כתמים במטבח: נגיעות צבעוניות שיעוררו לחיים כל מטבח בהיר

באמצעות צבע בכל אביזר המצוי במטבח ניתן להפוך אותו למעניין ויפה יותר. מתחילים בארונות, עוברים לאי, יושבים על הכיסאות ודורכים אפילו על שטיח מלא צבעים. כך תחסירו כתמי בישול ותאמצו כתמים של צבע

מטבח בסגנון רטרו עיצוב ואדריכלות: אורלי אביטל. צילום: רני לוריא

בהיר הוא העידן החדש של העיצוב. חום כבר פאסה, צבעים מתחילים לבצבץ, שחור עוד לא נקלט היטב, ובינתיים לבהירות החלל יש משקל רב בחדר המגורים, במטבח ובחדרי השינה. יחד עם הרצון להשאיר את המטבח בהיר, עולות בפי הדיירים תהיות כיצד ניתן להוסיף צבע, עניין או חיים לאותו אזור. הנה כמה דרכים שתוכלו לאמץ.

חזיתות הארונות


גרוש תל אביבי ביקש בית עם אווירה ביתית שמחה ושוכנע על ידי המעצבת, ששילובים בין גוונים וצבעים רבים יענו על מבוקשו. הבית ברובו צבוע לבן או אפור בהיר, כולל אריחים המטבח הלבנים, אבל חזיתות הארונות שופעות צבע צהוב דומיננטי.

מטבח צהוב עיצוב: שירלי נחמנה. צילום: שי אפשטיין

ריפוד לכיסאות


כשהמטבח כולל צבע רך, ניתן להוסיף לו קונטרסט עדין בכיסאות. בדירה ישנה בצפון תל אביב עמד לרשות המעצב תקציב לא גדול, ולכן נעשה שימוש בחומרי גמר זולים יחסית כמו מטבח בחיפויי פורמייקה וחידוש רהיטים שהיו בבעלות הדיירים, למשל ריפוד וחידוש גופי תאורה.

כסאות בר לאי מטבח עיצוב: רועי זליחובסקי – space design. צילום: ניצן הפנר

אי עבודה בהשראת הים


מטבח שתופס את מרבית החלל בבית תוכנן בצבע לבן, כשבמרכזו אי כחול שנועד לאפשר משטחי עבודה נוספים. הקרבה לים של יפו היוותה את ההשראה לקו העיצובי ולצבעוניות בבית, המשלבים בין המודרני לאלגנטי והאקלקטי עם פלטת צבעים של לבן ואפור לצד חומרים טבעיים. לאי הוצמד שולחן אוכל מזכוכית וכיסאות רשת, השומרים על מראה קליל ופתוח של החלל.

מטבח בגווני כחול עיצוב: לורה לוי. צילום: איתי בנית

אריחים כחיפוי לקיר


אם יש אזור ששוכחים להתייחס אליו בעיצוב המטבח, זהו הקיר האחורי מעל משטח העבודה המרכזי. תכנון הארונות גוזל את מרב תשומת הלב, וברגע האחרון נזכרים שיש גם חיפוי לבחור, וכאן המקום לשלב אריחים מקפיצים, צבעוניים או שונים בצבעוניותם כדי לייחד את האזור הזה משאר המטבח.

אריחים במטבח עיצוב: נרקיס חן. צילום: סוזי לוינסון

תאורה פונקציונלית-דקורטיבית


לתאורה המרכזית במטבח תפקיד הכרחי בהצפת אור שיספיק לאזור העבודה והאכילה, אולם ניתן למצוא מקומות נוספים כמו הקיר שמאיר את משטח העבודה או המנורה מעל דלפק האכילה, שיבהיקו בצבע בולט.

מטבח מודרני עיצוב: קרן בר, סטודיו KarenB. צילום: אביבית ויסמן

שטיחים על הרצפה


לא תראו הרבה כאלה, ואם כבר הם פרוסים על הרצפה הם יהיו עשויים מ-pvc ויתמקדו באזור שמתחת לכיור, אבל שטיחים הם דרך מעט שונה להכניס צבע למטבח בהיר או מונוכרומטי. למטבח בקווים נקיים וצבעים עדינים ושקטים התווסף שטיח מאוסף שטיחים משפחתי של בעלת הבית, שלוקט במשך שנים. למטבח נבחרו שטיחים ארוכים מלבניים עם צבעים חזקים שמשלימים את החלל.

שטיחים במטבח עיצוב: חיה חנן. צילום: אנסטסיה פרלצקי

מרכזית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

די לכתמים
מטבח אחיד וסולדי שיעלם מן העין כתמים כבר קיימים בהמוניהם במטבח שחיים בו

בודק...