זריקת צבע להחייאת מטבח שכולו לבן

המטבחים הלכו רחוק עם הצבע, אבל יש מי שנשאר נאמן לצבע הנצחי, ורק מתבל אותו בנקודות צבע קלות כדי לא לאבד את המראה הנקי

 

מטבח קטןלבן עם הרבה צהוב. עיצוב: מירב הראל. צילום: אורי סיוון, "צילומינה"

מטבח בעל חזיתות לבנות עדיין מבוקש בחנויות המטבחים על ידי מי שאוהב את המראה הבהיר ורוצה ללכת על הנצחי והבטוח. יש גם מי שביתו קטן והצבע הלבן במטבח משרת כאפקט מגדיל חלל, ויש מי שפשוט אוהב את הלבן והנקי ולא מוכן לוותר עליו. "כשלקוחות מדברים איתי על מטבח בצבע לבן, אני מחייכת ומבינה שתהיה לנו דרך לעבור, עד שאצליח להזיז אותם מהמשבצת המוכרת ולפתוח להם את המחשבה שבעיצוב", אומרת מעצבת הפנים אורי יפרח. "אפשר וכדאי לצאת מהמקום הבטוח, כי כשיוצאים מגיעים למקומות נפלאים". כדי לא להישאר עם מטבח חיוור, אפשר להחיות אותו בכמה דרכים מומלצות.

תוספת צבע בהירה


כשהמעצבת אורי יפרח מדברת על יציאה מהמקום הבטוח, היא מתכוונת לצבע במינון נכון וגוון מדויק לחלל שתורמים רבות לנראות. "הצבע הוא כקסם, מרכז את המבט אליו, ובכך מדגיש את העיקר ומטשטש חסרונות", היא מדגישה.

מטבח לבןמצד אחד לבן. עיצוב וצילום: אורי יפרח

כורסא ורודהמצד שני ורוד. עיצוב וצילום: אורי יפרח

אי צבעוני


בחירה במטבח לבן משרתת תחושה נקייה ושביעות רצון לאורך זמן, אבל מטבח הוא לא רק חזיתות של ארונות. הוא מורכב משיש בעל נוכחות בחלל או מאי מרכזי שסביבו מתרכזים בני הבית. מקומות כאלה יכולים להיות בעלי צבע אחיד, להוסיף עניין ועדיין לא לגרוע מהמראה הנקי.

אי במטבח בצבע תכלתעיצוב: לורה לוי. צילום: איתי בנית

כיסאות בצבע שונה 


את הטאץ' הצבעוני הנייד יכולים לספק דווקא כיסאות המטבח, הניתנים להזזה ותחלופה קלה יותר מרהיטים נייחים כמו אי או משיש, שכדי להחליפו יש צורך באיש מקצוע ובהמון אבק בבית. באופן יחסי, גם המחיר ידידותי יותר.

פינת אוכלעיצוב: יעלה דגנית איבגי. צילום: אלעד גונן

מטבח לבן מודרניכיסאות קש. עיצוב: עודד חלף, צילום: שי אפשטיין

ירוק בעיניים


פרחים, עציצים וצמחייה מוסיפים עניין, חיות ובמטבח – גם טעם, כשמשלבים אותם בפינות שונות כמו אדן החלון, מעל הארונות או במרכז השולחן. לפעמים מספיק עציץ אחד כדי להוסיף את הטאץ' המיוחל לחלל בעל אסתטיקה ייחודית, וכך למקד את תשומת הלב לאותו צמח.

מטבח לבן כפריעיצוב: פנינית שרת אזולאי. צילום: איתי בנית

מטבח לבן קלאסיעיצוב: יעל פרי. צילום: איתי בנית

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כוחו של הסטיילינג
עם כל המטבחים היפים והמוצלחים והעובדים האלה. והלבנים האלה... כמה חשוב להוסיף נגיעות של סטיילינג לקבלת חלל נעים ומזמין בסופו של יום.

בודק...