הקרב המשולש: מי המנצח בין הכיריים למטבח- גז, קרמיות או אינדוקציה?

היום כשהמטבח מהווה חלק מהמרחב החברתי לשאלה באילו כיריים למטבח כדאי לבחור יש יותר מתשובה אחת. קיבצנו עבורכם תשובות מנומקות לכל השאלות

עד לא מזמן לא התעוררה השאלה באילו כיריים לבחור. התשובה הייתה אחת – גז, אבל מאז כניסת הכיריים הקרמיות והאינדוקציה יש קרב בין השלושה. מי מהשלושה יאפשר לנו להפגין את יכולות הבישול שלנו בצורה שהכי מתאימה לנו ? מה יותר חסכוני ובטיחותי במיוחד כשיש ילדים ו/או מבוגרים בבית? ואיזה כיריים ישתלבו בסגנון העיצוב? על כל השאלות האלה לפניכם כל התשובות. מה שבטוח שעם כיריים קרמיות או אינדוקציה לא תוכלו להקפיץ את האש אל תוך המחבת.

כיריים גז

להבה גדולה בכיריים גז

6

כיריים גז שומרים על כבודם 

אמצעי הבישול הוותיק ביותר שעדיין שומר על מקומו, הם כיריים הגז. הנאמנים לבישול על גז לא יחשבו לרגע על בחירה אחרת. כיריים גז מתאימים לכל סוג הבישול ורמות החום. הם חסכוניים, הן ברכישת הכיריים והן בעלות הגז. מבחינה עיצובית, אפשר לראות שני כיוונים, אחד הצמדות לדגמים קלאסיים והשני, עיצובים עכשוויים לדוגה, כיריים ברזל שמושקעים בתוך משטח העבודה.

מטבח מודרני כיריים

כיריים גז מושקעים בתוך משטח העבודה

4
צילום: עודד סמדר | עיצוב: ריזק פרח

כפרי באווירה של פעם

כיריים גז עם מספר רב של להבות כשהן מהוות יחידה אחת עם התנור, בוודאות מעוררות אווירה של פעם. במיוחד אם עוצבה עבורם גומחה מקושתת בסגנון מטבחי אבירים. אין ספק שאש גלויה משתלבת נהדר בעיצוב מטבח בסגנון כפרי

 

מטבח בסגנון כפרי

מטבח בסגנון כפרי של פעם עם כיריים גז

7

כפרי מודרני או טוסקני – גז זה לא NUST

בשיקולי בחירה, גז קרמיות או גז מה עדיף? בפן העיצובי אפשר להיות גמישים. מטבח שמהווה חלק בלתי נפרד מהסלון המעוצבים בסגנון כפרי מודרני או יותר נכון טוסקני ים תיכוני, כיריים אינדוקציה משתלבים נהדר במשטח השיש הטבעי כשהם מופנים לכיוון המרחב שנועד לפעילות החברתית, הם קלים לניקוי כך שהמראה שלהם נראה תמיד טוב. והיושבים מולם על דלפק האכילה לא מושפעים מחום האש הגלויה.

 

מטבח בסלון

מטבל פתוח לסלון בסגנון טסקני

1
צילום: שי אדם | עיצוב: שירלי דן

קצת מיתרונות האינדוקציה- יש עוד …

כיריים אינדוקציה מגיעות בדרך כלל עם זכוכית מחוסמת בצבע שחור. עובדה שמאפשרת לשלב אותם במשטח עבודה בגוון דומה והם פשוט נעלמות ובכול גודל רצוי גם במטבח קטן. זה בנוסף לכך שבכיריים אינדוקציה השליטה על רמת החום מאוד מדויקת מהרמה הנמוכה ביותר שמתאימה אפילו להמסת שוקולד או חמאה ללא חשש שישרפו ועד הקפצה בווק המצריך רמת חום גבוהה. הם מאוד בטיחותיות. כי ברגע שמסירים את הסיר הכיריים נכבות  מעצמן.

 

מטבח קטן

מטבח קטן עם כיריים אידוקציה

2
צילום: מאור מויאל | עיצוב: חגית דוידיאן

האידיאל – גם וגם 

פעולת כיריים אינדוקציה מבוססות מגנט שמתחבר לברזל הסוגר למעשה מעגל חשמלי, לפיכך להפעלתם נדרשים סירי ברזל או כאלה  המיועדים לכך ולהם תוספת של בסיס ממגנט. מה עושים אם יש הפסקת חשמל? שתי אפשרויות, אחת לשלב באזור הבישול כיריים גז או אם יש לכם מטבח חיצוני במרפסת או בגינה, נפתרה הבעיה עד שחוזר החשמל. חוץ מזה שילוב השניים יקל על אלה שקשה להשתחרר מבישול על גז או שיש לכם מתכונים שמחייבים אש גלויה.

מטבח מודרני כיריים

כיריים משולבות אינדוקציה וגז

3
צילום: רונן קוק | עיצוב: קרן שמש יעקובוביץ

תחרות מקדימה: קרמיות מול אינדוקציה

או קיי, אתם מוכנים לוותר על כיריים גז, עכשיו צריך להחליט בין כיריים קרמיות לאינדוקציה, מה זהה בין השניים ומה שונה? אז ככה, כיריים קרמיות ואינדוקציה מופעלות על חשמל. לשניהם משטח זכוכית מחוסמת שכמעט תמיד מגיע בצבע שחור. שני הסוגים קלים לניקוי, קל לשלב אותם בכל סוגי המשטחים וליצור מראה שטוח ואחיד. ההבדלים בין השניים מתבטא בכמה דברים: קודם כל מחיר הקרמיות נמוך בצורה משמעותית מול האינדוקציה, וזאת בשל היותן פחות מתוחכמות. הקרמיות, מופעלות באמצעות סלילי מתכת שמתחממים, גוזלות כמות גדולה של אנרגיה וזמן ההתחממות איטי לעומת כיריים האינדוקציה  שהם חסכוניים יותר וזמן ההתחממות קצר. בקרמיות- כל המשטח מתחמם באינדוקציה רק המוקד  שמתחת לסיר וכל שאר המשטח נשאר קר. נתון חשוב מבחינה בטיחותית במיוחד שיש ילדים בבית. ועוד מבחינה בטיחותית, באינדוקציה לעולם לא תישאר להבה דולקת ללא סיר מעליה, חשוב במטבחים של הגיל השלישי, שהם, מבלי לפגוע, נוטים לשכוח.

כיריים קרמיות ואינדוקציה

כיריים קרמיות מול כיריים אינדוקציה

970X647 תמונה לתוכן הכתבה חדש (21)
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...