לבחור בשביל הילדים: מיטת קומתיים או שתי מיטות נפרדות?

מתכננים חדר משותף לילדים, ולא מצליחים לבחור בין מיטת קומתיים לשתי מיטות נפרדות? הנה כמה שיקולים ורעיונות שיעזרו לכם להגיע להחלטה הנכונה עבורכם

כאילו לא הספיקו הבחירות להיום, מוסיפים לכם עוד בחירה חשובה לעשות: אחת ההחלטות החשובות ביותר שיש לקבל בעת תכנון חדר משותף לילדים היא, האם ללכת על מיטת קומתיים או על שתי מיטות נפרדות שמונחות זו לצד זו. לכל אחת מצורות הסידור האלה יש יתרונות משלה, אז הנה כמה שיקולים שיעזרו לכם להבין מה השיטה שמתאימה לחדרם המשותף של ילדיכם.

מיטת קמתיים

אחת מעל השנייה או אחת לצד השניה?

מיטה מעל מיטה לצד מיטה בודדת
לקוח מהאתר Freshome

שתי מיטות

הבחירה בשתי מיטות נפרדות מעניקה לחדר המשותף מראה סימטרי ואופי שוויוני. בנוסף, היא מונעת ויכוחים סביב מי ישן למעלה ומי ישן למטה, וגם חוסכת להורים את החשש שמא הילד שבקומה העליונה ייפול בעת הטיפוס למיטה או תוך כדי השינה. חדר שינה בו ממוקמות שתי מיטות יכול להעניק לכל אח מהילדים מקום משלו שעוצב בהתאם לצבעים האהובים, לתחביבים ולפריטים שמייצגים אותם. מיטה נפרדת מעניקה לילד פינה שהיא רק שלו בתוך החלל הביתי המשותף.

חדר ילדים משותף

כל אחד והסגנון שלו. מאפשר מרחב פרטי בתוך חדר משותף

מיטות נפרדות בחדר ילדים משותף
עיצוב רויטל ארז, צילום שירן כרמל

בתכנון נכון של הבית ככלל וחדרי ילדים בפרט, כדאי לחשוב ולתכנן כמה שנים קדימה ולרכוש רהיטים שיתאימו גם לגילאים גדולים יותר. הצבת מיטות נפרדות בחדר משותף,  מאפשרת  לערוך שינויים, לרענן ולחדש את החדר בקלות וכמובן מאפשרת הפרדה בין החדרים כשמגיע הזמן והדרישה לפרטיות, ללא צורך ברכישת מיטות חדשות.

חדר ילדים משותף

יצירתיות, אחסון וחיסכון במקום. מיטות נפרדות בחדר אחד

מיטות נפרדות לילדים
עיצוב: שביט אלימלך, צילום: שי אדם
חדר ילדים משותף

תשאירו מקום לדימיון. מיטות נפרדות יכולות לבוא בשלל צורות

מיטות נפרדות בחדר משותף
לקוח מ Pinterest

מיטת קומתיים

ברוב הדירות יהיו שטחיהם של חדרי הילדדים קטנים יחסית ולכן, במידה ויהיה רצון או צורך לחדר ילדים משותף, ניתקל בבעיה בהצבתן של שתי מיטות בודדות בחדר. היתרון הגדול והמובהק של מיטת קומתיים בחדר משותף, הוא חיסכון בשטח. במקום לתפוס מקום יקר בחדר עם מיטה נוספת, מטפסים עם המיטה הזאת לגובה. בנוסף, מיטות קומתיים מזמנות משחקי עיצוב מעניינים – ניתן לשלב אותן כחלק מהנגרות של הארון או שולחן הכתיבה, או פשוט לעצב אותן בצורה ייחודית שתהפוך אותן למוקד העניין בחדר. מיטת הקומתיים מאפשרת לנו ניצול מרבי של החלל, וגם יוצרת עניין אצל הילדים. במיטות קומותיים בצורת ר' נוצר בגובה המיטה חלל, אותו ניתן לנצ ללאחסון משחקים, ליצירת פינת משחק, שגם ניתן לסגור בווילון, ובכך לקבל תחושת פרטיות בתוך החדר המשותף.

מיטת קמתיים

מיטת קומתיים מאפשרת גם חדר קטן לשני ילדים

מיטת קומתיים
עיצוב: עדי קדמי, צילום: שי אדם
מיטת קמתיים

עולים עם המיטה לגובה

מיטת קומתיים
עיצוב Amber interiors מתוך האתר Nonagon
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מניסיון עדיף מיטות נפרדות: אם המציאות מחייבת קומתיים כמה שפחות לחסום את המיטה התחתונה סיוט לקום ולהידפק מהמיטה שמעל וזה גם מחשיך ריש כמו שאילנה עיצבה פותר את זה ואם לא לפחות שהסולם יהיה מהצד המיטה וחצי של עדי גם טוב

בודק...