עולם קטן: חדר משחקים מעוצב שגם המבוגרים ייהנו לשהות בו

אפשר ליצור פינת משחקים בחדר הילדים, אבל כשמוקצה לכך חדר שחקים מעוצב בהתאמה עולם הדמיון והיצירתיות של הילדים גדל

חדר משחקים בקומת מרתף
עודד סמדר טל אלימלך

חדר משחקים לא חייב לדרוש מאיתנו להוסיף עוד חדר מעבר למספר החדרים שנדרשים לבני המשפחה.  כשהילדים קטנים וממילא  מעדיפים שינה משותפת עם האח או האחות, את החדר שהתפנה הופכים לחדר משחקים מעוצב זמנית, עד שיגיע הרגע בו לכל אחד או אחת מהם תידרש הפרטיות, חדר משחקים מעוצב יכול להיות גם במקומות שונים בבית שאין להם הגדרה מיוחדת, כמו מרחב המקדים כניסה לחדרי שינה, מרתף או חלק ממנו, קומה עליונה ועליית גג. ואפילו חלק מוגדר בסלון , העיקר שהעיצוב בו ימגנט את הילדים ואת הוריהם. לדוגמה: בקומה עליונה בדירת גג, במרחב הגדול שולבו שתי פונקציות, פינת עבודה וחדר משחקים גדול .

פינת עבודה לצד פינת משחקים

חדר משחקים בהמשך לפינת עבודה

חדר משחקים בהמשך לפינת עבודה
צילום: מאור מויאל | עיצוב: שרון דוד

משחקים וישנים ביחד

במשפחה צעירה שני ילדים בן ובת. הוקצו לכל אחד ואחת מהם חדר משלו אבל, הם ביקשו לישון ביחד. היות ומדובר על כמה שנים טובות שהם ייהנו משינה משותפת החדר שנשאר יתום, הוסב לחדר משחקים שמח ומעורר דמיון. עוצבה בו ספרייה גדולה שבעתיד תכלול ספרים, היום היא מקום אידיאלי למשחקים, שולחן קטן ומעוצב עם כיסאות תואמים ימשיך לשרת את הילדים גם בכיתות הראשונות של בית הספר. אבל מה שעושה את האווירה ההרפתקנית בחדר זה הטפט על הקיר אותו ניתן להחליף בקלות כשהחדר יחזור להיות אחת מחדרי השינה של הבן או הבת.

חדר משחקים

טפט של חיות בר בחדר משחקים מעורר דמיון

טפט חיות בר שמח מעורר דמיון
צילום: אורן עמוס | עיצוב: רוני שני פלדשטיין

אפשר גם לישון בו

מראה גדולה על כל גובה הקיר, מוסיפה לתחושת המרחב בחדר המשחקים. בעיצוב החדר הושם דגש על שפע של מקומות אחסון, תאורה טובה וחלון שמאפשר לאוורר את החדר. הספה נוחה לישיבה בה ההורים מרבים להשתמש, הופכת קלות רבה למיטה.

ואוו!! איזה מדריך לעיצוב חדרי ילדים יש לנו, רוצים לראות?- לחצו כאן >>

חדר משחקים

חדר משחקים עם קיר כחול, מראה גדולה וספה צהובה נפתחת למיטה

חדר משחקים עם קיר כחול, מראה וספה צהובה נפתחת למיטה
צילום: דנה סטמפלר עשהאל | עיצוב: אורית יבלנוקה כהן

מחכה לכם

בחדר המשחקים שעוצב לילדים הקטנים במשפחה, העיצוב הותאם לעוד כמה שנים כשהחדר יחזור לשמש את אחד מהילדים כחדר פרטי. לארון שמרכזו הטלוויזיה נבחר צבע שיכול להתאים לבן או לבת

 

חדר משחקים

חדר משחקים עם ארון צהוב

חדר משחקים עם ארון צהוב
צילום: דנה סטמפלר עשהאל | עיצוב: יעל קול

עם קשר עין  

בבית בצורן חדר המשחקים ממוקם במרחב החברתי. הגדרתו והפרדתו מתבצעת באמצעות מחיצות זכוכית ממוסגרת המעניקה לאזור במשחקים תחושה של פרטיות.  המיקום מאפשר להורים להשגיח על הילדים ולשמור על קשר. ספריית מדפים מעץ נגישה לילדים כולל סלים וארגזים נועדו לצעצועים ומשחקים של הילדים המקלים על הסדר והארגון.

אוהבים סדר ואירגון? יש לנו כתבה מהממת על ספריות – לחצו כאן >>

ארון משחקים

פינת משחקים במרחב החברתי עם ספרייה גדולה

פינת משחקים במרחב החברתי עם ספרייה גדולה
צילום: מאור מויאל | עיצוב: הלל אדריכלות

ארבעה בנים בונים

כדי שההורים יוכלו להיות קרובים לארבעת ילדיהם חדר המשחקים שהועד להם מוקם בקרבת המרחב החברתי. בין היתר הם חובבים גדולים של לגו. על הקיר מעל השולחן הוצמדו תאים שבמקור מיועדים לברגים ומסמרים והומרו לחלקי הלגו ממוינים לפי גדלים. לחילוץ העצמות והוצאת אנרגיה נבנה להם סולם לטיפוס לגומחה קטנה בה הם יכולים לתפוס שלווה .

חדר משחקים לבנים

חדר משחקים לבנים עם אחסון לחלקי לגו וסולם

חדר משחקים לבנים עם אחסון לחלקי לגו וסולם
צילום: אורית ארנון | עיצוב: רוני שני פלדשטיין

משחקים בתנועה 

בחדר משחקים מיועד לבנים, המעצבת התאימה את עיצוב החדר לתחביב שלהם רכבות ומכוניות. על הקיר הצבוע ולבן ותכלת הותקנה מסילת רכבת ועליה קרונות וקטר, בנוסף על הרצפה מסלול נוסף.

 

חדר משחקים בנים

בחדר משחקים לבנים על הקיר והרצפה מסילת רכבת רכבת

בחדר משחקים לבנים על הקיר והרצפה מסילת רכבת רכבת
צילום: אורית ארנון | עיצוב: רוני שני פלדשטיין

ברבע ממרתף ששטחו  60 מטר, עוצבה פינה לילדים חובבי הלגו. לשם כך עוצבו מדפים המיועדים  לאוסף הדמויות ולדגמים שהרכיבו הילדים, חלקי הלגו השונים מאוחסנים בקופסאות, שגם הן  מעוצבות בצורת לגו. וגולת הכותרת היא מדפים בעומק 5 ס"מ, שעליהם הודבק משטח לגו, הדמויות המורכבות מוצמדות למשטח כדי שיהיה קל להוציאם ולהוציאם ולהחזירם למקומם.  שטיח PVC מעוצב כמו משטח לגו תלת ממדי המקל על מציאת חלקי לגו שנופלים על הרצפה בעת ההרכבה.

פינת משחקים במרתף

פינת משחקים במרתף שכולה מעוצבת בהשראת הלגו

פינת משחקים במרתף שכולה מעוצבת בהשראת הלגו
צילום: דנה סטמפלר עשהאל | עיצוב: רוני ארליך
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...