מקסימום יעילות: טיפים לרכישת מטבח לקראת החגים

אם לא ניצלתם את חופשת הקיץ כדי להחליף מטבח או לחדש את הקיים, חלון ההזדמנויות עד החגים טרם נסגר. זה הזמן להתעדכן בטיפים תכנוניים לפני שיוצאים לדרך עם רכישה חדשה

יולי-אוגוסט הם זמן מצוין להתקין בבית ארונות חדשים, לצבוע קירות ולפצוח בשיפוצים שאינם ארוכים מדי. חודשיים שלמים שבהם מספיקים להכניס איש מקצוע, להרוס את הקיים, ללכלך ולאבק ואז לנקות וליהנות. מטבח הוא פרויקט שאפשר להספיק לשפץ בזמן הזה, אבל אם לא ניצלתם את חודשי הקיץ, יש עדיין סיכוי לעשות זאת עד החגים הקרובים. הנה מה שכדאי להביא בחשבון כשמתכננים מטבח חדש:

חלוקה תכנונית


בהנחה שאינכם מבשלים ומתנהלים במטבחון מאולתר או מיניאטורי, תזדקקו למרחב תנועה כדי לעבוד בשטף וללא הפרעות. לשם כך כדאי לתכנן את המטבח עם חלוקה לאזורים מוגדרים: אזור הבישול וההכנה, אזור המזון, אזור לאחסון הכלים ואזור הניקיון. אף אחד לא ירצה לקצוץ ירקות על השיש, כשהכלים מצויים בצד השני של המטבח ודווקא חומרי הניקוי קרובים אליו.

חלוקה למגירותזמן העבודה מתקצר והשהות במטבח נעימה יותר

תנועת הגוף


בשעת ההכנה, האורכת זמן ממושך, המצב האופטימלי הוא לא להתרוצץ יותר מדי ולא להתכופף ולטפס על סולמות ושרפרפים כדי להגיע לכלים ולאביזרים ההכרחיים. לשם כך נעדיף מגירות נשלפות ולא ארונות עם מדפים קבועים, ריכוז של כלים באזור שמתחת לשיש בשל הנגישות שלו ואף פתרונות פתיחה קלים למגירות ולארונות. גם בתוך הארונות יש לייעל את שטחי האחסון, ולצורך כך ניתן להשתמש בחלוקות פנימיות ובמחיצות.

מגירות אחסוןלא להתרוצץ יותר מדי

תנועה גם בארונות


לא רק תנועת הגוף חשובה במרחב, אלא גם נוחות השימוש במוצרים עצמם. כדי לא לחשוש לפתוח ולסגור דלתות, מגירות וקלאפות, הנושאות משקל רב, חשוב שהפרזול יהיה מאיכות טובה. דוגמאות שימושיות הן מנגנונים מכניים המונעים טריקה של דלתות וגורמים לחזיתות להיסגר בצורה רכה ושקטה, או מערכת לתמיכה חשמלית בפתיחה של קלאפה ומגירה באמצעות לחיצה קלה על החזית.

ארון עם לחיצהלחיצה קלה על החזית

אחסון בחוכמה


גם אם הדירות שלנו הולכות וקטנות ובהתאמה מצטמצמים המטבחים, עדיין אנו זקוקים לאותו ציוד ואותה כמות מצרכים. איך מכניסים הכול בכל זאת? בעזרת שטחי אחסון שלרוב אינם מנוצלים, למשל מסביב לכיור, בין המגירות, בתוך המגירות, מעליהן ומאחוריהן.

אחסון חכם במטבחשטח אחסון מסביב לכיור 

במגירת כיור ניתן לנצל את החללים מסביב לו ולהרוויח שטח לאחסון מטליות, מברשות וחומרי ניקוי. כדי לנצל את השטח המבוזבז בדפנות המגירות, עדיפה מגירה אחת רחבה על פני שתי מגירות צרות. אפשר להגדיל את כמות המגירות בלי להשפיע על העיצוב החיצוני, אם מוסיפים מגירות פנימיות. מגירות עם דפנות הגבהה וחלוקות פנים יעניקו תוספת אחסון של יותר ממחצית לכל מגירה, וכך גם מגירה שתנצל את כל עומק הארון תוסיף עשרה אחוזים לשטח האחסון.

מגירות פנימיותמגירות פנימיות לא משפיעות על העיצוב החיצוני

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מגירות
החלוקה של המגירות כל כך מקלה, יחד עם זאת המשטחים האלה מאד יקרים. בבאר שבע, יש חנות אחת שמוכרת במחירים גבוהים.

בודק...