אל תהיו מרובעים: כריות בסלון מלבישות את הבית

הן קטנות יחסית בהשוואה לגודל החדר, אבל הן יכולות לחולל פלאים בסלון. רק צריך לבחור את כריות הסלון כך שישתלבו אחת בשנייה ובעיצוב כולו.

קטנות אבל משפיעות 

למרות היותן קטנות ביחס לגודל הסלון, כריות הן אחד מהאלמנטים העיצוביים שיכולים להפוך את החדר מסתם סלון למקום מעוצב ונחשק. נכון, אפשר גם לחיות בלעדיהן, אבל כשהן על הספה, הן בוודאות מוסיפות נוחות ויופי, חום ועניין. אבל אם רוצים שהכריות תהוונה חלק בלתי נפרד מהעיצוב ואף תשדרגנה אותו, כדאי  להקפיד על בחירה נכונה והמתאימה ביותר.

סלון בגוונים רכים

סגנון בוהו שיק עם קריצת הומור

סלון בגוונים רכים
צילום: אורית ארנון | עיצוב: לימור אורן

מאיפה מתחילים?

"את הכריות בוחרים בשלב הלבשת הבית", אומרת מעצבת הפנים ויטל פרי שלטון, "הצבעוניות והצורניות שנבחרות מתקשרות לצבעוניות שהחלטנו עליה מראש, עוד בשלב קונספט. מתחילים בבחירת הכרית הדומיננטית ביותר, ובהתאם לצבעים, למרקם החומר ממנו היא עשויה וההדפסים המופיעים עליה בוחרים את שאר הכריות שכולם חייבות להתכתב עם הריפוד של הספה".  דוגמה לכך יכולה לשמש הספה הכחולה, שעל אף היותה חלק מעיצוב בית בקיבוץ שמן הסתם אולי מתבקש שתהיה בו נגיעה כפרית, הוחלט על קונספט מודרני חם ובהתאם לכך נבחרו הכריות.

ספה כחולה

ספה כחולה וכריות תואמות

ספה כחולה
צילום: קרין רבנה | עיצוב: סטודיו Home lifting

תמונה – מקור להשראה

הכריות יכולות לחבר בין פרטים שונים הכלולים בעיצוב. דוגמה לכך משמש הסלון שמעל הספה נתלתה תמונה צבעונית. בהתאם לגוונים המופיעים בתמונה נבחרו כריות יוקרתיות עשויות מקטיפה, מכותנה רקומה בדוגמאות קלאסיות ואתניות, ומכריות רקומות בדוגמאות גיאומטריות תלת ממדיות, כשלצידן הונחה  כרית פרווה "מפונפנת".  מבחר הכריות שנבחרו מחברות בין חדש לישן, בין צבעוניות נועזת ורקעים בהירים ומקשרות בין האומנות שתלויה מעל הספה ושאר האלמנטים העיצוביים בסלון.

 

בא לכם לעשות כריות ב – DIY – לחצו כאן >>

 

ספה אפורה

אוסף כריות צבעוניות במרקמים שונים

ספה אפורה
צילום: שירן כרמל | עיצוב: מירב שטיינברג

כריות רכות וקווים גאומטריים 

דוגמה נוספת לתמונה שהיוותה מקור להשראה הן כריות בגוונים שונים ובעיקר בצורות שונות שהונחו על גבי הספה האפורה ולמעשה יוצרות דו שיח עיצובי עם התמונה שתלויה מעליהן.

סגנון נורדי

כריות בצבעים וצורות שונות

סגנון נורדי
צילום: מרב פלברג | עיצוב: טל ויסמרק רצון, סטיילינג: אורית ביטון

כריות כחלק מהספה 

שדרוג עיצוב הסלון באמצעות שימוש בכריות, לא בהכרח מחייב בחירה צבעונית מנוגדת לצבע של הספה. אפשר גם לבחור בכריות שהן עשויות ממרקם החומר והצבע שנבחר לריפוד הספה בהבדלי גוון כהה או בהיר יותר.

גוונים אפורים בסלון

כריות שישתלבו במונוכרומטיות

גוונים אפורים בסלון
צילום: אלעד גונן | עיצוב: אוה סמואלוב

 הכמות משפיעה על המראה

מבחינת צבע, גוון וצורת, ברור לחלוטין שהכריות הותאמו לספה, מה שמייחד אותן בסלון הגדול שאת האפרוריות שלו שוברו הכורסאות הוורודות, מתבטא בכמות הכריות הפזורות לאורך כל הספה הארוכה.

 

סלון אפור

כריות מוסיפות אלמנט פינוקי

סלון אפור
צילום: אלעד גונן | עיצוב: רועי לוי

זיכרונות מאפריקה וכריות מהודו 

הכריות שנרכשו בזמן טיול בהודו השפיעו על החלטת הדיירת בבחירת גוון הספה הכחול. הכריות לא נשארו לבד, לעיצוב האקלקטי נוספו גם  יצירות אומנות אפריקאיות שנתלו על הקיר, סלים אפריקאים שבחלקם שולבו עציצים ועבודות מקרמה- ככה הזיכרונות מאפריקה והכריות מ הודו השפיעו על עיצוב הבית

בוהו שיק

הכריות מהודו על הספה הכחולה

בוהו שיק
צילום: נועה לוצקי ברות | עיצוב: מיכל פינק

חמימות צבעונית 

על הספה אפורה עם מראה רציני הונחו ארבע כריות בגדלים שונים. הצבעוניות העזה של הכריות משתייכת כולה למשפחת הצבעים החמים. לשלוש כריות מראה חלק עם קדר צבעוני וכרית אחת עם דפוס גיאומטרי.

כריות בצבעי אש

כריות בצבעים עזים

כריות בצבעי אש
צילום: עידן גור | עיצוב: אורלי קרצו

אפשר גם להעז

אפשר לשלב בין גוונים שונים, צורות ומרקמים, ואפשר ללכת צעד אחד קדימה ולהעז באמצעות הדפסים שונים שמשלבים דוגמאות גאומטריות, צבעי רטרו, והדפסי חיות, יתרה מכך ההעזה יכולה להתבטאות גם בצורת ההנחה של הכריות על הספה. עם עומק  משטח הישיבה מאפשר זאת, אפשר למלא את הספה בכריות ולהניח אותן לרוחב ולגובה, העיקר שיישאר מקום לשבת.

 

כריות נמר

אלמנט דומיננטי בחלל

כריות נמר
עיצוב: שרון הורוביץ-חורש

הכריות משתתפות בחגיגית הצבעוניות 

לסלון צבעוני, בו ספה אחת אפורה השנייה ירוקה, הרקע קיר צהוב ועל הקיר הלבן תמונות צבעוניות נוספו גם כריות כשלכול אחת מהן צבעוניות שונה. הן בוודאות מוסיפות משלהן לחגיגה הצבעונית של הסלון העליז.

נגיעה של צהוב

סקלת צבעים נרחבת

נגיעה של צהוב
צילום: גלית דויטש | עיצוב: סטודיו BEE

רקמה עשירה 

לספת קפיטונג' בעיצוב קלאסי ומראה עתיק, נוספו כריות רקומות בעבודת יד, לכל אחת מהכריות רקמה ייחודית לה. יחד הן משלימות את מראה העשיר של הספה המעוצבת בסגנון עתיק ומעניקות לה טאץ' מלכותי ועם זאת משדרות גם נגיעה עכשווית.

 

רוצים לדעת מה זה עיצוב קלאסי? – לחצו כאן >>

 

כריות צבעוניות

מראה עשיר ומלכותי

כריות צבעוניות
צילום: אפרת לובל | עיצוב: שרי טיטו סטודיו מון שרי
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...