שלמעשה אנחנו מעצבים לה את העולם הקטן והפרטי שלה. זה נכון מגיל צעיר שבוא היא עדיין מזדהה עם נסיכות ופיות, או גיל מבוגר יותר, גיל הנערות שבו היא מתחילה להראות התעניינות בדברים נוספים. בהרבה מהמקרים החדר שלהם יהיה שונה משפת העיצוב הנראית בכל הבית. אבל בזה לא די. חדר שינה של בנות  מיועד להרבה יותר משינה בלבד וחשוב לזכור שהשנים עוברות מהר ואם לא רוצים לעצב את חדרה של הבת כל שנתיים , תחשבו כמה שנים קדימה.

לדוגמה: בחדרה של הבת המעצבת עידנה את נוכחותו של הוורוד ואף השתמשה בו להרחבת החדר הצר והארוך בכך שצבעה רק חלק מהקיר בוורוד ועלתה עם הצבע על התקרה. טריק עיצובי היוצר הגדרה של אזור מסוים בחדר ויוצר הרגשה של מרחב גדול.. מול המיטה עוצב רהיט דו תכליתי שמשמש את הנערה הן כפינת איפור והן כשולחן עבודה.

חדר שינה בנות

וורוד רגוע מגדיר את אזור השינה

חדר שינה בנות עם קיר וורוד
צילום: יאנה דודלר | עיצוב: יערה גולם

חלום ומציאות

הנערה, בתחילת גיל העשרה, ישנה, עובדת וגם מארחת חברים בחדרה, עדיין לא השתחררה סופית מעולם הנסיכות והפיות, היא ממזגת בתוכה קצת מהבגרות וקצת מהילדות. הבגרות מתבטאת במיטה, מורכבת משני מזרנים נפרדים ולה שלושה יעודים: מיטתה הפרטית של הבת, מזרן נוסף המאפשר לה לארח חברה ללינת משותפת, ואירוח חברים וחברות, או אז, המיטה, בלי המצעים, מתמלאת בכרים והופכת לספת רביצה בדיוק כמו שהילדים אוהבים. עולם הנסיכות והפיות בא לידי ביטוי באמצעות כילה דקיקה וורודה שקבועה בתקרה בצורת מעגל. ליד המיטה שולחן עבודה וכוננית מגרות שמאפשרת לנערה לסדר את חדרה במהירות ובנוחות מרבית.

חדר שינה בנות

חדר שינה של נערב שמיועד גם לאירוח חברים

חדר שינה של נערב שמיועד גם לאירוח חברים

שתיים בחדר אחד 

עד הרגע שלכל אחת מהאחיות תידרש פרטיות מרבית, הן בשמחה חולקות ביניהן חדש שינה אחד. עם זאת ניכרת בעיצוב החדר החלוקה לשתיים. בארון הבגדים, שנבחר לו גוון וורוד רגוע, לכל אחת הצד שלה. בצד הארון מדפים נוחים לאחסון צעצועים, שבעתיד, עם התבגרותן המדפים ישמשו  כספרייה. בין המיטות רווח נוח למעבר.

חדר שינה בנות

חדר שינה לבנות מותאם לשתיים

חדר שינה לבנות מותאם לשתיים
צילום: מיכאל תקווה | עיצוב: שטיינמיץ אדריכלים

לנערה המתבגרת 

אדום בריק עם נטייה לסגול מכתיב סוג של בגרות בחדרה של הנערה. עם זאת הוורוד הילדותי יותר קבע את נוכחותו בחדר באמצעות קיר אחד צבוע וורוד ועליו ציור קיר פרחוני ושפירית מתבגרת. עם הסרת הטפט המצויר וצביעת הקיר בגוון אחר, החדר מיד "יתבגר".

חדר שינה בנות

חדר שינה לנערה מתבגרת

.jpg

חדרה של נערת טבע

עיצוב חדר הילדה יכול להתקשר לעיצוב הכללי של הבית, או להיות עולם בפני עצמו, במקרה זה חדרה של הבת ממשיך את העיצוב בכל הבית שבכולו בולט לעין השימוש בטפטים פרחוניים. עם זאת הבת בחרה ללכת עם הטבע צעד אחד רחוק יותר. גב מיטתה עשוי ממקלעת של נצרים, ליד המיטה, הדום עץ מיושן כשהמושב זו קליעת קש, שולחן עץ רגיל בסגנון של פעם וכיסא ארגונומי שמושבו ניתן להתאמה.

 

חדר שינה בנות

חדר שינה של ילדה חובבת טבע עם מיטה ומנורה מנצרים

חדר שינה בנות
צילום: תמר אלמוג | עיצוב: מיקה אלטר

חדר השינה של נערת הג'ינס 

גוון הג'ינס שמסמל בוודאות  את גיל הנעורים, וגם אחר כך, תפס את מקומו של הוורוד. החדר שממדיו יחסית לא גדולים במיוחד הותאם ללינת לילה וגם לאירוח חברים.  כשהמיטה, עם מגרות אחסון, משמשת גם כספה בליווי כריות עליזות. הכורסה השקופה שתלויה מהתקרה עושה את כל החדר. סביב הוויטרינה שמכוסה בווילון הקיר והתקרה שנצבעו כמובן בגוון ג'ינס יוצרים תחושה של המשכיות שמגדילה לכאורה את שטח החדר.

חדר שינה של ילדה

חדר נערה בגוונים של ג'ינס

חדר שינה כחול לילדה
צילום: אורן עמוס | עיצוב: טל מאיו

שעורים מחוץ לתחום 

בחדר הקטן יחסית שמשמש את הנערה ללינה ואירוח חברים, לא נותר מקום לשולחן העבודה, במקום להעמיס וליצור תחושה של צפיפות. בכניסה לחדר, במסדרון המוביל אליו עוצבה פינת עבודה נוחה, עם שולחן מדפים וכיסא משרדי נוח לישיבה.

חדר שינה בנות

פינת עבודה בכניסה לחדר שינה של נערה

2
צילום: אורן עמוס | עיצוב: טל מאיו

שני חדרים לבת – מגיל העשרה עד אחרי צבא

באופציה הזאת שניתנה לבת המשפחה, מה הפלא שהילדים בדורנו לא ממהרים לעזוב את בית ההורים. בחדר השינה של הבת, הוקצע לה אזור פרטי בו עוצבה מיטת וארון בגדים. בצמוד לו הוכשר שטח גדול שנועד לעבודה ואירוח חברים. השילוב בין רצפת פרקט העץ, הריהוט הלבן ברובו, מקשים על קביעת גיל הנערה. זה יכול להיות משנות העשרה המקודמות ועד…אחרי צבא.

חדר שינה בנות

חדר נערה כפול בגוונים של לבן

חדר שינה בנות
צילום: עודד סמדר | עיצוב: דורית סלע

קטן, פרקטי ומכיל הכול

חדרה השינה של הבת עונה על כל הפונקציות הנדרשות בו. עיצובו מעיד בקלות  על אופייה החברותי של הבת. למעט המיטה שהוצבה במרכז החדר (וגם עליה אפשר לשבת) ושולחן הכתיבה עשוי עץ. שדרך אגב חופה במשטח עליון מזכוכית שיגן על העץ, החדר כולו מיועד לאירוח חברים, אדן חלון כספסל עם מגרות אחסון תחתיו, כורסת ערסל תלויה מהתקרה והדומים בין המיטה לארון.

חדר שינה בנות

חדר שינה לבת עיצובו מותאם לאירוח חברים

שירלי דן גלעד רדט
צילום: גלעד רדט | עיצוב: שירלי דן

חדר שינה בסתלבט 

בחדר הזה שהגדרת המיטה מוטלת בספק כי היא נראית יותר כמו ספה. אפשר לחוש בתחומים המעניינים את הנערה, אתניות, טיולים בעולם ובכלל הכי חשוב סתלבט. את הכריות שמרכיבות את הספה/מיטה אפשר לפזר בחדר ולרבוץ עליהם בהנאה מרובה ואולי גם להמשיך ללינת לילה. דרך אגב, אם צריך להכין שעורים, עוצב לצורך כך שולחן צר שבדיוק מספיק למשימה

חדר שינה בנות

חדר שינה עם ספה שמשמשת גם כמיטה

חדר שינה בעיצוב אתני
צילום: הגר דופלט | עיצוב: רונה סטיר שינשטיין
 
מרכזית
4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדבקת קיר
איפה אפשר להשיג את מדבקת הקיר של מפת העולם

טפט מפת עולם
http://www.mitpatim-store.co.il/product/תמונת-טפט-מפת-העולם-2401

ילדות לא נשכחת
עיצוב מושלם

הורים מעצבים חדרים ילדים
מוזמנים להיכנס לכאן לעוד רעיונות: https://www.facebook.com/groups/841204089330715/

בודק...