לכבוד המונדיאל: הטלוויזיה בסלון או בחדר ייעודי נפרד?

אז איפה תראו את המשחקים הגדולים? בסלון או בחדר הטלוויזיה? על נושא מיקום הטלוויזיה בבית כדאי לעצור ולחשוב. באנו לעזור.

קאנבה

חג מונדיאל שמח לכולכם! הימים המרגשים שבפתח, המשחקים הגדולים, הכוכבים שינצצו כולם, מעמידים בפנינו גם מספר דילמות: אנגליה או ארגנטינה? גרעינים עם או בלי מלח? ובעיקר- איפה כדאי להעמיד את הטלוויזיה? שאלת מיקומה של הטלוויזיה היא שאלה עיצובית בוערת, גם בימים רגילים. התשובה הראשונה והנפוצה ביותר תהיה תמיד בקיר המרכזי בסלון, אבל האם הפלטה השחורה והגדולה הזו בכלל ראויה להתמקם בחדר המגורים המעוצב שלנו? בדיוק כדי לפתור התלבטויות כגון אלה נולד חדר הטלוויזיה, המכונה גם "פינת המשפחה". האם הוא טוב לנו בבית, או שמא ידיר את המשפחה מהסלון ובכך יקיץ הקץ לאחווה המשפחתית של פיצוח גרעינים מול משחק טוב? בואו ננסה לפתור את הסוגיה יחד.

איפה תראו את המונדיאל? בסלון או בחדר הטלוויזיה?

איפה תראו את המשחק? בסלון או בחדר הטלוויזיה?

איפה תראו את המונדיאל? בסלון או בחדר הטלוויזיה?

בעד מי אתה?
חדר הטלוויזיה הוא בעצם חדר המשפחה שהופרד מהסלון, או אם תרצו סלון שהתכווץ. בעבר, כלל כל סלון גם מסך טלוויזיה, אבל חסידי הפרטיות, המשפחתיות והאסתטיקה הסלונית החליטו כי ראוי להקצות לטכנולוגיה חדר נפרד. גם כדי להתאחד בחלל קטן יותר מול המסך, וגם כדי לשמור על היופי והשקט של הסלון. בדירות תמצאו אותו בעיקר במעברים בין החדרים כחלל פתוח ללא דלתות. בבתים פרטיים הוא ממוקם באזורים שונים בבית, למשל ליד מבואת הכניסה, ליד המטבח או בכלל במרתף. ואם כבר מורידים אותו למפלס תת קרקעי, הוא הופך כמובן לחדר קולנוע ביתי עם מיטב הגאדג'טים.

בחדר טלויזיה הכל מותר

הכינו את הפיצוחים, מזגו את הבירה. המונדיאל מתחיל.

בחדר טלויזיה הכל מותר

בצד הזה של המגרש: למה כן צריך חדר טלוויזיה?
אתם תקבלו את השקט שלכם בסלון, המתבגרים והחברים יוכלו לצפות במשחק כדורגל, לצעוק ולנשנש שם את במקום בסלון. חדר הטלוויזיה הוא גם מקום מצוין להציב בו את הספרייה המשפחתית, משחקים, מחשב או פינת קריאה; חדר טלוויזיה או משפחה הוא הזדמנות מצוינת להכניס הביתה מרבצי ישיבה מפנקים או אפילו כריות גדולות, פופים ומזרנים, ולאפשר ישיבה אלטרנטיבית וחמימה שלא תמיד קיימת בסלון. חדר טלוויזיה מאפשר לעצב את הסלון בצורה חופשית יותר, ומייתרת את הצורך למקד את כל סידורי הישיבה מול הקיר או הרהיט במרכזי, עליו תמצא הטלוויזיה. כאשר בוחרים להקצות חלל לחדר טלוויזיה כולם מרוויחים. מי שמעוניין בשקט ובסדר בסלון ומי שמעוניין בחלל מלא אוירה, בו אפשר ואפילו רצוי להיזרק על פוף ולנוח.

 

הזדמנות מצויינת להוסיף מרבצים נוחים בפינה פנויה בבית

הזדמנות מצויינת להכניסה מרבצי ישיבה מפנקים בפינה פנויה בבית

הזדמנות מצויינת להוסיף מרבצים נוחים בפינה פנויה בבית
עיצוב: הלל אדריכלות. צילום: עודד סמדר
גם ילילדים מגיע מקום משלהם

מקום בו הילדים יכולים להשתולל עם חברים ולהשאיר למבוגרים את הסלון

גם לילדים מגיע מקום משלהם
עיצוב: יעל גוטרייך אורון. צילום: תמר אלמוג

בצד השני של המגרש:  למה לא צריך חדר טלוויזיה?
הטלוויזיה מרכזת סביבה את התרחשות הבית. הישיבה הקרובה והצפייה המשותפת, פותחת פתח לשיחות קרובות, הווי משפחתי ותחומי עניין משותפים. לכן עדיף למקם אותה במקום מרכזי כמו סלון ולא בחדר מבודד אחר. תגידו מה שתגידו, טלוויזיה בסלון היא טריגר להתכנסות משפחתית בחלל הציבורי המשותף, גם אם מכבים אותה באיזשהו שלב. עיצוב נכון של סלון צריך להיות מותאם לרצונות המשפחה ולסגנון העיצובי של הבית. גם הסלון יכול לשחרר את הרשמיות ולהפוך בקלות לחלל מפנק ואינטימי, שיאפשר אירוח נח לדודים מהצפון כמו גם לחברים של הילד. אם בחרתם באופציה הזאת כדאי לדאוג למקום נוח לצפייה כשהספות והכורסאות פונים אל המסך במרחק תואם ולא מאלצים אתכם לסובב את הראש לאחד הצדדים ושעל השולחן שלצד הספה תהיה מונחת קערה גדולה מספיק להכיל את הקליפות.

הטלוויזיה בסלון מאפשרת מפגשי משפחה קרובים

טלוויזיה בסלון מאפשרת מפגשי משפחה קרובים

הטלוויזיה בסלון מאפשרת מפגשי משפחה קרובים
עיצוב: מור ורד. צילום: אורן עמוס
הטלוויזיה ממוקמת מול הספה ומאפשרת צפייה נוחה

שימו לב שהספות פונות אל המסך ומאפשרות צפייה נוחה

הטלוויזיה ממוקמת מול הספה ומאפשרת צפייה נוחה
עיצוב: רונית טל. צילום: עודד סמדר
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...