לא להאמין איך הם גדלו: כך תעצבו חדר ילדים שיגדל עם הילד שלכם

מעצבים חדר לקטנטנים? חשבו קדימה והתאימו מראש את עיצוב החדר לשלבי הגדילה של הילד כדי שיישאר רלוונטי במשך שנים

מאורר מעוצבעיצוב פנים: עליזה כהן. צילום: איה אפרים 

איך תעצבו חדר ילדים שיישאר רלוונטי גם כאשר הקטנטנים יגדלו? חדרי ילדים רבים מעוצבים מתוך חשיבה על כאן ועכשיו, ומספקים פתרון מתאים רק לגילאים רכים, אך אם תשקיעו מעט מחשבה גם על השנים הבאות, תוכלו לעצב חדר שלא יצריך שינויים גדולים מדי בשלבי הגדילה השונים של ילדכם, ולמעשה יגדל יחד איתו. איך עושים את זה, אתם שואלים? כל התשובות בפנים.

 הימנעו מילדותיות יתר – חדר ילדים לא חייב להיות ילדותי


במקרים רבים, חדר הילדים משמש את הילד מגיל הינקות ועד עזיבתו את בית ההורים, על כן מעצבים רבים כיום לוקחים בחשבון מראש את השינויים השונים שעתיד הילד לעבור, ומעצבים חדר בסגנון קלאסי שיאפשר התאמה לשינויים שעתידים לבוא במהלך השנים. זכרו, חדר שיכול לגדול עם הילד, הוא חדר שתוכנן נכון מלכתחילה. בחדר כזה השינויים שנעשים הם מינוריים ויכולים להתחלף בהתאם להעדפותיו של הילד במהלך השנים. דמויות מצוירות כמו מיקי מאוס, הלו קיטי ושלל חבריהם, אמנם נתפסות כמתוקות בשנותיו הראשונות של הילד, אך בהמשך הדרך הן הופכות ללא רלוונטיות ויוצרות מראה לא מעודכן.

מה עושים על מנת לאפשר סנכרון מלא של מראה החדר עם תהליכי חייו השונים של הילד? כאשר מדובר בפריטים קבועים, רהיטים, למשל, מומלץ לבחור בכאלו המגיעים בצבעים נייטרלים או בגווני עץ, המעוצבים בקווים ישרים, כך שיתאימו במידה זהה גם לחדר פעוטות וגם לחדר מתבגרים, ויחסכו לכם כסף רב ומאמץ מיותר הכרוכים בהחלפת רהיטים תכופה. לאחר שבחרתם את פריטי הבסיס תוכלו להמשיך לפרטים הקטנים יותר, שמכניסים טוויסט ואמירה אישית לחלל. בחרו בקישוטים, תמונות ופריטי נוי המתאימים לגילו ולתחומי העניין של הילד. צרו אוסף של פריטים ייחודיים שיגרו את הדמיון בלי להיות ילדותיים מדי. הקפידו לבחור בפריטים אשר יאפשרו להחליפם בקלות כאשר יהפכו ללא רלוונטיים, ובכך לתת ביטוי לזהותו המשתנה של הילד.

 מיטת קומתיים מעץגווני עץ יתאימו במידה זהה גם לחדר פעוטות וגם לחדר מתבגרים. הלל אדריכלות ועיצוב פנים, צילום: עודד סמדר

 טפט של כדורגלבחרו בצבע קיר בגוונים נייטרלים, ושלבו באזור אחד בלבד, טפט או ציור קיר. תכנון ועיצוב: שירלי דן, צילום: אורית אלפסי

 

בחרו מיטה שתגדל עם הילד וכך תימנעו מקנייה נוספת


המיטה היא חלק בלתי נפרד מעיצוב חדר השינה, על אחת כמה וכמה כאשר מדובר בחדר ילדים. על מנת שתוכלו להימנע מרכישת מספר מיטות לאורך שנותיו של הילד מומלץ לבחור מראש במיטה שתגדל איתו, ובד בבד תשתלב עם העיצוב הכללי של החדר. אל תשכחו שהילד שלכם נמצא בתקופת גדילה, ולכן כשאתם בוחרים גודל של מזרן חישבו קדימה והחליטו מה יתאים גם בעוד מספר שנים.

מיטה נכונה היא כזו אשר תתאים בצורה מושלמת למבנה הגוף המשתנה, שנמצא עדיין בשלבי התפתחות וגדילה.מיטת נוער מספקת פתרון נהדר, היות שהיא מגיעה ברוב המקרים גם עם אפשרות לפתיחה נוספת, לצרכי אירוח, ואף מאפשרת שטח אחסון נוסף מתחתיה. כדאי לזכור כי במהלך גיל ההתבגרות, המיטה משמשת כרהיט העיקרי בחדר הילד, עליה הוא ישן (שעות רבות במיוחד, בגילאים האלו), מכין שיעורים, צופה בטלוויזיה וגולש באינטרנט, ולכן חשוב שתקפידו לבחור במיטות בעלות מזרן בריאותי וארגונומי.

מיטה וחצי בחדר ילדעל מנת שתוכלו להימנע מרכישת מספר מיטות לאורך שנותיו של הילד, בחרו במיטה שתגדל איתו. תכנון יעקבס-יניב אדריכלים. צילום: עמית גרון

 

מיטת נוערמיטת נוער מאפשרת אירוח ושטח אחסון נוסף. ספפה דסטיני של עמינח. צילום באדיבות עמינח

 

כך תהפכו את פינת היצירה של ילדי הגן לפינת הלימודים של ילדי בית הספר


רוב המתבגרים אוהבים להכין את שיעורי הבית על המיטה או בפינת האוכל, אך לפחות בשנים הראשונות במערכת החינוך, חשוב להקצות פינה ייעודית ליצירה ולאחר מכן גם ללימודים. פינה כזו מהווה חלק חשוב מתהליך הלמידה של הילד, לכן יש לזהות ולהתמקד בצרכים המשתנים של המשתמש ומה עתידים להיות הצרכים שלו בשנים הבאות. בהתאם לכך יש לבחור את מקומות האחסון המתאימים ולשלב נכון את כמות הכוורות לתלייה, בחירת מגירות אחסון ושימוש ברהיטים לאחסון נוסף. גם כאן מומלץ לבחור בפלטת צבעים סולידית, כגון גווני כחול, ג'ינס או אפור, ולשלבה לצד אלמנטים המספקים זריקת צבע נוספת. השקיעו במחשבה ובעיצוב הפינה הזו וכך תדרבנו את ילדיכם לשבת בצורה מסודרת בזמן הכנת עבודות הבית. תוכלו לבדל את מראה הפינה מהעיצוב הכללי בשאר החדר, באמצעות לוח מודעות מדליק, תמונות ואוספים אישיים, ובכך להבליט אותה ולהפוך אותה לממלכה הפרטית של הילד.

 פינת לימודיםעצבו את פינת הלימודים כממלכה הפרטית של הילד. צבע מגנטי של טמבור. צילום: טלי דברת

בחירת חיפויים נכונה תסייע לכם ליצור מראה על זמני שיישאר עדכני תמיד


גם כאשר מדובר בחיפויים חשוב לבחור בחומרים וגימורים אשר יישארו רלוונטיים גם בגילאי הגיל הרך וגם לאחר מכן. רצפת פרקט, לדוגמה, מספקת מענה מצוין לכל גיל, מוסיפה אווירה חמימה ונעימה, ומשתלבת עם מגוון צבעים. גם כאשר מדובר בצבע הקיר, כדאי להשתמש בגוונים נייטרלים, כמו שמנת או אפור, ולשלב באזור אחד בלבד טפט או ציור קיר, כך שלא תאלצו בהמשך לצבוע את הקיר כולו מחדש. בחרו חזיתות נקיות ושקטות לארונות בגווני עץ, לבן או שמנת, אשר ישתלבו עם כל סגנון עיצוב שתבחרו אתם, ובהמשך יבחר הילד.

 רצפת פרקט תישאר רלוונטית בכל גיל ותשתלב לצד מגוון צבעים. רהיטי דורון, קולקציית קיץ 2018. צילום: 3DHD

 

פינת עבודה בתוך חדר ארונותמומלץ לבחור בחזיתות במראה שקט ונקי אשר יתאים לכל סגנון עיצוב בו יבחר הילד בהמשך. עיצוב: סטודיו דולו. צילום: עוזי פורת

 

צבע לוח גירצבע לוח גיר יאפשר ביטוי נוסף לילד המתבגר. תכנון ועיצוב שלומית זלדמן, צילום עמית גושר

553
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מהמם!!!

לילד בגן לא נוח לשבת ולצייר ליד שולחן גבוה
הרבה יותר הגיוני שישב ויצייר בשולחן וכסאות נמוכים... אפילו שרוצים לחשוב על העתיד, שולחן וכיסאות נמוכים הם לא רהיטים כ"כ יקרים והם ניידים...

בודק...