מטבח ממוקד: סגנונות עיצוביים למטבח, בדיוק כמו שרוצים

צאו מהבלבול ורגע לפני החלפת המטבח עברו על הרשימה הבאה שתעשה לכם סדר בין שלל אפשרויות עיצוב המטבח הפרטי שלכם, נותר רק לסמן את הסגנון אליו אתם הכי מתחברים

עיצוב: יוסור עיסא, צילום: עמוס אורן

המטבח הוא אחד משואבי הממון והאנרגיה הגדולים של הבית, וכשהוא מתחיל לתפקד – גם הופך למרכז המשפחה הישראלית. שעות רבות של תכנון וסדרה שלמה של קבלת החלטות מתרכזת בחלל זה, ותשומת הלב גדלה שבעתיים כשהוא פתוח לחלל הבית, נראה כבר בכניסה ונותן את הטון לעיצוב כולו. לפני שתתחילו בתכנון, בשיפוץ או בבנייה, כדאי שתגדירו לעצמכם מה יהיה הסגנון העיצובי שלו, במיוחד כשקיימות כל כך הרבה אפשרויות (וזה מבלי להתייחס לשילובי סגנונות). אל תהיו מבולבלים: לפניכם רשימת האלמנטים שמגדירים את הסגנונות המובילים

מטבח בעיצוב מודרני

מעוצבים ומושקעים מאי פעם: כך נראים המטבחים החדשים

מטבח בעיצוב מודרני
צילום: עמית גושר | עיצוב: מרינה רכטר רובינשטיין, REMA אדריכלים

הסגנון: מודרני

מוטיבים בולטים: קווים נקיים וישרים, ידיות אינטגרליות, זכוכית, גמר צבע בתנור, צבעוניות מונוכרומטית של אפור, לבן ושחור

הסגנון המודרני הינו בעל קווים ישרים וחומרי גמר שמשדרים סדר מופתי וניקיון עיצובי. על אף שבמציאות של 2023 יש מגוון רחב וכמעט אין-סופי של חומרי גמר, במרבית המטבחים המודרניים החזיתות עודן נצבעות בתנור בצבע אפוקסי איכותי שמקנה להן מרקם אחיד וחלק. בחלק גדול מהמקרים הידיות הן אינטגרליות סמויות והמשטחים, שתפקידם לייצר חמימות, תנועתיות ועניין בחלל משמשים לא רק לחיפוי רהיט המטבח אלא גם עבור חיפוי נישות וקירות.

מטבח בעיצוב מודרני

סדר מופתי וניקיון עיצובי: כך נראה העיצוב המודרני במיטבו

1
צילום: עודד סמדר | עיצוב: אדריכלית עדי ארונוב
עיצוב מטבח מודרני

כמה מינימליסטי, ככה מרשים. עיצוב: שרה ונירית פרנקל, צילום: איתי בנית

3

הסגנון: אורבני

מוטיבים בולטים: קווים ישרים ומינימליסטיים, משטח עבודה מדוקק, ידיות אינטגרליות, רשת ברזל, פסי צבירה עם ספוטים, תעלת מיזוג חשופה, גוונים של אפור ושחור

בטבחים הללו נראה שימוש מוגבר בצבעוניות כהה ודרמטית, בפרט אפור גרפיט כהה מאוד. הנגרות תקרא כחלק כמעט אינטגרלי לחלוטין מהקיר. עם זאת, מטבחים בסגנון זה כלל לא חייבים להראות קודרים- רובם ככולם מזמינים, מעוצבים בקווים ישרים ומצוידים באלמנטים ופרטים שהופכים את המינימליזם למלא בשיק ונוכחות.

החזיתות במטבחים הללו לרוב יצבעו בתנור, אחרות יחופו פורניר או פורמייקת ננו עמידה ואיכותית. משטחי העבודה הבולטים הם של מותגי איכות כמו דקטון ו-LAMINAM שנתפשים כעמידים במיוחד וניתן בעזרתם לשוות למשטח מראה של חומרים טבעיים כמו אבנים, מחצבים ומתכות שמשתלבים נפלא בהוויה האורבנית-תעשייתית.

מוצרים החשמל הם אינטגרליים וסמויים בגוף הארון, כך גם הידיות שנטמעות ברהיט ואינן בולטות. הן מייצרות מרקם של קווים ואורך. כיסאות הבר לרוב יהיו עשויים מחומרים כמו עור טבעי מעובד או ברזל מרושת, גופי התאורה השולטים הם פסי צבירה חשופים עם ספוטים מתכווננים. להשלמת המראה המהדרין יקנחו בתעלת מיזוג חשופה שרצה לאורך החלל.

מטבח בסגנון אורבני

המטבח הכי יפה בעיר. הסגנון האורבני כובש את ישראל ואולי בקרוב גם את המטבח שלכם

מטבח בסגנון אורבני
מטבח בסגנון אורבני
מטבח בסגנון אורבני
צילום: איתי בנית | עיצוב: שלומית גליקס

הסגנון: סקנדינבי

מוטיבים בולטים: אריחי סאבוויי לבנים, חומרים טבעיים כמו בטון ועץ אלון, צמחייה ירוקה, צבע שחור

המטבח הסקנדינבי הוא תוצר של יישום כללי ברזל בעיצוב נורדי: חומרים טבעיים, שימוש בצבע השחור, רצפת עץ טבעית והרבה לבן וירוק טבעי. כל אלה מתערבבים לכדי מתכון של מטבח מודרני בקווים ישרים ללא ידיות. האי במטבחים הללו מחופה לרוב באבן מהונדסת במרקם של בטון, ועבור הרצפה נבחר לרוב ברצפת פרקט מעץ אלון מולבן. באדפטציה המקומית, חלון בלגי שמסגרתו שחורה יעטר את המטבח, ובניגוד לנהוג לחשוב שימוש בצבע שחור משרה אווירה מאוזנת של רוך ושקט עיצובי והוא כמעט נטמע בחלל מבלי להשתלט או לאיים.

מטבח בסגנון סקנדינבי

נקי זה הכי. מטבח בעיצוב סקנדינבי עם נגיעות אקלקטיות

מטבח בסגנון סקנדינבי
מטבח בעיצוב סקנדינבי

בין המאפיינים הבולטים: אריחי סאבווי לבנים

מטבח בעיצוב סקנדינבי

הסגנון: כפרי

מוטיבים בולטים: חזיתות עם שפשופים, זכוכית סבתא, תנורי free standing , ידיות מושחרות, תאורה עם עיטורים

קונספט המטבחים הכפריים באדפטציה המקומית הוא תוצר של תבנית הנוף הכפרית- חקלאית שמאפיינת חלקים נרחבים מארצנו. בתוך כך הוא תוצר של העובדה שאנחנו עם חם ומשפחתי שאוהב מאוד לארח וככזה שואף ליצור מראה מלכד ומזמין והנסיעות התכופות של רבים מהישראלים למחוזות כמו פרובנס וטוסקנה שם המטבחים הכפריים המסורתיים מככבים.

המטבח הכפרי בארץ מתאפיין בקווים רכים יותר מאלה של המטבחים המסורתיים ורבים מהמטבחים אצלנו מעוטרים במנעד רחב יותר ולאו דווקא קלאסי. רבים מהם נקראים יותר כאקלקטיים כשהסגנון המוביל הוא אכן הכפרי עליו אנחנו מלבישים שכבות נוספות- המשך ישיר לעירוב הסגנונות שאנחנו כל כך אוהבים ושמחים לאמץ בבתים.

מטבח בעיצוב כפרי עדין ועכשווי יתאפיין בצבעוניות מעודנת בגוונים כמו אפרפר או תכלת, בשילוב סממנים שמעצימים את המראה הכפרי. בארונות מסגרות עם שפשופים עדינים למראה מיושן, ידיות מושחרות וזכוכית סבתא. במרכז המטבח הכפרי יתכן ונראה שולחן אבירים מעץ טבעי בשילוב כיסאות כפריים, ותנור free standing כפול שמחזק את הסגנון המובהק. גופי התאורה לרוב הם מפליז וזכוכית בדוגמאות רומנטיות, והכפריות מתבטאת בעיקר בפרזול בגוון מוזהב עם עיטורים.

מטבח בסגנון כפרי

כמה שהוא יפה: מטבח פיוז'ן בקו כפרי

מטבח בסגנון כפרי
צילום: איתי בנית | עיצוב: שרה ונירית פרנקל
מטבח בסגנון כפרי

מטבח כפרי נוסף

מטבח בסגנון כפרי
צילום: אורית אלפסי | עיצוב: יסכה סטו בורשטיין
3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדיין שולט בכיפה כפרי וים תיכוני
קשה להתחבר למטבח בצבע שחור , עדיין מה שמשרה אוירה חמה , ביתית, משפחתית ולא קרה ומנוכרת , זה מטבח כפרי

בחירת מטבח
סקנדינבי מאוד דיומה להייטקי. פרובנס אקלקטי וכפרי דומים מאוד.

מהיכן המיטה?
מהיכן המיטה?

בודק...