מי צריך ספה? רעיונות לעיצוב סלון אחר

נמאס לכם מהמבנה הקבוע של ספה, כורסה ושולחן קפה? לא רואים טעם במזנון? חושבים שהטלוויזיה מיותרת? כך תעצבו סלון אחר שאין בכל בית

יש הרבה דרכים לארגן את הסלון הביתי, אבל גם בצורות הסידור הכי מקוריות יוצא שאנחנו נתקלים תמיד באותם אלמנטים: ספה, שולחן קפה, מזנון וטלוויזיה. אם גם אתם משתעממים מזה, תשמחו לדעת שעם קצת תעוזה, אפשר לוותר על אחד או יותר מהמרכיבים הנפוצים האלה – וכך להרוויח סלון אחר.
מלבד האמירה העיצובית, תכנון כזה יכול להפוך את הסלון למרחב שבאמת משרת את הצרכים המשפחתיים שלכם, וגם תואם את הסגנון של הבית. אז איך מתכננים סלון אחר? הנה כמה רעיונות שיפתחו לכם את הראש.

סלון בלי ספה

סלון במהותו הוא מרחב שאמור לשמש לישיבה, אבל לשמחתנו ספה היא לא הרהיט היחיד שעליו אפשר לשבת. עם קצת חשיבה יצירתית, אפשר להחליף את הספה הקונבנציונלית ואת הכורסה הרגילה בכריות זולה מפנקות, בפוף גדול ואפילו בערסלים וכיסאות נדנדה. מהלך כזה יבטיח לכם סלון אחר שלא רואים בכל מקום, ויעניק לבית כולו מראה מרענן ומזמין.

סלון בעיצוב כפרי

רעיונות לעיצוב סלון אלטרנטיבי. עיצוב: שירן שלזינגר, צילום: אורן עמוס

מי צריך ספה? רעיונות לעיצוב סלון אחר

סלון בלי טלוויזיה

אחרי הספה, הפריט שעליו הכי קשה לוותר בסלון הוא כמובן הטלוויזיה. הסלון הפך ברבות השנים למרחב שבו מתכנסת המשפחה לצפייה משותפת, אבל היום יש כבר יותר ויותר אנשים שמבקשים סלון אחר שאין בו מסכים.
ויתור על טלוויזיה, יכול לשנות את כל צורת הארגון של הסלון. במקום שהספות יפנו אל קיר הטלוויזיה הן יכולות לפנות אחת אל השנייה, וכך ליצור מעגל שיח נוח. אפשרות אחרת היא להפנות את הספה אל קמין מעוצב או אל יצירת אמנות, ולשנות למעשה את כל מוקד העניין בחלל.

סלון בלי טלוויזיה

מי צריך טלוויזיה עם כזו אווירה? עיצוב: שירי קדם, צילום: הילה עידו

מי צריך ספה? רעיונות לעיצוב סלון אחר

סלון בלי שולחן

שולחן הסלון הוא פריט מאד שימושי. זה המקום שעליו אפשר להניח כיבוד או עיתון, וגם את הרגליים בסופו של יום ארוך. מה שכן, שולחן הסלון גם עשוי להיות בעייתי. המיקום שלו במרכז הסלון מגביל את התנועה בחלל, ולא פעם הוא גם הופך לרהיט שמושך אליו הרבה ניירת ובלגן. אם תבחרו לוותר על שולחן הסלון, תיווכחו לראות שאתם מרוויחים סלון אחר במראה נקי ומאוורר יותר. בנוסף, השטח היקר שיתפנה יוכל לשמש כאזור משחק לילדים.
אבל מה יהיה עם כוס הקפה? כדי ליהנות מסלון שהוא גם מרווח וגם פונקציונלי, אפשר להחליף את השולחן המקובל בשולחן צד קטן שיתאים לכוסות ונשנושים. באופן דומה, אפשר לפזר הדום או שניים, שישמשו להנחת רגליים.

סלון בלי מזנון

מזנון הוא רהיט נוסף שהתרגלנו למצוא בסלונים. מעבר לכך שהוא ממסגר את הטלוויזיה, הוא גם מעניק מקומות אחסון ומאפשר הצגה של חפצי נוי. מה שכן, בסלונים רבים המזנון לא באמת מיטיב עם המבנה של החלל, ורק הופך אותו לצפוף ומוגבל יותר.
רגע לפני שאתם רצים לקנות מזנון לסלון שלכם, כדאי שתבדקו אם הרהיט הזה אכן חיוני עבורכם. אם אתם בכל זאת מרגישים צורך להעמיד שם רהיט, תשקלו אפשרות להחליף את המזנון המקובל במדפים או נישות ואפילו בשולחן של ממש, וכך תוכלו לקבל סלון אחר ומקורי.

טלוויזיה שקועה בקיר בסלון

טלויזיה שקועה בקיר. עיצוב: חגית גולן, צילום: עודד סמדר

מי צריך ספה? רעיונות לעיצוב סלון אחר

מצאנו עבורך עוד כתבות בנושא עיצוב סלון

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי הסיבה שהשילוב הזה השתרש הוא בגלל שהוא נוח. בבית עם סלון יחיד (רוב הבתים בישראל) רוצים למוח לנשנש משהו ולראות טלויזיה

בודק...