גוועלד על הסלון: כל הטעויות שעלולות לקלקל סלון טוב

גם אם יש לנו את זה, ואנחנו יודעים איך לעצב את חדר המגורים שלנו, חשוב לדעת מה לא לעשות כדי לא להפוך חלל יפה ומלא פוטנציאל לבלגן אחד גדול

סלון כפרי לבןתאורה רכה ומחמיאה בסלון. עיצוב פנים ואדריכלות: עדי כיטוב. צילום: אביעד בר נס

עם כל הרצון הטוב, כשמעצבים את חדר המגורים עמוס הרהיטים והפרטים, עלולות להיגרם טעויות שישביתו לנו את הנוחות ואת השמחה. בכל זאת מדובר במקום להתרגעות, לאירוח ולישיבה ממושכת, אולי אפילו הממושכת ביותר בזמן הערות. אז איך לעצב אותו בדיוק כמו שאוהבים ולהימנע מטעויות בלי משים? אלה המכשולים שעליכם להיות ערים להם:

נוחות מעל הכול


התאהבתם עד כלות בספה שראית במגזין או בפינטרסט וזכיתם למצוא אותה בחנות? שבו עליה, נסו אותה, חושו את הבד או בחרו בד נעים שלא תחששו להיעקץ או להישרט ממנו. עד כמה שהספה תהיה בדיוק כמו בחלומות הוורודים שלכם, היא תחטא לפרקטיות אם לא תהיה נוחה. ובדיוק כך לגבי הכורסאות, ההדום או השולחן שתבחרו להניח עליו את הקפה והשלט.

סלון כפריחשיבות לנוחות. עיצוב: שרה ברוך. צילום: נדב פקט

יותר מדי מכל דבר


להתחבר לאמן מסוים ולכבד את הבית בנוכחות עבודה שלו זה שיק, אבל אם תחליטו להציף את הבית בשלל עבודות, עד שהסלון מאבד פרופורציות וקשה לראות שפעם היו פה קירות – זה כבר שוק. כך גם לגבי יותר מדי רהיטים או יותר מדי טרנדים. חשוב לדעת להתאפק. אגב, עם עציצים אנחנו יותר סלחניים.

סלון ישראלימינונים מדויקים. עיצוב: ליאור לסנר. צילום: שי אפשטיין

מכלול הוליסטי של תאורה


לגובה התקרה יש משמעות בבחירת תאורה. הימים שבהם מספיקה מנורה אחת במרכז הסלון עברו, והמבחר כמעט מסחרר. "הדבר נכון במיוחד לאור העובדה שמיזוג מרכזי נכנס לכל בית יחד עם גרילים דקורטיביים, מערכות סראונד ותאורת פרופילים שקועה", אומרת מעצבת הפנים שרי בר-נע גבעון. "צריך לשמור על מכלול הוליסטי כדי לא לקבל ערבובייה לא יפה של סגנונות, למשל תאורה כפרית לעומת פרופילים לינאריים". בנוסף, יש להביא בחשבון שבתקרה בגובה 270-250 ס"מ, שקיימת ברוב הבתים בארץ, אין אפשרות למקם תאורה ממוקדת בגבס, משום שהיא חזקה מדי ומסנוורת. "תאורה ממוקדת", אומרת גבעון, "תתאים לשימוש בתוך נישות או בתקרה הגבוהה מ-3 מטרים".

סלון כפריתאורה עקיפה ולא מסנוורת. עיצוב: שרי בר-נע גבעון. צילום: איל גבעון

קצות השטיח


שטיח הוא מחמם אווירה ידוע, ואם כבר בחרתם להניח אותו בין רהיטי הסלון כדי לסגור את מעגל השיחה כמו שצריך, ודאו שהוא שוכן לבטח בין כל הרהיטים, מגיע פיזית לכולם והיינו אומרים אפילו שרגלי הספות והכורסאות נחות על קצוותיו. שטיח שיושב רק מתחת לשולחן המרכזי או קצת מעבר לו, ייראה קצר מדי, לא במקום ולא נכון. אחרי שיצרתם את צורת הישיבה המתאימה לכם, מדדו מה הגודל הרצוי של השטיח העתידי ורק אז גשו לתור אחר האחד בשבילכם.

סלון ומטבח קטניםעיצוב: אלה צייחר. צילום: גרג גרבר

משחקים של צבע


התכנון נכון, הריהוט במקום ואפילו המנורה האהובה של סבתא השתלבה פיקס, אבל כשמדליקים אותה, פתאום הצבע משנה את כל הנראות של הסלון, ומלבן שבור הפך הטון של הקיר לסגול לילך. זוהי כנראה התאמה לא נכונה של צבע הקיר למנורה, אבל ייתכן שגם קרני השמש שופכות אור אחר בזמנים שונים של היום. לפני שבוחרים צבע, רצוי לבצע טסט קטן ולצבוע חלק ממנו בצבע הרצוי, ואז לבחון איך הוא נראה בבוקר, לעת ערביים או בלילה. לשמש יש השפעה משלה על הצבע שתבחרו.

שולחן סלון מעץגוונים של אפור-ירוק. עיצוב: יעל יעקובי. צילום: לימור קלר

מרכזית
4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אוי!
פשוט נוראי ומשמים. שום דימיון - סטנדרט איקיאה. עדיף חדרים ריקים.

גוועלד
הכיתוב הנכון ביידיש הוא: געוואלד

בתים ממוצעים
תראו בבקשה פעם בית ממוצע - בגודלו נורמלי ולא בתים גדולים (ושל אנשים עשירים) אלא בתים של אנשים עלי יכולות רגילים ולא מעבר ליכולות

פעם ארכיטקטית קנתה דירה
או סיידה את הדירה שלה, משהו כזה, ולצורך זה הורידה כול מה שהיה על הקירות. היא אמרה שאחרי שהיא רואה כמה ריק ולבן זה יפה, היא לא רוצה לתלות כלום בחזרה.

בודק...