למקומות, התארגן, צא: השולחנות המעוצבים שכל חדר ילדים צריך

בהנחה שאת השיעורים יכינו הילדים השנה על שולחן כתיבה בחדרם ולא במטבח או על רצפת הסלון, בואו תראו אילו אופציות קיימות על השולחן. מהקנויים והמורכבים ועד אלה שמחדשים לבד

אמרתם ילדים ותחילת שנה – אמרתם חדר מאורגן היטב לקראת שנת הלימודים, או לפחות כזה שצריך להתארגן היטב. חוץ מהמרוץ הרגיל אחר ציוד בית הספר, בפתח השנה אנו מוצאים את עצמנו דואגים גם לשולחן כתיבה שישרת את הילד בכל מטלותיו, ולכך יש מבחר אופציות, החל משולחנות מוכנים שמגיעים אלינו בהובלה, דרך השולחנות הפופולריים של איקאה, אותם אנו מעצבים בעצמנו בהתאם לקיים, ועד שולחנות ממוחזרים. דווקא עיצובו של השולחן ונוחותו יכולים להכריע עבור הילד בין הישארות בחדר ובין לקיחת הציוד ומעבר למטבח או הסלון.

המסוגנן הקנוי:


חדר ילדה בת 12 עוצב בסגנון כפרי עם נגיעות וינטג', בהתאם לסגנון שנבחר לכל הבית. השולחן הייחודי נרכש מחנות לפריטי יד 2 ולו מסגרות עדינות בוורוד עתיק, וכך השתלב בצבעוניות ובסגנון עם הפרקט והטפט שבחדר. המראה שנוצר אינו ילדותי מדי ויכול לגדול עם הילדה לתוך בגרותה.

שולחן כתיבה מעוצב וינטאג'עיצוב: אריאלה ענבר. צילום: נדב פקט

לחדר של בן 8 נבחר קו עיצובי שיאפשר לו לגדול איתו ללא שינוי מסיבי. בחדר באות לידי ביטוי אהבות שלו, כמו דינוזאורים, צבעי אדום ואפור והרצון לפינה משלו, בה יוכל לארח חברים, להכין שיעורים ולרבוץ בנחת. מרכזה של הפינה הוא שולחן כתיבה וינטג' מקורי שנרכש לאחר חיפוש ארוך כדי שיתאים לילד, ולו נוספו פריטים חדשים כמו מדפים בעלי מסגרת עץ ממוחזר ורשת ברזל, מנורת בטון תלויה, קופסאות אחסון וכיסא. השילוב בין חדש לווינטג' יצר עניין וייחודיות.

שולחן כתיבה ולימודים עיצוב וצילום: ספיר לוי מאורי 

הפרקטי הקנוי:


פינת עבודה בחדר משפחה משמשת את שלושת ילדי המשפחה ומאפשרת לכל אחד מהם לקבל את המקום שלו מבחינת אחסון, מענה לתחביבים ועוד. בבחירת השולחן מחברת ריהוט משרדי הוקפד על פתרון פרקטי שיתנקה בקלות – משטח מצופה פורמייקה דמוי עץ אלון – על רגלי ברזל ולצידו יחידת מגירות ממתכת. העץ והברזל שירתו את השפה העיצובית בחדר ונתנו מענה פרקטי שגם עמד במסגרת התקציבית.

שולחן כתיבה מעוצב עיצוב דניאל שלייפר ושלומית גנות. צילום: עידן גור

הקנוי שחודש:


שולחן, שנרכש בשוק הפשפשים במחיר מציאה, היה בעל רגליים ומגירות בצבע עץ וידיות נחושת ישנות. המעצבת, שחיפשה לבתה שולחן אחר ומיוחד, צבעה אותו והחליפה ידיות כדי להתאים אותו גם לשלבי ההתבגרות שיבואו. בחדר, שהוא שילוב של ישן וחדש, גם מיטת ברזל זוגית של פעם שסביבה נבנה החדר.

עיצוב: אורית כהן יבלונקה. צילום: גלית דויטש

המוזמן לפי מידה:


נישה בחדר ילדה בת 8 תוכננה במיוחד עבור פינת כתיבה. מאחר שהילדה אוהבת ינשופים ולבבות וביקשה שילוב של צבע טורקיז ואפור,הוחלט שאלה יככבו בחדר לצד תוספת גוונים של שחור ולבן להשלמה, מרביתם בעשייה עצמית וצביעה על ידי ריסוס. בשל המידות המיוחדות של הנישה, כמעט 150 ס"מ, הוזמנה פלטת עץ מנגר המשמשת כשולחן.

שולחן כתיבה מעוצב עיצוב: מירית פיש. צילום: אורית ארנון 

חדר לנער היה צריך זריקת עידוד ועיצוב של צבע, רהיטים מתאימים לגילו ופתרונות אחסון. הסגנון שנבחר לחדרו הוא קולג' אמריקאי עם אווירה קלילה ונעימה, וכך גם פינת עבודה שהוזמנה מחברת רהיטים, עם שולחן בעל רגלי עץ דקות ופלטה ומגירות בלבן, שישמשו אותו בשנות התיכון. לצורך ניצול נכון של החלל בין שולחן העבודה והמיטה משמשות חלק מהמגירות כשידת לילה הצמודה למיטה. מדפי תצוגה מעל שולחן הלמידה משמשים לספרים ולתצוגה מכובדת להישגיו הרבים של הנער בספורט.

שולחן כתיבה מעוצב בחדר ילדים עיצוב: מירב סואד. צילום: עידן גור 

המוכן להרכבה:


בניגוד לשולחנות בנויים מוכנים, במקרה של איקאה מונחים לפנינו המרכיבים ואנחנו צריכים רק לבחור את השילוב המתאים לנו. זו יכולה להיות מערכת שלמה של שולחן וארונות מסדרה אחת המתאימה בעיצובה לקונספט החדר, או שולחן כתיבה שניתן לבחור לו את הפלטה לחוד ואת הרגליים לחוד.

שולחן כתיבה מעוצב בחדר ילדים מערכת מודולרית stuva, בחדר ילדה ברמת השרון. עיצוב: רות ברוידא. צילום: אבי מורג

שולחן כתיבה מעוצב בחדר ילדים שולחן מאיקאה שנבנה מפלטה ורגליים שנצבעו לאחר הקנייה. עיצוב: יערה ציקורל. צילום: שירן כרמל

הבנוי לבד:


כשהבת הייתה תינוקת, בנה האב עריסה קטנה שנצמדת למיטת ההורים למען הנקה קלה. כשגדלה, הפכה העריסה לספסל קריאה נמוך, ובשלב הבא – כשהאח עלה לכיתה א', הוסבה בפעם השלישית לשולחן כתיבה פרקטי וקומפקטי בחדר לא גדול. "החלטנו להפוך את הפריט לשולחן עם דפנות סגורות כדי לדאוג לפרטיות ושקט יחסי, חסכנו עלות של שולחן חדש וחסכנו מקום בחדר", אומרת המעצבת, שהוסיפה גם שרפרף המשרת ככיסא.

שולחן כתיבה מעוצב עיצוב וצילום: נטע צנציפר


מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יפה! הכי אהבתי את הראשון אבל הוא לא מתאים לחדר ילד

בודק...