הכינו את סלונכם לקיץ

היום אפשר לרענן את מראה הסלון בתדירות גבוהה, ואפילו להתאים אותו לעונות השנה. הנה כמה טיפים שישדרגו את החלל המרכזי של הבית לקראת הימים החמים

רבים רואים בסלון את החדר הכי חשוב בבית. לצד העובדה שהוא בדרך כלל גדול יותר מחדרי השינה והמטבח, הסלון הוא שקובע את הרושם הראשוני שיקבלו האורחים ואפילו את התחושה שלנו כשניכנס לבית בכל יום מחדש. מעבר לכך, הסלון הוא בין החדרים היחידים שמשמשים את כל בני המשפחה ולכן עליו לשקף את אופיים.

 

סלון קלאסי
סלון הבית – הוא שקובע את הרושם הראשוני 
רוצים שינוי

הסלון משמש לא פעם כמצע לביטוי רוח התקופה והטרנדים האופנתיים. אם בעבר עיצוב הסלון היה משתנה רק אחת לכמה שנים, הרי שהיום ניתן לרענן אותו כל כמה חודשים בהתאם לשינויי מזג האוויר או אפילו מצב הרוח – וזאת הודות למגוון הרחב של הפריטים והרהיטים שמוסיף ומתחדש כל הזמן.
מידות טובות

עם זאת, מעצבים טובים לא שוכחים גם את הפונקציונאליות. על מנת שסלון יעבוד נכון עליו לעמוד במידות ובצורות הסידור המומלצות. כך למשל, יש לשמור מרחק של 75 ס"מ בין הרהיטים המרכזיים וכ-35-45 ס"מ בין שולחן הקפה והספה. מרחק כזה ישמור על המשקאות והמאכלים בהישג יד, ויתרום לאווירה בחלל. בנוסף, סלון סטנדרטי בדירה חדשה מגיע בגודל ממוצע של 4X4 מטרים, אך הניסיון מראה שאפשר להסתפק במעגלי שיחה של 3.5X3.5 מטר כדי לגרום לאורחים להרגיש בנוח. פתרון רצוי לחללים צרים יותר הוא להשתמש בשולחנות עגולים, ולמקסם את כמות האור טבעי כדי ליצור אשליה אופטית של סלון גדול ומרווח. ומה באשר לליבו של הסלון – מסך הטלוויזיה? מרחק הצפייה המומלץ בטלוויזיה בגודל של 40 אינץ' הוא 2.5-3.5 מטר, וזווית הצפייה צריכה להיות עד 30 מעלות. על מנת לשמור על תנועה זורמת, ניתן ליצור נתיבי מעבר שעוברים מאחורי הצופים ולא ביניהם לבין המסך.
תומכת בכם

רגע לפני שהעונה החמה מגיעה לשיאה וכולם מתחילים לעבור דירות, יש כמה דברים שכדאי לעשות על מנת להתאים את הסלון לאקלים. ראשית, כדאי להקדיש לפחות מטר מרובע בסלון לטובת כורסת טלוויזיה נוחה ואיכותית. כורסת טלוויזיה תהפוך מהר מאוד לעוגן של הסלון, סביבה תוכלו לבחור את שאר מערכות הישיבה, ובה תשתמשו כדי להירגע אחרי ימים ארוכים בלחות ובחום. לא משנה כמה שעות ביום אתם מבלים מול הטלוויזיה, לכורסא יש תפקיד חשוב בתמיכה אורתופדית וכמשענת לגב ולעמוד השדרה.
אם באה השמש

היתרון של הקיץ בישראל הוא ימים ארוכים של שמש ותאורה טבעית שחודרת בנעימים אל תוך חלל הפנים של הבית. החיסרון הוא שהשמש מביאה איתה חום, מה שמחייב הפעלת מזגן ובזבוז אנרגיה. אם רוצים למצוא את שביל הזהב, אפשר לתלות וילון עדין בחלון המרכזי של הסלון ולסגור או לפתוח אותו לפי השעה. בנוסף, השקיעו בתאורה מלאכותית מחמיאה ורגועה שתשרת אתכם בשעות הערב.
עושים סדר

תופעה נפוצה בבתי בישראל ובכלל היא שחדרי המשפחה משמשים לעיתים קרובות כמרכזי אחסון. אם אתם גרים בבית קטן וכבר מעכשיו יודעים שבקיץ הכל עומד לצאת החוצה, כדאי להוסיף כמה שיותר פתרונות אחסון מודולאריים. את זה עושים למשל באמצעות מדפים מובנים מקיר אל קיר, או ספריה שכוללת בתוכה נישה ייעודית לטלוויזיה יחד עם מגירות ומקום למערכת הגברה.
ראשית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...