ראש בראש: מה עדיף מטבח עץ או נירוסטה?

מצד אחד- מטבח במראה תעשייתי, נקי ומדויק, מצד שני- מטבח במראה טבעי, חם ומשפחתי. אז מה עדיף, עץ או נירוסטה? אחרי הכתבה הזו תוכלו להחליט בעצמכם

יח"צ

מטבח בסגנון תעשיתימטבח של גורניה בלוק תעשייתי. צילום studio gorenje

 

מצידה האחד של הזירה ניצב מטבח הנירוסטה, המזכיר את מטבחי המסעדות המקצועיים אליהם אנו נחשפים בתוכניות הבישול שמככבות על המסך, מצידה השני, ניצב מטבח העץ, המתאפיין במראה טבעי, גולמי וחם. אז במה כדאי לבחור, והאם בכלל יש תשובה נכונה? הרשו לנו לעשות לכם ספויילר, התשובה היא שאין תשובה חד משמעית. עם זאת, אחרי שתסיימו לקרוא את הכתבה הזו, כנראה שתוכלו להחליט ביתר קלות מי מבניהם מתאים יותר עבור המטבח שלכם.

סוגיית התקציב – לפוצץ או לקמץ?


מטבח העץ משדר נגישות, והעובדה הזו נכונה גם כאשר מדובר בנושא התקציב. מעבר למראה, אחת הקטגוריות שמבדלות במיוחד בין שני הסגנונות היא סוגיית המחיר, אשר ברוב המקרים יקר משמעותית במטבח הנירוסטה. מטבח נירוסטה יכול להגיע בתמחור של עד פי שניים בממוצע מעל מטבח עץ. כך שאם אתם חובבי שינויים ונוהגים לרענן את מראה המטבח מדי כמה שנים, כדאי לקחת בחשבון את העלויות הגבוהות שמגיעות עם מטבח הנירוסטה. 

מטבח נירוסטהמראה אלגנטי ומוקפד. תכנון אדר' מרינה רכטר-רובינשטיין- ReMa אדריכלים. צילום: ReMa אדריכלים

חום או קור? תלוי בכם


העץ והנירוסטה הם שני חומרים שונים בתכלית, כמעט מנוגדים, האחד משדר חום ונגישות והשני קר ויש שיאמרו אפילו מנוכר. אז מה הופך את שני החומרים הכל כך שונים הללו לככב זה לצד זה בגזרת המטבחים הביתיים כבר שנים ארוכות? קודם כל שני החומרים משתלבים לצד מגוון סגנונות ויוצרים יחד מראה הרמוני ושלם. מטבחי העץ הם מאסט כאשר מדובר בבנייה הכפרית והסגנון האירופאי והם ישתלבו לצד פלטת חומרים טבעית וצבעוניות חמימה, כך שאם ברצונכם לעצב חלל במראה משפחתי וחמים, כנראה שמטבח העץ נועד עבורכם. כאשר מדובר בלופטים, בחללים אורבניים (רצוי רחבי ידיים) ובסגנון עיצוב קליל וצעיר, מטבחי הנירוסטה המזוהים עם המראה התעשייתי, הם הבחירה הטבעית.

 

פרקטיות ועמידות גבוהה


מטבחי הנירוסטה מזכירים לנו את מטבחי המסעדות המובילים בעולם, רק שכעת מדובר באדפטציה לסביבה הביתית. לנירוסטה יש יתרונות פרקטיים רבים ביניהם יכולת אנטיבקטריאלית, ובמקרים רבים משלבים מטבחי הנירוסטה גם טכנולוגיות מתקדמות כך שהחוויה במטבח משלבת אסתטיקה ברמה גבוהה לצד פונקציונלית ונוחות משתמש. עם זאת, על אף שהנירוסטה נחשבת לחומר יותר עמיד, לאורך זמן היא עלולה להישרט. פתרון מפתיע לכך מגיע מכיוון לא צפוי- הפורמייקה. כיום ניתן למצוא מגוון סוגי פורמייקה אשר מדמים את הנירוסטה, לאור העובדה כי הפורמייקה זולה יותר ועמידה יותר בפני שריטות. לעומת הנירוסטה אשר פגיעה בפני שריטות, העץ מתיישן בחן יחסית, מה שמקנה לו מראה על זמני, אך הוא גם פחות עמיד בפני פגעי מים וחום, ולאורך זמן עלולים לצוץ בו עיוותים.

 

מטבח מעץ טבעיהעץ הטבעי בעל יכולת להתיישן בחן, מה שהופך אותו לעל זמני. מטבחי פשטות. צילום: אסף שמע

אלמנטים מנירוסטה לצד חזיתות עץ במראה טבעיאלמנטים מנירוסטה לצד חזיתות עץ במראה טבעי. מטבחי סמל. עיצוב: קרן מימון. צילום: עודד סמדר

 

מטבח מפורמייקהמראה חמים המשתלב נפלא לצד שלל חומרים. מטבחי סמל. עיצוב: סמט אדריכלים. צילום: עודד סמדר

מתקשים להחליט? לכו על גם וגם


גם העץ וגם הנירוסטה מביאים איתם מראה מוקפד ואלגנטי אשר הופך את המטבח הביתי לכוכב של הבית. אם אתם מתקשים להחליט, או מרגישים שקשה לכם להתחייב לחומר ולסגנון אחד בלבד, דעו ששני החומרים הללו יכולים לחיות יחד בהרמוניה, כאשר השילוב בין שניהם יוצר מראה עשיר ומעניין. כך ניתן לשלב יחידות עץ במטבח נירוסטה, במטרה לייצר מראה חם ונגיש יותר, או מטבח בעל חזיתות עץ אלון, לצד אי עבודה מנירוסטה, משטח בוצ'ר לצד יחידות נירוסטה ועוד.

מוצרי חשמל בצבעי נירוסטהדרך נוספת לצוות בין החומרים היא על ידי שילוב חזיתות עץ לצד מכשירי חשמל בגימור נירוסטה. מטבחי סמל. עיצוב: סטודיוelephant . צילום: ליאור טייטלר

 

 

 

מטבח עץ לצד נירוסטהלא צריך להתחייב לסגנון אחד. מטבח המשלב חזיתות בצבע לצד נירוסטה. גלריית פשטות. צילום: סטודיו DNA

 

מטבח משני חומריםהשילוב בין שני החומרים יוצר מראה עשיר ומעניין. מטבחי סמל. צילום: יח"צ

553
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...