מה שיק ומה שוק: כל מה שחם בעולם המטבחים לשנה הקרובה

יד ראשונה ממעצב: מהמגמה המינימליסטית ועד הטרנד התעשייתי, המעצבים מדברים על הטרנדים החמים וכל מה שאתם חייבים לאמץ אצלכם במטבח

מטבח נקי ומינימליסטינקי ומינימליסטי. הדור הבא של המטבחים. מטבחי דא קוצ'ינה, צילום: יח"צ

המטבח נחשב ללב של הבית ולמקום בו הכל קורה. בהתאם לכך, עולם עיצוב המטבחים לא מפסיק להתחדש ולבשל שלל הצעות לעיצובים חדשים ומקוריים. אז איך תדעו מה שיק ומה שוק? יצאנו לבדוק עם המומחים מה הטרנדים המנצחים שלהם בתחום המטבחים לשנה הקרובה.

המגמה הטכנולוגית


המטבחים של היום מושפעים תדיר ממגמות טכנולוגיות חדשות, ומציעים שפע של ג'אדגטים ואקססוריז חכמים, המאפשרים חוויית משתמש מתוחכמת במיוחד. חברות המטבחים הגדולות השכילו כבר להבין כי כחלל דינמי המשמש בתור הלב של הבית, המטבח צריך להתאים את עצמו למשתמשים שונים ולצרכים משתנים, וכפועל יוצא עושות שימוש בפיתוחים טכנולוגיים חדישים על מנת ליצור סביבה פונקציונלית ונוחה.

"התרבות הגסטרונומית, שרק מוסיפה לצבור תאוצה, שינתה את ההירככיה בבית ורבים שואפים לשוות למטבח הביתי מראה מהוקצע ועדכני, תוך כדי שימת לב חשובה לכל הקשור לפן הטכנולוגי, המאפשר חוויית שימוש, ניצול מקסימלי של החלל, והפיכתו לנגיש ארגונומי ומקצועי", אומרת מעצבת הפנים שלומית זלדמן.

מטבח דינמיהמטבח כחלל דינמי המשמש בתור הלב של הבית. תכנון ועיצוב שלומית זלדמן, צילום: עמית גושר 

 "הנושא הטכנולוגי צובר תאוצה לא רק ברמה של מוצרי חשמל אלו או אחרים, אלא מוטמע במטבח עצמו. אפילו מאחורי הקלעים ומעבר לחזיתות הארונות, שקשה לדמיין כי מאחוריהן ניצב מערך פונקציונלי שנע על פי הצורך.

נושא פיתוח טכנולוגיות נמצא בשיאו ונעשה ניסיון אמיתי לפתח מגוון מוצרים שייטמעו באופן מושלם מבעד לחזיתות הרהיט. כך למשל ניתן לראות אצל מטבחי Valcucine ברז ייחודי המסתובב על ציר ב-90 מעלות. כאשר הוא אינו בשימוש הוא חוזר למישור המדפים, תופס פחות מקום ובכך מאפשר להשתמש ביחידה עליונה צרה ואלגנטית.

כך גם קולט אדים אינטגרלי מלא, עשוי נירוסטה, היושב בגוף היחידה ואינו תופס נפח בחלל. כל אלו מוצעים לצד פסי צבירה מודולריים המשמשים לשינוע נקודות חשמל. במידה שמערך מוצרי החשמל זז ומשתנה, ניתן בקלות להעביר את השקע עבורו למקום המבוקש. כל אלה מוטמעים מבעד חזיתות המופעלות על ידי חיישן המאפשר לפתוח את הארונות בתנועת יד, ללא מגע בחזיתות עצמן". מסכמת זלדמן.

מטבח עם קיר לוחהנושא הטכנולוגי צובר תאוצה לא רק ברמה של מוצרי חשמל, אלא מוטמע במטבח עצמו. תכנון ועיצוב שלומית זלדמן, צילום: עמית גושר

ניקיון ויזואלי ומינימליזם


המינימליזם תמיד נשאר באופנה, ובשנה הקרובה נראה אותו ביתר שאת בתחום המטבחים, לא רק בחזיתות הארונות אלא גם בחלוקה הפנימית ובמשטחי העבודה. "נראה שמעצבי המותגים מחפשים להתנער ממוסכמות ומחפשים תפיסת עיצוב אחרת, קונספט מינימליסטי, יש שיאמרו נזירי. אנו רואים יותר ויותר שימוש במשטחים נקיים ואווריריים.

מבחינת גימורים, החומרים הבולטים הם השימוש במתכות – הברזל מככב השנה ומקבל פרשנויות שונות כשהבולטות שבהן הן התעשייתית והמודרנית, ובו נעשה שימוש בעיקר ברגליים המרחפות ובקונסטרוקציות. גם הפליז מהווה שחקן מרכזי בקונסטרוקציות ובידיות, וכל אלו משתלבים לצד העץ אשר ממשיך לככב בסביבת המטבח", אומרת מעצבת הפנים דורית וינברן.

מטבח בתוך סלוןהגבולות בין המטבח לבין שאר החללים הציבוריים מיטשטשים. עיצוב: דורית ויינברן. צילום: שי גיל

 "מבחינת חלוקת החללים הציבוריים בבית, המטבח כבר לא משמש כמטבח בלבד. ההגדרות בינו לבין יתרת החלל הציבורי מטשטשים – הספריות גולשות לתוך המטבחים, הן משמשות כמחיצות וכאחסנה פתוחה. המטבח משמש כרהיט לכל דבר והוא למעשה הרהיט הדומיננטי ביותר בבית. לצד האיים הקונבנציונליים אנו ממקמים שולחנות ישיבה וכיסאות מושקעים המשלבים בין פרקטיקה לאסתטיקה מוקפדת ומעוררת השראה", לדברי וינברן.

ספריה שהיא מחיצההמטבח הופך לאלמנט עיצובי ורהיט לכל דבר. מטבחי Valcucine. צילום: יח"צ

העיצוב התעשייתי


החומרים והסגנונות התעשייתיים נכנסים יותר ויותר אל החלל הביתי ובשנים האחרונות החלו לככב גם בסביבת המטבח, אלו מדמים בדרך יצירתית את המטבחים התעשייתיים שמככבים במסעדות של גדולי השפים וכמובן עברו התאמה מושלמת לחלל הביתי. עיצובים עם חללים פתוחים, שימוש בחומרים כמו בטון, אלומיניום ונירוסטה זוכים לתנופה ומדמים לופט מטרופולין תוסס בניו יורק.

מעצב הפנים ניצן הורוביץ: "יותר מאי פעם, נראה כי גם מותגי העל שפונים לקהל המקצועי, ואת מוצריהם ניתן למצוא בעיקר במטבחי השף של מסעדות הגורמה המובילות בעולם, עמלו ופיתחו מוצרים מקצועיים באדפטציה ביתית שעתידה להקל משמעותית על תהליכי העבודה, ולהקנות למטבח הביתי תחושה של מסעדה אורבנית שוקקת. כל אלה הופכים את חווית הבישול לעוצמתית ואיכותית ומאפשרים להפיק ארוחות גורמה גם במטבחים של חובבי בישול שפחות מצטיינים במשימה".

 מטבח אורבני וצעירהמהפכה התעשייתית מגיעה לעולם המטבחים ומציעה סביבת בישול אורבנית וצעירה. תכנון ועיצוב ניצן הורוביץ, צילום: עודד סמדר 

 ה

553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יפה ? כן (עניין של טעם) פרקטי ? בספק

בודק...