חם במטבח: 5 טרנדים לוהטים בעיצוב המטבח הישראלי

רגע לפני שאתם סוגרים את תוכניות המטבח הבא, בדקו אם כללתם את כל האלמנטים הכי חמים היום בשוק: ממשטחי עבודה ואלמנטים עיצוביים מפתיעים ועד מוצרים נשלפים

אחת הפנטזיות העיצוביות של כל בעל דירה הוא המטבח. זהו המקום ממנו יוצא מיטב האוכל לבני המשפחה, המקום שבו נערכות ההכנות לאירוח ובו נפרסים משטחים מחומרים שונים, ארונות בצבעים חדשניים, מכשירי חשמל שהם הצעקה האחרונה בשוק ואף אלמנטים קישוטיים ממיטב חנויות העיצוב. "המטבח הוא המקום העיקרי בו ממוקדת תשומת ליבם של הקונים", אומרת מעצבת הפנים ענת הרן, "לכן חיוני שיהיה מתוחזק היטב ומזמין, ואם הוא פתוח, הלקוחות לוקחים בחשבון כמובן גם את הזמן בו הם מבלים עם המשפחה בארוחות משפחתיות, בבילוי ואפילו באירוח. זו הסיבה לחיפוש אחר מטבח עדכני, פונקציונלי ומושך תשומת לב". אז אם אתם לקראת שיפוץ או שדרוג המטבח הקיים, או ממש ברגעים אלה מתכננים את המטבח הבא, כדאי שתתעדכנו מה הכי חם ולוהט, ולא רק בתנור.

מהירות שליפה


שליפה הוא אחד האלמנטים הבולטים במטבח עכשווי גם בשל היעילות הגבוהה, גם משום התקדמות מואצת של טכנולוגיה וגם מאחר שהחלל אינו מאפשר לנו תמיד הוספה של שולחנות, קולטי אדים, מסכים ושאר רהיטים וחפצים שהיינו רוצים לכלול במטבח, אבל אין לנו מספיק מקום בשבילם. בדיוק כמו שהיינו מכנים זאת בעבר "ללכת עם להרגיש בלי".

 טלוויזיה נשפלת באי מטבח עיצוב: עמית קדר. צילום: אורית ארנון

אלמנט אחד שונה


אמרנו כבר שמטבח הוא אזור מלא חיות, וכדי לא להשאיר אותו במצבו השומם והמשעמם, גם כשהוא אינו פעיל, ניתן לעורר בו עניין באמצעות אלמנטים שונים. הרן: "כשאין ייחודיות מזמינה, אפשר להשתמש בפאנלים מעטרים, פלדת אל חלד, ספוטים ותאורה מתחת לארונות, מרצפות מוזאיקה המופיעות כשטיח, קיר פסיפס, ברז ייחודי ועוד". אותו אפקט ניתן לייצר על ידי בחירה של יחידה עליונה או תחתונה שונים משאר המטבח, שתפתיע בסגנון שלה, בצבע או בחומר ממנו היא עשויה.

אי אכילה משיש באמצע מטבח עיצוב: ארז חייט. מטבח: סמל. צילום: אלעד גונן

גרניט כמשטח עבודה


משטח העבודה במטבח הוא אחד האזורים הפעילים ביותר בחלל זה, וככזה עליו להיות פרקטי ונוח לשימוש, בנוסף להיותו בעל נראות דומיננטיות. לאחרונה ניכרת עלייה בשימוש במשטחי גרניט עמידים יותר אשר שומרים על יופיים לאורך זמן. "אפשר להניח עליהם סירים חמים, לחתוך עליהם בסכין חדה בלי חשש לשריטות, וניתן לנקות אותם בכל חומר ניקוי, ולו החריף ביותר, בלי שיישארו עליהם חיידקים", אומרת מעצבת הפנים ענת הרן.

ב"סמל מטבחים" מציינים את היתרונות: "אבן גרניט היא בעלת צפיפות גבוהה מאוד, ולכן אינה נוטה להישרט ולספוג כתמים. בנוסף, היא יוצרת מראה חי מעצם היותה אבן טבעית. הגרניט מגיעה באינסוף גוונים, וניתן לחדשה באמצעות ליטוש כל מספר שנים, על מנת להחזיר לה את הברק שנעלם לעיתים עקב שימוש בחומרי ניקוי לא מתאימים ותחזוקה לא נכונה".

אי אכילה במטבח מודרני משטח גרניט שחור עוטף את האי. עיצוב: אניטה קרטס שחם. צילום: שי אפשטיין

מדפים פתוחים כחלק מהקיר


התהפוכות שידע הקיר במטבח כוללות ארונות עליונים מאורכים, קלפות רוחביות והשינוי של התקופה האחרונה – מדפים פתוחים. מדפים אלה מושכים את העין בקישוטיות שלהם ובעיקר מעניקים "קונטרה" של אווריריות למטבח שרובו בנוי היום מקיר גבוה של ארונות, המתחיל ברצפה ומסתיים בתקרה.

מדפים פתוחים במטבח כפרי עיצוב: דנה קושמירסקי ואושרי אבירם, מטבח: סמל. צילום: עודד סמדר

ידיות מיוחדות במינן


החזיתות הנבחרות למטבח אינן בהכרח המקוריות ביותר שיש, וגם אם בחרתם דלתות שכבר נלעסו במטבחים אחרים, תמיד תוכלו להפתיע עם צירים או ידיות שטרם נראו כמותם. "קשה להאמין כמה אביזרים כאלה מלבישים ומושכים תשומת לב", מסבירה הרן. "החלפתם אינה כרוכה בהשקעה רבה, אבל הפועל היוצא עצום. הם מוסיפים נופך אמנותי שאי אפשר להתעלם ממנו".

מטבח כפרי כחול בהיר דוגמה לשימוש בפרזול חיצוני מפליז בסגנון עתיק. עיצוב: קרן גליק. צילום: פזית אסולין

טרנדים 553
4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הטלויזיה שעולה מהמשטח
זה פשוט תכנון לקוי! היא גדולה מדי וקרובה מדי למקומות הישיבה. יוצא שאתה עם האף במסך ולא רואה כלום.... העיקר להראות ששלי גדול יותר !

חידושים מעניינים
תלוי לדעתי גם בתקציב שמוכנים להשקיע במטבח, גם חשוב שיהיה נישתי וייחודי כפי שיש במטבחי זיו. ניתן לעשות אצלם מטבח מעוצב אישי, חשוב לא פחות מכל החידושים..

משטחי נחושת למטבח
מוזר שלא מכירים כאן את הטרנד הכי חם בארה"ב, שזה משטחי עבודה (בדרך כלל אי במטבח) מנחושת. יש המון סגנונות, וגם בארץ יש את "מטאל סושי" שעושים אותם. שווה בדיקה לכל מי שרוצה מטבח יוצא דופן.

משטחי נחושת למטבח
מוזר שלא מכירים כאן את הטרנד הכי חם בארה"ב, שזה משטחי עבודה (בדרך כלל אי במטבח) מנחושת. יש המון סגנונות, וגם בארץ יש את "מטאל סושי" שעושים אותם. שווה בדיקה לכל מי שרוצה מטבח יוצא דופן.

בודק...