באק טו בלאק: כך לא תירתעו מעיצוב מטבח שחור

תקופת הזוהר של החזיתות הלבנות במטבח הולכת ומתפוגגת, והתגובה לכך מגיעה בצורת הנגטיב - שחור. שחור כבר אינו מילה גסה או עיצוב השייך "למשוגעים בלבד", וכך גם אתם תכניסו אותו למטבח שלכם

עיצוב בשחור כבר איננו מילה גסה. קיר כהה אחד בסלון, בחדר השינה או במטבח הוא לא הבחירה הראשונית של מי שמעצב את ביתו, אבל אין ספק שכולם כבר יודעים שבהיר הוא לא האופציה היחידה. בכל הנוגע לבחירת צבעים למטבח, הנטייה היא ללכת על בטוח ולבחור חזיתות בגוונים ניטרליים מתוך מחשבה שמדובר בהשקעה גדולה לטווח ארוך, ואף אחד לא רוצה מטבח שיימאס אחרי שנתיים. אולם מטבח בהיר הוא לא האפשרות היחידה, שכן הצבע השחור מלא הדרמה ואווירה יכול להתאים לקירות, לארונות או אפילו לאריחים שבוחרים עבור קטע הקיר מעל משטח העבודה, וניתן לשלב לצידו גווני עץ, נירוסטה או כל גוון אחר.

"למטבח שחור יש אמירה מאוד חזקה ובלתי ניתנת להתעלמות", אומרות לירון שנהר ושחר הכט מסטודיו Elephant Design, "ובאופן כללי המראה שלו יוקרתי, נקי ומאוד 'פיין' כשהוא מבריק או מט, שחור פחם או גרפיט אפרפר ומתאים לרווקים או למשפחות". אבל לפני שעטים על החנויות ורוכשים פחי צבע פחמי, צריכים להיות מודעים למגבלות: שחור אומנם "מסתיר לכלוך", אבל לא טביעות אצבעות. לא כדאי להשחיר את כל החלל, אלא לשלב שחור עם גוונים ניטרליים כמו עץ, בטון ואפילו נגיעות קלות של צבע. ואם בחרתם בשחור, כדאי שהמטבח שלכם יהיה מואר היטב באור טבעי, בתוספת תאורה מלאכותית כנדרש באזור עבודה פעיל כזה.

מזנון אוכלעיצוב והדמיה: Elephant Design

עוצמות של ניגודים


שילוב של שחור ולבן הוא שימוש בצבעים הבסיסיים ביותר, הדומיננטיים והשמישים בעיצוב הבית, וכשמשתמשים בהם בתבונה, ניתן לקבל עיצוב מלא ניגודים – כך אומרת מעצבת הפנים מיכל האן. "קלאסי מול מודרני, שקט מול דרמטי, נקי מול מלא עוצמה – נשמעים אולי כהפכים אחד של השני, אך זהו הכוח בשילוב של שחור ולבן. להבליט זה את זה, להוות ניגוד ויחד עם זאת ליצור הרמוניה אחת שלמה". פרט לכך, השילוב של שחור ולבן יכול להכיל תוספות של כל קשת הצבעים, וניתן גם להוסיף טקסטורות והצללות שתמיד יחמיאו לזוג המנצח הזה.

בית בעיצוב שחור לבןעיצוב: מיכל האן. צילום: עמית גושר

אוהבי קרירות


דיירים בעלי טעם חדשני ביותר, עם אהבה לצבעים קרים, בחרו לעצב את ביתם בשילוב של שחור ולבן עם זכוכיות. באותו אופן עוצב גם המטבח, כשהאי בשחור ושאר החזיתות בלבן מבריק עם מקרר אינטגרלי השומר על חזות אחידה.

משטח אוכל שחוראדריכלות: יעל דייליס. מטבח: רגבה. צילום: שי אפשטיין

עצמאות נקייה


גבר עצמאי שעבורו תוכנן מטבח בדירה מוארת העדיף חומרים וגוונים קרים במראה, הנוטים לסגנון מודרני. מאחר שאהב את המראה הקונטרסטי בין השחור ללבן, הוחלט לבצע את הארונות הגבוהים עם מקרר בזכוכית שחורה ואת שאר הארונות בגמר צבע לבן מבריק ולהימנע מידיות. להמשך המראה הנקי נבחר משטח מקוריאן משולב עם דלפק ישיבה, ומכשיר I PAD הוטבע על חיפוי הקוריאן מעל הדלפק.

מקרר שחור מבריקעיצוב: גלית טויג צרפתי. מטבח: רגבה. צילום: עודד סמדר

איקאה בכפר


מטבח שחור של איקאה עוצב במראה כפרי, היוצא מהתבנית הרגילה של החברה. במטבח שולבו צבע לבן, בטון ועץ מתוך רצון להעניק רמיזות מעט מודרניות וקווים נקיים, ועדיין להישאר בתחום המראה החם והנעים לבית, ללא עומס פרטים. "אני מעודדת להכניס צבע למטבח ולוותר על גווני השמנת והלבן במטבחים", אומרת המעצבת.

אירחים משושיםעיצוב: יעל יגר. צלם: יאיר יגר

אלגנטיות חומרית


במטבח של רווק תל אביבי תוכנן מטבח שיותאם במדויק לצרכיו של הדייר, אמן שרואה במטבח את הלב הפועם של הבית והציר המרכזי של היופי והאלגנטיות שבו. במטבח שולבו שני חומרים ייחודיים: ניולק בגוון שחור מט, שהוא חיפוי שאינו נשרט או מתבלה, שומר על צבעו למשך שנים ומאפשר מראה של חזית מודרנית; ועץ פורניר דחוס בעיבוד נעים למגע. משטחי העבודה עשויים גרניט מסוג למינם, והפרזול הפנימי גם הוא בגוון שחור, המשתלב בעיצוב הכולל.

שיש שחוראדריכלות: ReMa אדריכלים. מטבח: דקור. צילום: יח"צ

פחם עירוני


זהו מטבח פחמי ומאופק שעיצב Paolo Piva למותג Poliform Varenna מתוך גישה מינימליסטית עכשווית, והוא מתאים במיוחד לדירות בעלות חלל משותף פתוח דוגמת לופט עירוני. חזיתות הארונות מסתירות אלמנטים לאחסון ועבודה, וגימורים בגווני שחור מט מעניקים לאי המטבח שפתוח בחלקו נוכחות ויציבות משמעותית בחלל.

מטבח שחור מטבח Poliform Varenna, להשיג ב"הביטאט". צילום: יח"צ

בילוי לילי


מטבח בדירת רווק תל אביבי מתכתב במראהו האורבני, העדכני והצעיר עם שאר הדירה. הדייר מבלה וסופג את חיי העיר וחוזר לדירה להירגעות. הבחירה בגוון שחור נעשתה בהשראת אופי מקומות הבילוי, שהשפיע רבות גם על עיצוב דירות קטנות בניו יורק. חזית הארונות צבועה בצבע אפוקסי שחור מט, ועליהם הונח משטח עץ בוצ'ר אלון.

בריקים לבנים מבריקיםעיצוב וצילום: אתי רדט

מרכזית
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

היכן נקנו אריחי הקרמיקה המשושים?

אריחים
יש אצלנו ב״חסון קרמיקה״ עפולה ... הרבה דגמים בסגנון וגם בדיוק כזה!

בודק...