הרווח כולו שלנו: כך תגרמו לסלון להיראות גדול יותר

גם כשהסלון מרגיש חנוק ונכנסת בו רק ספה אחת, יש מה לעשות כדי לגרום לו להרגיש מרווח יותר. איחוד חללים וקיר נושא ארוך הם רק ההתחלה

אם כל מה שנכנס בסלון שלכם הוא ספת שזלונג חמודה והדום, סימן שהסלון שלכם לא התברך בשפע של מקום. גם כשהמקום מוגבל אפשר לעצב את הסלון עם ריהוט מצומצם וקטן יותר ועדיין לשמור על שיק עיצובי וטעם אישי, אבל בעזרת כמה פעולות ניתן לגרום לתחושה מאווררת ומרווחת יותר.

סלון בצבעי פסטל

אם כל מה שנכנס בסלון שלכם הוא ספת שזלונג חמודה והדום, סימן שהסלון שלכם לא התברך בשפע של מקום.

סלון בצבעי פסטל
צילום: קרין רבנה | עיצוב: ויטל פרי שלטון ומיקה אלטר, סטודיו Home Lifting

חיבור ואיזון בין חללים

בסלון ומטבח שנמצאים בחלל אחד יצרה המעצבת תחושה של גודל דווקא מהפרדה של שני החללים: הספה הוצבה באמצע, כשהיא פונה לקיר, עם אלמנט דקורטיבי שתוחם אותה ומשמש גם כדקורציה עבור אזור פינת האוכל. הספה שנבחרה היא נמוכה, כדי שלא תתקבל תחושה מסיבית בחלל.

ספה אפורה בסלון

הספה הוצבה באמצע, כשהיא פונה לקיר, עם אלמנט דקורטיבי שתוחם אותה

ספה אפורה בסלון
צילום: יואב פלד | עיצוב: שירה אפק

הריהוט בדירת 40 מ"ר במרכז תל אביב בחר בסגנון ובמידות מדויקות לחלל, למשל ספה שנפתחת למיטה זוגית, תוך התייחסות להשארת שטחי מעבר למטבח הצמוד.

סלון קטן

הריהוט בדירת 40 מ"ר במרכז תל אביב בחר בסגנון ובמידות מדויקות לחלל

סלון קטן
צילום: גידי בועז | עיצוב: אופיר דהאן

קיר טלוויזיה ארוך במיוחד

פתחי סלון בבית פרטי שהיה חשוך וקטן, הורחבו פי שניים ובחלון המקורי נקבע ספסל ישיבה. הספה עם גב נמוך שאינו משתלט מדי על החלל ולצידו שתי כורסאות עדינות וקלילות ושולחנות סלון מינימליסטיים. קיר הטלוויזיה הפך לקיר כוח באמצעות תכנון של יחידת ספרייה מרחפת גדולה ורחבה. על אף שגימורה עץ והיא מכילה הרבה ספרים, זיכרונות וחפצי נוי של בני הבית, האפקט הכללי שלה אוורירי וזורם. קיר הספרייה מתארך עד סמוך לפינת האוכל ובכך מרחיב ויזואלית את שטח הפנים של הסלון, שבפועל איננו גדול.

ספרייה בסלון

הספה עם גב נמוך שאינו משתלט מדי על החלל ולצידו שתי כורסאות עדינות וקלילות

ספרייה בסלון
צילום: תמר אלמוג | עיצוב: שרון אשל

מפתחי אור גדולים

קיר שהיה שייך למטבח וחסם את הסלון הוסר, ובמקומו שולב אי שמגדיל את המטבח. מאחר שגם פינת אוכל הייתה חשובה לדיירים, יוצרה פינת אוכל ברוחב 90 ס"מ כדי לאפשר מעברים נוחים בין החללים. הווילונות הבהירים מאפשרים לאור טבעי להיכנס פנימה והארת החלל יוצרת תחושה אוורירית יותר בחלל שאינו ארוך במיוחד

ספת שזלונג

הווילונות הבהירים מאפשרים לאור טבעי להיכנס פנימה

ספת שזלונג
צילום: מאיה אבגר | עיצוב: הילה אריאלי

זוויות לא סטנדרטיות בדירה בבניין פינתי הקשו על העמדת הריהוט בחלל, כשהרצון היה לקבל חלל פתוח ומאוורר. על ידי שימוש בצבע לבן אפרפר שייתן עומק, וילונות בהירים שיטשטשו את הזוויות הקשות וישמרו על כניסת האור לחלל וכן ספת רי"ש המייצרת מוקד, התקבל חלל מרווח ונעים.

ספה ורודה

כניסת האור לחלל וכן ספת רי"ש המייצרת מוקד, התקבל חלל מרווח ונעים.

ספה ורודה
צילום: שירן כרמל | עיצוב: קרן גרוס

ריהוט לא משתלט

סלון בגודל קטן יחסית לדירת הקבלן תוכנן כחלל נקי עם חיפויי קיר עדינים המעניקים תחושת גודל ופתיחות. מאחורי הספה הקיר חופה בבטון מילימטרי, ובקיר ממול הקיר חופה באריחי נגרות בגוון לבן המעניקים טקסטורה עדינה ומעניינת לחלל בלי ליצור עומס ויזואלי ותחושת צפיפות. בחלון הוויטרינה שולב טקסטיל עם וילון ורדרד, שתנועתו והאופן שבו הוא נשפך לרצפה, משלימים תחושה של רכות ונועם גם כשהחלל קטן ומוגדר. כדי לא לצמצם את אזור הישיבה לצד אחד בסלון, כפי שנעשה בדרך כלל, מיקמה המעצבת כורסת נדנדה בפינה מול הספה וכך כל אזור הסלון הפך לרחב יותר ומנוצל כמעט בכל שטחו.

וילון אפרסק

בחלון הוויטרינה שולב טקסטיל עם וילון ורדרד

וילון אפרסק
צילום: איתי בנית | עיצוב: ליאת מטרני
ספה חומה
ספה חומה
צילום: אורית ארנון | עיצוב: רויטל ארז,
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...